Skip to main content

Gambar AdukaTaruna & Topeng Perak bakar Hasan Ali.



Oleh : AdukaTaruna

5 panel jawatankuasa displin khas ada dalam dompet gua. Jangan memekakan telinga, membutakan mata, membisukan mulut, menyingkap karpet. Jangan sampai seluruh blogger turut membakar gambar Tuan Ibrahim Tuan Man.

Penentunya 9 malam ini. Keputusan JK Disiplin terhadap Hasan Ali bakal diambil atau bakal disapu di bawah ketiak Hadi n geng Terengganu? (gua test 1 gambar dulu beb. brotben cap maxis kek Pengkalan Chepa tahap Nasha la. Arrrghhh...)












Comments

  1. wey duka. ko dk pengkalan chepa ker skang ni? ada pa wey kt sana?

    ReplyDelete
  2. weh lu nak langgar TGNA ker?

    Apa kata, lu langgar Timbalan Presiden kat Bachok.

    Ada berani ker T. Ibrahim T.Man nak hukum Hassan Ali kalau pun bukti cukup kuat?

    "Hassan Ali bebas, hanya diberi amaran terakhir kerana tuduhan liar, takda cukup bukti" ....mark this space

    hehehe

    ReplyDelete
  3. muka tak mau tunjuk, aku rasa tak genuine la, gimik je lebih, macam program langgar hadi tu jugak laa...

    tunjuklah muka hensem tu...

    ReplyDelete
  4. Dalam konteks Selangor, pendekatan yang dipakai Hasan Ali adalah sesuai..
    Dalam konteks Perak, pendekatan yang digunakan Nizar adalah sesuai...

    Yang pastinya dasar PAS masih tidak terkeluar dari agenda mereka....Islam dan keadilan

    ReplyDelete
  5. tu gambar topeng perak dengan tulang besi, aduka mana berani tunjuk muka, lu ni memang penakut le aduka, cakap beribu ribu projek nak langgar, sampaikan nk langgar semut pun tak berani, auta je lebih, setakat bakar tulisan kertas pakai tulisan tangan nampak sangat kedekut, ke dah papa kedana tak ada sapa sponsor lagi, bakar poster pakai tulisan tangan baik bakar underwear lu aje

    ReplyDelete
  6. apsal tulis Aduka UnTaruna? kau dah tak teruna lagi ke?
    aku tengok budak berambut tocang tu berkaki ayam..cam something wrong je..ngeh ngeh ngeh.......

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  7. oiii aduka....

    lu dok pengkalan chepa.... apasal wa pegi sana tak jumpa lu pun..... lu dok kat ner..... abis wa pusing satu pengakalan chepa..... muka lu takde pun....


    -abanghensem

    ReplyDelete
  8. Firman Allah SWT: “Dan siapakah lagi yang lebih indah cakapnya termasuklah lisannya daripada orang yang menyeru kepada agama Allah juga beramal dengan amalan yang soleh seraya menegaskan sesungguhnya saya termasuk dikalangan orang-orang menyedari Islam adalah sebenarnya.”

    Marilah kita menghayati apa yang disabdakan oleh Allah SWT, “Jihad yang paling afdhal adalah berkata benar dihadapan pemerintah yang zalim”. Jadikan ICT ini senjata untuk jihad menulis dan menerang, menyuruh kepada yang baik dan mencegah kemungkaran.

    Dan sabda Rasulullah SAW: “Barangsiapa yang menunjukkan satu jalan yang baik lalu orang mengikut jalan itu, dia akan mendapat pahala kerana menjalankan tugasnya dan dia mendapat pahala selagi ada orang yang mengikutnya sehingga hari kiamat.

    Dan barangsiapa yang menunjukkan jalan yang buruk,maka dia berdosa kerana melakukan kerja itu dan menerima tanggungjawab dosa yang sama dengan orang yang mengikutnya sehingga hari kiamat.

    Rasulullah SAW melawat neraka dan dilihat mereka yang diseksa dalam neraka itu, orang yang berzina dan memakan riba’ dan menyebarkan maklumat yang buruk sehingga perbohongan itu tersebar dengan luas, apatah lagi maklumat itu menjadi fitnah.

    Dilihat seorang yang disangkut dengan penyangkut besi didagunya menembusi pipi dan mata diseksa didalam neraka, bila ditanya siapa itu, itulah penyebar maklumat bohong diseluruh pelusuk.

    Benarlah keadaan yang digambarkan oleh Rasulullah saw “Akan berlaku di akhir zaman keadaan yang celaru, orang amanah dikatakan khianat, orang khianat dikatakan amanah, orang benar dikatakan bohong dan orang bohong dikatakan benar”.

    Wallahu'alam.

    ReplyDelete
  9. selamat pengantin baru bro...

    semoge kekal ke anak cucu..

    ReplyDelete
  10. hahaha muka masing2 macam sial..macam org tak semayang..gelap semacam je..haha

    patut pon tulisan macam mamat ganja je haha

    ReplyDelete
  11. oi mat ganja batang betik botol koka kola..ambil air separuh saja...kita layan sama sama..ambil daun lipat lipat tarik bosia duduk rapat rapat..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.