Skip to main content

Poll di NTV7




NTV7 hari ini membuat 2 kali poll berkenaan SIAPAKAH YANG PALING LAYAK TERAJUI PAKATAN RAKYAT.

Polls pada berita jam 7 petang tadi dan 8malam. Berita jam 7 dalam bahasa Melayu, kebanyakan orang melayu. Jam 8 dalam bahasa Inggeris terdiri dari semua kaum kecuali gua.

Tajuk polls.

SIAPAKAH YANG PALING LAYAK TERAJUI PAKATAN RAKYAT.

Berita jam 7 (Bahasa Melayu)

1. TGNA 50%
2. Anwar 30%
3. Lim Kit Siang 9%
4. Hadi Awang 9%

 Berita jam 8 (Bahasa Inggeris)

1. TGNA 44%
2. Anwar 33%
3. Lim Kit Siang - lupa
4. Hadi Awang - lupa

Sumber : Panzer UO. 


 Gua tetap tidak terjejas - Hadi.
KUALA TERENGGANU, 13 Nov (Bernama) -- Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kedudukan beliau sebagai pemimpin nombor satu parti itu tidak terjejas walaupun ada pihak tertentu cuba menggambarkan sebaliknya.

Katanya sokongan terhadap beliau daripada anggota parti peringkat akar umbi dan barisan pimpinan PAS lain, termasuk daripada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, juga tetap utuh.

Comments

  1. aku rasa DSAI pasti setuju Tuan Guru Nik Aziz menjadi pengerusi PR..

    Dari server tersebut boleh la kita buat struktur

    Pengerusi : TG Nik Aziz
    Timbalan Pengerusi : DS Anwar Ibrahim
    Setiausaha : Lim Kit Siang
    Bendahari : DS Haji Hadi Awang

    ReplyDelete
  2. macam kelab kamera gua pulak!

    ReplyDelete
  3. masalahnya TGNA nak ker..... tengok pada situasi sekarang TGNA pun malas nak campo peringkat pusat..... aku pun setuju TGNA jangan campo la.... buat lagi menyemak ada la.... geng² Nash n TGHH mesti bising punya....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. Pd asasnya gua stj.. Tp gua sangsi sama ada tok guru nk trime or tk.. Klu blh di wujudkan jwtn mursyidul am/penasihat am pakatan rkyt ok jgk rsnya.. Biar tok guru jd penjaga dasar sbb beliau merupakan org yg berprinsip tegas.. Br la tkde yg nk buat onar nti..

    -pendekar laut-

    ReplyDelete
  5. dah gaya pemimpin UMNO lak dah parasit dlm PAS nih..aduyai...saling tak tumpah.dulu kan main kutuk2 pemimpin UMNO,aleh2 kena idong sendiri lak dah.Bersara la pakcik,jubah amanah tu leh tanggal nye,takan takdak nas,takan la gua nk kena sertakan hadis yg lu org dah hapal berbuih mulut..

    ReplyDelete
  6. aku rasa tajuk poll NTV7 ni agak dungu dan kebodoh-bodohan, tajuk yang paling sesuai untuk situasi persekitaran politik di Malaysia sekarang ni ialah "Siapa yang paling layak jadi Perdana Menteri Malaysia".

    kalau sekali lagi Tuan Guru dapat poll paling tinggi kita desak Najis Altantuya Ibni Almarhum Sultanah Monggolia letak jawatan secepat mungkin.

    Aku tak kisah sama ada Tuan Guru ataupun DSAI yang jadi PM asalkan salah sorang dari mereka. sebab diorang berdua ni tak berapa pandai nak samun duit rakyat

    ReplyDelete
  7. AT, cakap banyak pun x guna,rakaman pertemuan hasan ali-nasa dgn blogger hari tu dah ada kat blog tulang besi,donlod cepat,pastu bagi komen

    ReplyDelete
  8. Ini menunjukkan kepimpinan Islam sudah diterima oleh pelbagai kaum di Malaysia.Harap dipercepatkan pemilihan TGNA sebagai pengerusi PR.

    ReplyDelete
  9. wa tgk bite kul 8 tuh..
    yg wa sure, poll tuk Hadi just 6 % jek..
    plg rendah antara 4..

    -mat rempit-

    ReplyDelete
  10. hadi gila pangkat mcm puak UMNO cibai.... oleh yg demikian hadi pun mcm cibai.

    ReplyDelete
  11. Depa silap tu sebab tak masuk nama Tok Moh Aduka.Kalau masuk sure ranking nombor satu.kihkihkih...

