Skip to main content

Ulama Melayu terlalu bodoh : KPP harus berdiri sendiri.

Oleh : AdukaTaruna

Ahli-ahli bukan Islam, jika diberikan kuasa sebagai dewan, dibimbangi akan mendesak PAS untuk mengubah dasar-dasar parti.
Sebenarnya kes yang sama macam kerusi Presiden dan Timbalan Presiden harus ulama. Nanti dibimbangi mengubah dasar2 party.

Mengubah dasar2 party dan mendesak mengubah dasar2 party adalah tajuk berlainan. Mengubah dasar party adalah hujah atau ketakutan yang paling sial pernah diungkapkan oleh otak seekor ulama. Sebenarnya, selagi Majlis Syura itu tertinggi, tiada siapa yang mampu mengubah dasar party sesuka hati walaupun Presiden PAS sekalipun.

Mendesak untuk mengubah dasar party pula adalah satu suasana sihat. Satu lumrah intelek yang dibenarkan Islam. Mendesak dengan hujah dalam saluran yang disediakan party apa dosanya? Jika KPP berhujah yang salah, maka, tampillah dengan hujah yang betul. Semua dalam saluran yang terbina dalam party.

Yang bangang ialah ulama. Bukan Islam. Jika hak mendesak tidak dibenarkan, jika hak mendesak ditakuti, jangan jadi pejuang hak2 kebenaran dari Ilahi. Jangan claim diri pewaris nabi. Jika KPP mahu mendesak Islamic State digugurkan, silakan jika anda dapat membuatkan Majlis Syura meluluskannya. Tapi dalam saluran party. Dalam perbahasan hujah bertamadun tinggi.

Sebenarnya, katakan sahaja berterus terang, begini :

"KPP (DPP) dibimbangi mencalonkan calon bukan pro Terengganu sebagai Presiden dan Timbalan Presiden."

"KPP (DPP) dibimbangi mendesak Presiden melatak jawatan."

"KPP (DPP) dibimbangi meluluskan desakan party mengadakan EGM."

Gugur Hadi, maka gugurlah kita semua. Gugur kita semua habislah kita. UMNO tidak, PAS pun tidak.

Sebenarnya..... kerana bukan Melayu Cina adalah genetik cerdik. Wujudnya di tengah2 dunia genetik Melayu, dia akan menjadi dominan. Lihatlah pekan2 dan bandar2 Tanah Melayu. Dalam masa sedikit dekad, mereka menjadi dominan. Yang boleh bersaing dengan genetik Cina ialah genetik Kelantan sahaja. Lihat pasar2 besar negeri Ketuanan Melayu dengan pasar2 besar Kelantan. Siapa dominan?

Jadi, adalah bahaya bagi genetik LEMBAB, genetik JUMUD, genetik BODOH, genetik KELDAI PENGUSUNG KITAB, genetik LULUS PEPERIKSAAN ATAS KERTAS, genetik PENGHAFAL, untuk membuka pintu kehadiran genetik Cina dalam dunia mereka.

Ketuanan Melayu adalah tongkat survival para ulama!

Buat KPP.

Lu tubuhkan sahaja party sendiri yang menyokong keindahan Islam. Lu bertanding sendiri di kawasan2 Selatan. Lu pilih pemimpin muslim sama ada dari PAS secara rahsia atau pemimpin PAS berani keluar PAS untuk pimpin lu, atau pemimpin India / Cina muslim lu sendiri sebagai Presiden pertama.

Gua letak 2 pengal PRU sahaja untuk lu menjadi kuat. Sehingga PAS mula membuka mata. Kemudian, barulah difikirkan dan dibahaskan sama ada party lu mahu membentuk Majlis Syura atau tidak. Kalau gua, Majlis Syura adalah paling penting dalam satu2 jemaah berpaksi Islam. Senang orang2 / manusia2 level akhlak macam gua kena libas.

Lu buat party lu sendiri, daftarkan. Buang pipi tersorong2, gua umumkan, gua support lu. Lu tak payah tunggu genetik ulama Melayu la.... sperma paling lembab dan terkial2 dalam perjalanan menuju ke telur yang pasif.

Comments

  1. MOHON SEMBAH DERHAKA.. sekali lagi kami 'terpaksa' menyokong kebenaran yang diutarakan oleh tuan blog ini. Jangan kerana kita sangka kita ni serba tahu, maka sikap serba tau kita tu telah gagalkan misi dakwah PAS selama ini..

    Cuma kami tidak sokong penggunaan bahasa2 kesat terhadap ulama. Ulama adalah pewaris nabi, selagi ulama itu ikut jalan dakwah nabi.

    sekadar pandangan yang masih boleh dibahaskan.

    http://pemudakemehe1.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. demo silap..melayu kelate pun lebih kure jah..kedai2..pasar2 raya semua milik lim ah pek jugok..ko guano abe hensem...

    ReplyDelete
  3. Kau pun tubuh la Parti kau sendiri, teringin aku nk tengok kau jadi ketua. Mesti kalakar.

    ReplyDelete
  4. Cakap dlm komputer boleh laa. Copy paste aje, sape tahu kan? Berhadap la dgn dunia realiti baru anda akan tahu.

    Akhlak anda pun rosak, nk sembang hal politik. PAS x ada masalah apa2, tapi saudara yg mcm cacing kepanasan. Kenapa lagu tu. Anda musuh islam ka?

