Skip to main content

Sharudin keluar PKR untuk tanding DUN Bagan Pinang

KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa (AJK) Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahagian Telok Kemang, Sharudin Abdul Hamid, sebentar tadi mengumumkan keluar parti itu serta merta untuk bertanding pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang pada 11 Oktober ini.

Beliau yang juga Ketua Penaja Cawangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Lukut, berkata tindakan itu diambil selepas diberi kata dua oleh PKR untuk berbuat demikian.

"Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah beritahu sekiranya saya hendak bertanding sebagai calon Bebas perlu keluar dari parti itu.


Dalam membentuk satu suasana demokrasi bermutu tinggi, cambahan-cambahan intelek tidak boleh disekat. AMK Keadilan Penang yang mencadangkan KM digilirkan tidak boleh dipaksa berhenti. Yang boleh dia dihujah balas, ditekan dalam ruang-ruang demokrasi yang dibenarkan. Itu adalah idea anak muda. Cuma, seandainya mamat itu sebahagian dari kerajaan, barulah dia perlu melalui mekanisme saluran kerajaan terlebih dahulu. Jangan stupid macam Hasan Ali.

Masih di tajuk sama, sebaik sahaja mamat itu melontarkan ideanya, maka; dia perlu fight / jelaskan / bersedia dengan homework akan ideanya. Jangan super stupid seperti Hadi.

Begitu juga dengan suara Pemuda PAS di Penang, di Penanti. Dia berhak lontarkan ideanya. Ini adalah pendapat dan idea anak muda. Kalau dia tua nak mampos, disebut idea orang lama. Siapa pun ia, terbitan-terbitan intelek tidak boleh diharamkan HANYA kerana status elite seseorang atau terkena batang hidung sendiri. So, Karpal juga bangang dalam hal ini.

Cuma, apabila desakan, ideanya ditolak parti atau organisasi yang dia anggotai, tamatlah satu pusingan lengkap pengurusan idea, pengurusan kehendak bagi satu-satu pihak. Dia perlu akur dan menggunakan kaedah dalam parti / organisasi pula untuk mendapatkan penjelasan.

Dan jika ingkar terhadap keputusan parti / organisasi, maka, dia perlu dipecat atau mengisytihar melatak jawatan atau keluar dari organisasi itu. Profesional. Jika semuanya faham, kita berjaya wujudkan satu demokrasi yang bermutu. Pengurusan emosi rakyat adalah sangat penting.

Skang kita masuk tajuk lain. Kedegilan Sharudin membuktikan PKR memang banyak celako. Cuma PKR bertuah celako2 dalam PKR mudah keluar, berbanding PAS. Celako2 dalam PAS 2-3 ekor jer, tapi nak buang macam tarik satu ranting berduri dalam kapas yang basah.



Comments

  1. bro..lu asyik blasah hadi gua nak tanya lu sape yg layak ganti dia yg ada dlm otak lu... sori klu lu penah mention tp wa tertinggal... jgn blasah je bg petik la 1 , 2 , 3 nama ka

    macai

    ReplyDelete
  2. Lagi banyak PRK menjelang PRU13, PKR akan menjadi semakin bersih. Kebanyakan depa tu ditolak UMNO sebelum join PKR. eloklah tu!

    ReplyDelete
  3. bro, lu maki benda ni jap..panas gua tengok.

    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1003&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_08.htm

    ReplyDelete
  4. Orang macam Sharudin inilah yang menyusahkan Pakatan Rakyat.Ramai pemimpin-pemimpin PKR tak faham erti "perjuangan" dan tak faham nak berjemaah.Ditegur sikit keluar parti,idea dan pandangan tak diterima,keluar parti,kena tekan dengan UMNO sikit,keluar parti,dan yang lebih teruk,kena umpan UMNO,keluar parti. Dato Seri Annuar wajar bersihkan "element-elemen" ini sebelum PR menghadap PRU ke13 agar calun-calun dari PKR kelak tidak lagi sejenis dengan dua bahalul yang buat angkara diPerak tu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.