    ReplyDelete
  12. peduli apa aku hadi awng dapat berapa. tp yg penting nik aziz dapat undian lebih tinggi dari anwar

    n paling enting nama husam takde kat dalam undian tu..padan muka gila kusa sgt

    ReplyDelete
  13. kami tak campur

    (dapatkan petua & ramuan herba di sini (original)

    ReplyDelete
  14. Tu yg undi tak berapa realistik ler...aku suspek orang yg nak sponsor TGNA gi haji tahun ni tapi sebab dia takmau gi..maka dia sms byk-byk kasi up nama TGNA dlm poll...a ah dah cam hits/komentar dalam Che Det/Najib ler pulak yer? tu teori aku ajer ler...hehehe.

    ReplyDelete
  15. Pengerusi Pakatan Rakyat patut diwakili Pemimpin Pilihan dari parti2 dalam Pakatan Rakyat. Kalau sorang dah sama macam BN le plak. semua nak kongker. Cadangan aku:

    PAS - TGNA
    PKR - DSAI
    DAP - LGE

    Mantap beb!

    ReplyDelete
  16. poll di TV kerajaan pusat tanya pasal sapa lebih glamour kat pakatan pembangkang. gua sorang je ke yang nampak benda ni taktik melaga antara pembagkang. lepas ni mesti ada puak PKR or DAP yang tak puas hati tgk org PAS do jaja poll ni.

    atau gua sorang je yang silap? he he

    ReplyDelete
  17. Anon 2.30pm,

    Hei Bhai,nama-nama yang dipollkan oleh NTV7 tu hanya nama-nama pemimpin parti.Faham tak.Tak ada nama Lim Eng Guan,Tan Seri Khalid Ibrahim mahu pun nama Nasaruddin Mat Isa.Husam bukan pemimpin peringkat nasional.Dia cuma AJK PAS Pusat dan Exko Kelantan.Mengapa bawa nama dia dalam isu ini?Nampak sangat lu anti-Husam. Komen lu tak bertempat.Sah salah seorang genetik-Melayu yang tulin.

    ReplyDelete
  18. Well, husam pun xde dlm senarai pmimpin glamer olih dr abu tuh. Yg ade just tgna tghh nizar mat sabu n azizan.

    Obvious la, even aku yg sokong UG ni pun tau tgna lg glamer. Aku cuma trkejut sbb nama bang mat ade. hahaha..

    ReplyDelete
  19. Bukan melaga2kan pemimpin. Zaid Ibrahim cadangkan Nik Aziz jadi pengerusi PR jadi NTV7 buatlah poll. Tengok pengaruh siapa paling kuat. Sudah terbukti dalam poll bahawa TGNA lebih berpengaruh dari lain2.

    ReplyDelete
  20. orang bagi cadangan pun dikatakan melaga-laga..... abis apa makna si stopa ali stuju TGNA jadi pengerusi Pakatan..... nak melaga-laga gak ke????... apparaaa....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  21. PAS lebih baik buang perkataan ISLAM dari parti mereka sebab boleh menyebabkan orang bukan islam keliru tentang islam yg sebenar,iaitu islam yg syumul.Kebanyakan pemimpin PAS lebih banyak main politik jer..contoh yg terkini macam Hassan Ali dan Nasha.Dan org2 yg menyokong PAS pun kebanyakan tak 100% amal kan agama pun..yg tak solat pun ramai..saja jer jenis suka duk cari buruk org dan jenis suka duk caci maki org..cara bahasa dari tulisan dah dapat diagak jenis org yg mcmana..Tapi ada juga individu dalam PAS yg boleh dihormati kerana cara amal agama dan istiqamah-nya,seperti mana Tuan Guru Nik Aziz.Wallahu`Alam

    FREEMAN

    ReplyDelete
  22. abg hensem :
    orang bagi cadangan pun dikatakan melaga-laga..... abis apa makna si stopa ali stuju TGNA jadi pengerusi Pakatan..... nak melaga-laga gak ke????... apparaaa....

    jawapan:-
    Hanz_Azdi :
    u yg undi tak berapa realistik ler...aku suspek orang yg nak sponsor TGNA gi haji tahun ni tapi sebab dia takmau gi..maka dia sms byk-byk kasi up nama TGNA dlm poll...a ah dah cam hits/komentar dalam Che Det/Najib ler pulak yer? tu teori aku ajer ler...hehehe.

    lepas ni adalak yang kata TGNA tak sesuai pasal dah tua, Pastu ada lak marah jangan babitkan usia dll
    tak ke bergaduh nanti.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.