    PAS ada kaedahnya. Saudara kalau x tahu apa2, pergi la jumpa mana2 pimpinan.

    Kalau ada apa2 perselisihan.., adat la dlm berorganisasi. Jgn jadi bodoh piang. Hang buat2 bodoh atau mengada2 nk jadi bodoh. Jgn memperbodohkan diri sendiri.

    ReplyDelete
  5. Pas ade kaedahnya.Kaedah nya "rahsia".Nak tahu kne la pegi jumpa pimpinan.

    Err..wa dah jumpa pimpinan kat sini.Die pon penin.Tak tahu gak.Mungkin "rahsia" peringkat tertinggi ni.

    Wa rase PRU13 pon kne "rahsia"kan juga menifesto semua.Baru cara yg betul nak menang pilihanraya.

    ReplyDelete
  6. FZY, gua pun ikut macam AT jugalah, ..lu tau ke apa lu cakap. Jangan wala' membabi buta. Cerita seantaro dunia dah tahu hanya apabila Pak Lah katakan dah jumpa 3 kali baru mengaku. Sebelum ini bukan main menafikan nya. Pas Pusat sekarang dah jadi apa? semua ajk membisu, adalah 2/3 kerat yang bercakap tetapi banyak juga mudharat pula yang timbul. Mana dia Majlis Syura nya.. semuanya membisu tetapi ada hati nak perintah negara. Cermin cermin diri. rakyat memang berhak memberikan apa juga pandangan keatas pemimpin mereka, kerana bagai slogan nya PAS for ALL dan rakayat yang mengundilah menentukan siapa yang layak. Bila dah nampak kurang layak eloklah undur diri jangan sampai rakyat maki hamun.

    ReplyDelete
  7. PAS adakah sebuah parti siasah(politik).Pemimpin sesebuah parti politik memang terdedah kepada kritikan dan teguran,Sekiranya pemimpin parti politik itu seorang ulamak maka dia(atau mereka) mestilah bersedia untuk menerima kritikan.Tidak dapat pula ditentukan cara mana dan bagai mana kritikan tu dibuat - terserah kepada yang mengkritik.Kalau tak bolih dikritik dan ditegur - ta usah nak jadi pemimpin parti politik.
    Tidak dinafikan "Ulamak itu adalah pewaris Nabi" tapi ulamak yang mnacam mana? Fikirkan.

    ReplyDelete
  8. Cerita UG nie dicanang kembali lepas kalah Bagan Pinang, padahal di Permatang Pasir dan lain2 tempat yang PAS menang, tak canang pun cerita UG. Tapi bila kalah sekali, perihal UG nie dimainkan kembali dan mulalah gerombolan2 anti UG menyerang pemimpin2 PAS. Perwakilan PAS dah sebulat suara memilih pemimpin mereka.Presiden, timbalan, naib presiden semua dah dipilih. Tu keputusan demokrasi, keputusan undian sebulat suara memilih pemimpin mereka. Jadi, kalau ada yang tak berpuas hati, berambus la dari PAS. Tubuh parti baru, parti anti ulamak ker, parti kepimpinan Islam ker, kumpullah ramai2 geng2 yang anti sangat ulamak nie, cadanglah mereka yang ahli dalam strategi, politik, kemudian bertanding. Setakat air liur dalam blog nih, kutuk sana sini x jantan la wey ... kalau rasa ramai sangat sekepala dengan lu, ramai sangat dah bosan dengan karenah ulama, blah jer dari PAS, lu dah tolak pemilihan perwakilan, apa lagi lu nak tunggu, blah ,blah..tubuh parti baru jer...kan senang ajer nak jadi pemimpin nie...dan pastikan geng2 lu nanti tade wala2 nie...maki on the spot jer kalau lu buat silap...nak luku pun boleh hahhaahhaha

    ReplyDelete
  9. Cerita UG nie dicanang kembali lepas kalah Bagan Pinang, padahal di Permatang Pasir dan lain2 tempat yang PAS menang, tak canang pun cerita UG. Tapi bila kalah sekali, perihal UG nie dimainkan kembali dan mulalah gerombolan2 anti UG menyerang pemimpin2 PAS. Perwakilan PAS dah sebulat suara memilih pemimpin mereka.Presiden, timbalan, naib presiden semua dah dipilih. Tu keputusan demokrasi, keputusan undian sebulat suara memilih pemimpin mereka. Jadi, kalau ada yang tak berpuas hati, berambus la dari PAS. Tubuh parti baru, parti anti ulamak ker, parti kepimpinan Islam ker, kumpullah ramai2 geng2 yang anti sangat ulamak nie, cadanglah mereka yang ahli dalam strategi, politik, kemudian bertanding. Setakat air liur dalam blog nih, kutuk sana sini x jantan la wey ... kalau rasa ramai sangat sekepala dengan lu, ramai sangat dah bosan dengan karenah ulama, blah jer dari PAS, lu dah tolak pemilihan perwakilan, apa lagi lu nak tunggu, blah ,blah..tubuh parti baru jer...kan senang ajer nak jadi pemimpin nie...dan pastikan geng2 lu nanti tade wala2 nie...maki on the spot jer kalau lu buat silap...nak luku pun boleh hahhaahhaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.