Skip to main content

Al-Fatihah. Presiden PAS sudah wafat.

Nik Aziz desak Umno keluar BN

Dzulfikar Mashoor  

KUALA LUMPUR, 29 Dis: Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat kelmarin meminta Umno keluar dari BN dan bersama-sama PAS dalam Pakatan Rakyat sekiranya jujur dan benar-benar mahu memperjuangkan hak rakyat.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan berkata demikian sebagai mengulas aksi sekumpulan pemuda mendesak PAS Selangor supaya keluar dari Pakatan Rakyat negeri Ahad lalu.

Jelasnya, mereka yang terbabit dipercayai sebagai ahli atau penyokong Umno.

"Kalau Umno boleh minta PAS keluar daripada Pakatan (Rakyat), maka saya minta daripada Umno (supaya) keluar dari BN untuk bersama dengan PAS," jelas Nik Aziz seperti yang dilaporkan suatu akhbar tempatan.


Hadi ni hidup atas sokongan golongan stupid. Gentle dan berterus-terang punya seh gua cakap. Bila gua pertikaikan di mana kenyataan Hadi dalam isu terbaru, demo lucu oleh UMNO, penyokong stupid Hadi berkata, apa standard Hadi nak ulas isu kecik macam tuh.

Masalahnya ni bukan soal kecik atau besar. Tapi walau kecik walau besar Presiden PAS sudah wafat dalam arus isu semasa. Nimakahai. Gua langgar lu di Rusila. Orang wafat harus dikebumikan. Bukan diawet sebagai dewa.

Nik Aziz selamba badak boleh tempatkan publisiti dan jenama PAS dalam setiap isu, tapi Hadi terus wafat. Orang wafat tempat dalam kubur, bukan atas kerusi Presiden PAS!

Arahan Hadi dari alam Barzakh?



Soalan : Adakah mereka juga ini ada hak untuk mengundi atau memilih perwakilan?

Dr Mujahid : Oleh kerana macam, saya kata sebentar tadi bahawa pindaan  perlembagaan secara besar-besaran tidak berlaku, yang berlaku hanya klause yang menyatakan jawatankuasa boleh membentuk. Di sana ada isu-isu yang menyentuh hak untuk mengundi di muktamar, dia tak menyebut nama dewan ini sebab belum dipinda, kita letak status mereka pemerhati rasmi, mereka berperanan macam perwakilan lain tetapi mereka tak boleh mengundi dan diundi buat masa ini, namun status itu tak kekal, maknanya ia boleh berubah tak kekal statusnya setakat itu sahaja.

Gile lu kalau golongan cerdik diberi kuasa memilih. Biar Islam kalah, asal ulama Terengganu tak kalah. Dah la kalah dalam pilihanraya negara, takan nak kalah dalam pilihanraya jemaah. Sudah jatuh, kaki tersangkut lubang taik namanya.

Gua tak tahu berapa lama ulama Terengganu dapat bertahan dalam asakan pejuang-pejuang penubuhan Dewan Bukan Islam. Percayalah. Pada saat ulama Terengganu tewas akibat undi penentu Dewan Bukan islam, ketika itu, akan keluarlah isu:

"Pilihanraya bukan syarie."

Comments

  1. alah setakat pasal ni TGHH antar MaLin jer....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. bro

    lu kalau nak Hadi komen lu pegi masjid Rusila la.

    haha.

    alfatihah.

    ReplyDelete
  3. sumpah wa sedih dengan haji hadi, PAS sesungguhnya sudah tersilap langkah, takkan tuan guru nik aziz yang kena buat semua komen2 lagu ni, apa haji hadi sudah mati ? ust zaharuddin, plz nasihat la ayah mentua lu ni , gua sayang pas, kasi tukar lah presiden pas dengan segera, kasi yang lebih bertanggung jawab dan maanah dalam memegang amanah, kalau kasi wa pu wa rasa lebih amanah dari haji hadi. allahuakbar permudahkanlah islam dengan mereka yang soleh bukan bodoh.

    ReplyDelete
  4. hahahah....wa tak sangka lu kecik ati bila wa jawab hadi bo layan ngan lu punye n3.....siyyannn..

    owang bebaru kawin ngan cepat amek pott...nanti barang cepat lembik...owang umah lu jugak yang susah...whar3

    Wa dah kasi sound sama lu yang bebenda macam ni Hadi suh SU je yang layan....setakat mamat bingai cam Wan Hilman yang giler publisiti cam lu, baik Hadi pegi asah pedang potong kepala najib....Lu jangan riso, nanti bila lu langgar dia , dia akan panggil paper letak muka depan, tempah khas beb...liputan 5 muka tuh!

    Lu seperti biase, guna tektik utusan lahnat ngan TV tige biol untuk hentam Hadi...Lu amek sekerat lepas tu bantai sekerat...

    Mamat biol macam xenan & geng akan jadi sesat sebab lu punya merampot...

    Sah-sah si Mujahid dah citer pasal teknikel isu, bila melibatkan pemilihan dalam kes-kes dewan baru tubuh terutama libatkan non-muslim. Pasal pas parti muslim...itu pun takkan wa nak hentak lu...ini level-level anak kak memot yang tak sekolah boleh layan....lu bebuat bingai pe hal!

    Pas tu, macam biase, lu guna tektik utusan lahnat, kaitkan dengan hadi lagi....

    Bhai..bhai...apa barang...

    -boarshooter-

    ReplyDelete
  5. wa setuju dgn taliban...
    xada sapa jumpe hadi
    tu sal
    dia x ada respond...hehe

    maapkan dia,bro
    apa nak wat
    dah ni laa
    pglima yg diangkat utk mlwn najib.
    mau x mau
    saboooo je laaa...haha

    ReplyDelete
  6. Aduka..Lu memang BATU API..
    Tapi Lu punya api byk bagus..kasi itu nasi MASAK..bukan bakar rumah punya api..katakan yang BENAR walaupun PAHIT..

    ReplyDelete
  7. boarshooter..sebagai mukadimah izinkan gua maki lu dulu...

    FAKAP KEPALA BONTOT LU !!

    sebab memaki lu :

    1. ternyata lu macam siyal..lu sibuk suruh AT jawab soalan lu...bila dia tak jawab lu kata dia bacul..now dia jawab..then lu kata pulak jgn amek pott ape lu kata.. lu ni serupa babi la..semalam cakap lain hari ni cakap lain..babi pun tak seteruk lu..kah kah kah....

    2. lu jangan cakap benda yg lu bodoh mukarrab.. lu bodoh pasal enjin, jangan nak ajar mekanik. lu bodoh pasal babi, jangan nak ajar doktor haiwan..ada paham? so lu faqih tak skop tugas SU Presiden? gua cadang lu gi buka perlembagaan Pas dan study apa port-folio SU Presiden sebelum lu merepek macam babi tak dapat mengawan....

    dua point cukup la..tu pun belum tentu lu dpt jawab...kang lelebih terkencet2 plak lu..KAH KAH KAH....

    ReplyDelete
  8. Nampak macam TGNA berjuang sendirian mempertahankan maruah partinya. Hanya dia seorang dijadikan sasaran peluru tak bermata dari kiri dan kanan, depan dan belakang, sedangkan Hadi hanya besenang-lenang dengan jawatan yg dikhaskan untuknya. Tidurlah wahai permaisura....

    ReplyDelete
  9. mungkin pemimpin PAS pusat nak ajar skit TGNA tu.... yer la dah terlalu lama jadi MB..... orang lain baru nak merasa..... jadi kalau TGNA kena serang oleh UMNO.... pemimpin PAS lain bagi la nasi tambah skit sorang..... dak pun diam membisu jer...... buat boddo..... nak guna TGNA bila dia orang tersepit nanti.... dekat PRU13 nanti ramai la hulubalang² PAS jenguk TGNA...... tak caya korang tengok la nanti.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  10. biasa le blogger celaka tibai TGHA, media umno, pemuda pas klate dan juok2 usey hentak TGNA skrgni huhuhu

    ReplyDelete
  11. Biasa kepala bapak hang...mak hang dgn bapak hang main masa depa belum kawin kot MALIN_ori??Pasal tu hang jadi banggang mcm anak haram jadah jaa...aku rasa dia balun juboq mak hang dan mak adika teruna...pasai tu hangpa jadi haram jadah sampai mcm ni...hmmm...berat hangpa ni....anak haram selalunya memang perangai mcm hangpa..bukan aku buat cerita...tapi sungguh..memang mcm ni laa..jgn mare...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste