Skip to main content

Penolakan Hadi bermula di Bagan Pinang.

Oleh : AdukaTaruna

Ini adalah pemerhatian gua yang terapung tanpa menjejak ke bumi. Kerana gua tidak terjun dan bergelumang seperti blogger lain. Jika lu setuju dengan gua, maka setujulah. Kalau tak setuju, maka tak setujulah. Stendet.

1. Penolakan kepimpinan Hadi.

Penarik Beca mempersoalkan keputusan memilih PJ negeri as calon. Kerana itu kawasan kalah bagi PAS. Sebagaimana tokoh2 penting yang diberi kawasan menang pada PRU12, maka, itulah yang sepatutnya berlaku.

Tapi gua dapat membaca apakah percaturan yang PAS ingin lakukan. Bacaan gua taklah semestinya benar dengan apa yang PAS putuskan. DUN N9 adalah genting. Hanya beberapa kerusi sahaja bole menyebabkan kerajaan BN bertukar. Jadi, adalah perlu usaha meletakkan PJ PAS dalam DUN sebagai calon MB. Ini adalah persaingan sihat sesama parti dalam BR. Tiada masalah.

DAP tidak dapat meletak calon as MB jika calonnya bukan Melayu. Manakala antara PKR dan PAS, DAP lebih mempercayai PAS. Apatah lagi PJ N9 adalah harum di kalangan Cina dalam isu Broga. Tapi itu semua jika ikut time line Nizar.

Masalahnya di sini ialah, PJ adalah lantikan terus Hadi. Orang2 Hadi termasuk Hadi sangat dibenci oleh non muslim. Terbaru adalah kes Hasan Ali yang bertindak di luar kerajaan negeri. Jadi, time line Nizar adalah di belakang time line Hasan Ali. PJ N9 adalah lantikan Hadi seperti mana Hasan Ali. Ianya seolah2 signal mencalonkan Hasan Ali sebagai MB N9 dalam keadaan DUN N9 yang sebegitu genting!

Lu nampak atau tidak cerdik bagaimana genetik Cina? (nanti gua sambung pasal genetik) Berbeza dengan Nizar, Nizar bukannya PJ lantikan terus Hadi. Seandainya Nizar lantikan terus Hadi, maka, selepas time line Hasan Ali, teorinya sokongan bukan Melayu terhadap Nizar pasti merosot teruk!

Hadi adalah batu sial kepada laluan taktikal membentuk negara Islam pada gua. Terlalu banyak sial dan terlalu banyak membazirkan peluang yang ada. Semoga Allah melaknati orang lemah yang terus mahu memegang amanah hanya kerana falsafah ciptaan manusia. Kepimpinan Ulama.

2. Pasukan strategi Najib. Pemilihan tarikh.

Kita berhadapan dengan pasukan strategi Najib yang sangat hebat. Dia mampu buat plan merampas Perak dengan teliti. Umpan satu makan 8. Sampai Anwar pun kena kencing war2kan lompat ADUN UMNO. Then semua kena kencing mahkamah sahkan Nizar MB sebelum dia makan sebanyak 8 buah.

Bermula dengan pemilihan Ahad untuk keselesaan pengundi tempatan, dan tarikh selepas cuti panjang Aidilfitri untuk membebankan pengundi luar (terutamanya Lembah Kelang) untuk balik kali kedua, Najib terus melaksanakan apa yang dirancang pemikirnya dengan baik.

3. Pasukan strategi Najib. Pemilihan calon.

Keputusan PAS meletakkan orang luar menentang tempat membesar dan bergelumang Isa Samad diekploitasi dengan baik oleh pemikir Najib. Memang benar peritistiwa provokasi itu dirancang. Ianya disahkan rakan gua yang bertugas anggota polis Teluk Kemang. Cuma apakah plan itu?

Mereka menyekat unit ronda dan polis bawahan dari bertindak cepat. Mereka mengepung dan menyerbu Markaz Induk pada malam itu. Abang Dayat sendiri masuk longkang dibelasah. Mereka memang bersenjata pedang, kayu dan besi, tetapi hanya mempamerkan dan tidak diguna. Kemudian, ntah bagaimana, muncul satu gambar kepala berdarah dan baju koyak dilibas.

Silapnya di sini ialah Salahudin cepat menggunakan gambar tanpa sumber dan perawi sebagai bukti press conference. Maka, sentimen orang luar ganggu gugat keharmonian orang tempatan terbakar.

1. Calon PAS orang luar.
2. 90% petugas PAS / PKR / DAP adalah orang luar.

"Kat Kelantan dia boleh gedebe.. kat sini silap. Pendatang buat cara pendatang. Pelancong buat cara pelancong. Jangan nak tunjuk samseng."

Lebih kurang begitulah sentimen yang dirancang dibina untuk pengundi tempatan. Kejadian provokasi itu berlaku di hadapan billboard mulianya hati Najib menziarahi Nik Aziz di hospital! Beserta hadis Al-Bukhari!

4. Unit terdesak Samy Vellu.

Dayat bertugas di Ladang Bradwall. Kawasan estet. Hampir kesemua pengundi luar hilang tanpa berita. Mengapa mereka tidak pulang mengundi? Ini persoalannya.

1. Tarikh yang dipilih adalah selepas cuti panjang Hari Raya?
2. Wujud ugutan / tawaran kepada pengundi luar?
3. RM2000 diperuntukan bagi satu keluarga untuk mood Depavali.
4. RM150 diletak dalam kotak nasi untuk setiap nama pengundi.

Benih yang baik menjadi pulau. Gen Melayu adalah stupid, tapi gen India kasta paria berganda stupid berbanding gen Melayu. Ini dakwaan gua.

Hujahnya, bertitik dari gen Cina yang dibawa British sebagai buruh, mereka menjadi pulau di sini. Pembolehubah yang sama, negara dan peluang yang sama, India kekal golongan kelas terbawah ketika Cina sudah menjadi golongan no 1.

Jadi, Nizar gagal membuatkan India mempersetankan segala godaan, Anwar juga gagal. Jika Nizar, Dr Mariah dan Anwar gagal, jangan ditanya Hadi Awang. Hadi Awang hanya berguna seandainya PAS tidak menggunakan wadah undi, di mana masyarakat majmuk mempunyai hak mengundi. Jangan kata majmuk, 100% Melayu muslim pun Hadi adalah beban yang gagal.

Apa kata anda? Apa tajuk Utusan Malaysia esok? Apa dialog Senyum Kambing?

Comments

  1. Memang lah lu ada hak nak cakap apapun.Itulah freedom.
    Wa mau cakap sikitlah, lu punya mulut memang tak ada insurance , kalau mulut lu ada insurance mungkin lu tak cakap ini macam.. lu tau ka!

    ReplyDelete
  2. mula dah AT nih...hehe...TG Hadi bla bla bla Genetik Melayu bla bla bla ..hehe..tapi wa sokong lu 1 hal PAS kena post-mortem kekalahan d Bgn Pinang dgn melihat kelemahan diri sendiri..jangan lagi syok sendiri, bertunas angkuh, ego dll.

    ReplyDelete
  3. Hadi adalah batu sial kepada laluan taktikal membentuk negara Islam pada gua. Terlalu banyak sial dan terlalu banyak membazirkan peluang yang ada. Semoga Allah melaknati orang lemah yang terus mahu memegang amanah hanya kerana falsafah ciptaan manusia. Kepimpinan Ulama....

    ??

    ASTAUFIRULLAHAL aZIM...

    pERUMPAMAAN SEPERTI : kAMU TAK KENAL BOLA ITU APA, TAPI KAMU KATA PERNAH SUMBAT GOL?


    SEMOGA KAMU DIKURNIAKAN HIDAYAH KERANA MASIH MENCARI KEBENARAN....

    ReplyDelete
  4. Haha. xde sorang sokong ko pelekeh haji hadi. Tu la, bodo sangat!

    Xde kena ngena la wei krn Haji Hadi. Ni pasal Najib support Makkal Sakhti n Melayu konservatif tensen sbb media gambarkn PAS ikut telunjuk DAP.

    Awat masa Maner Urai tu kau xckp petanda org Kelantan tolak tgna? Bodo la perumpamaan ko ni.

    Eh, lupa. Ko ni kan membangangkan sahabat Nabi, isteri Nabi. Pe sgtla Haji Hadi..

    ReplyDelete
  5. Gua tak salahkan dan gua tak sokong sepenuhnya artikel AT ini.

    Tetapi bangsat2 dalam PAS macam Hadi, Nasa, Hasan Ali dan semua geng UG harus di tebas.

    Jangan ingat gua tak tau semua geng UG menginap di hotel 5 bintang dan sewa keseluruhan tingkat satu hotel tu.

    Dan jangan ingat gua tak tau adanya komplot untuk merencanakan balik UG ni pada awal 2010.

    Kalau AT membangsatkan Hadi dan keseluruhan gang UG, gua sokong 100%, maknanya AT lu memang somebody yang tau urusan dalam kain PAS.

    Yang banyak melalak ni semuanya penyokong bawahan yang wala membabi buta jer..., so pedulikan.

    ReplyDelete
  6. bila mana ko cakap hj hadi sial bermakna seluruh komentar ko boleh di bakulsampahkan....

    ko dah hilang akal ke...
    Mana pergi rukun iman ko yg ke 6??

    Ko tahu perang uhud pun berlaku dlm bulan syawal...tentera Islam di bawah Pimpinan Nabi SAW kalah teruk...tapi byk hikmah terkandung...

    so ka nak cakap pe?? mcm ko cakap hj hadi sial...so dlm perang uhud??

    lenkali gunalah iman dan aqal..

    wassalam.

    ReplyDelete
  7. wa rasa Penolakan kepimpinan Hadi tu kalau lu nak letak pun,letak point yg last sekali la.bukan nombor 1.sebab ni bukan pantai timur.ni standard level melayu bwh lagi.yg masih melihat pas tu sama je nik aziz ke hadi ke hasan ali ke.

    ReplyDelete
  8. hehe...

    Wa dah cakap.Najib genius percaturan.

    Die tahu mana nak asingkan diri, die tahu mana nak press the red button and die tahu die ade muhyiddin yg ade masalah confident diri.

    Bagan pinang ni cam cth perfect crime lah.

    Wa setuju ngn AT.Dlm banyak2 pres parti politik dalam Malaysia, TGHA adalah yg paling bodo

    ReplyDelete
  9. kalau ikut cara Khalid Samad dan Tulang Besi... sampai bila pun PR tak boleh kuasai Malaysia ni kalau tak dimenangi hati hati orang Melayu di luar bandar... kerana kawasan parlimen ni lebih banyak dari kawasan bandar + bukan Islam... tambah pula maklumat PR tidak sampai ke sana... orang Melayu akan terus termakan propaganda UMNO iaitu "undi PAS = undi DAP"

    ReplyDelete
  10. aku rasa kalah ni takde kene mengena dengan hadi. orang2 kat BP, melayu cina india bukan kenal sangat TGHA, TGNA, etc.

    diorg tau parti2 yg bertanding aje

    analisis ko skrg ni makin lama makin mengarut la skrg ni.

    walaubagaimanapun aku setuju point pengundi luar (kemungkinan besar penyokong PR) susah nak balik sebab baru lepas cuti raya

    ReplyDelete
  11. orang islam bodoh macam babi. patut mati punya agama. muslim semua otak kering. cipta nama bodoh ada lah.

    ReplyDelete
  12. Because Chinese race is a superior race than a inferior malay race.

    Chinese race vs malay race -

    Usually

    Skin - malay race is much blacker.

    Brain (IQ) - malay race is much more low.

    Face - malay race is much uglier.

    Height - malay race is much smaller.

    Physical ability - malay race is much more inferior.

    Such truth may know you too who is a malay race.

    All thing is because a malay race is very inferior than a Chinese race.

    ReplyDelete
  13. It is not surprise that BN had done all the shameless things which possible exist in this word!

    They are a group of scum, shit and rubbish that never know shame and never respect human rights!

    I wonder why there are still some fools that never realise and keep on supporting corrupted BN!

    ReplyDelete
  14. Bodoh punya melayu babi……….

    Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

    Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

    Get out from Sabah and Sarawak la!

    Bodoh melayu babi!

    ReplyDelete
  15. We all know that from history, whether it be May 1969 or Kampung Medan or those who dies under police custody, it is usually the malay Muslims who are mistreating and killing other races, maybe due to their heritage Muslim recalcitrant. Not many malays are able to respond and debate openly to criticism. They only know how to respond in a violent manner way.

    ReplyDelete
  16. Polis = Melayu = Rasuah
    Askar = Melayu = Panglima2 bodoh
    Bank = Melayu = Jadi kuli
    Hospital = Melayu = Balaci untuk doktor india hahahahaha…
    Sekolah = Melayu = Bodoh2 belaka (nasib baik ada cikgu india dan cina)
    Sistem Kehakiman = Melayu = Senang dibeli (anne VK Lingam juga control badut2 melayu kapiaq hahahahaha)

    YOU GO AND EAT SHIT!!!
    YOU HAVE NEVER IMPROVE YOUR BRAIN AND STILL EAT SHIT
    You scumbag..........were really have no brain, the head is full of tahi
    Dey subsidize melayu kapiaq mother fucker, why are you bucking like anjing kurap lol…lol…lol…lol…lol…hahahahaha…

    ReplyDelete
  17. tu yang wa cakap.... PAS jangan bongkak sangat.... kat Manek Urai PAS menang tipis pun bising... memacam tuduhan.... PAS kelantan sombong la.... PAS kelantan tak layan PAS dari luar la..... tapi masih gak menang..... ni di bagan pinang apa citer ni..... dah la kalah.... majoriti plak meningkat ni...... wa tak nafikan bangsa India ni bangsa mudah dibeli..... tapi mana bangsa melayu.... apa PAS N9 buat untuk tarik bangsa Melayu sokong PAS.... patut la si Nasharuddin Mat Isa pun tak nak bertanding kat negeri sendiri.... baru lu orang tau betapa susahnya nak kekalkan jumlah undi..... kepada PAS negeri lain terutamanya negeri Kedah n Selangor pk² la banyak²..... lu orang pun jangan la rasa selesa sangat..... baru sepenggal memerintah dah memacam dah kes lu orang timbul ni..... cuba la elak buat kes² kontroversi ni..... nanti wa sambung....

    ReplyDelete
  18. opsss....

    kat atas tu wa yang taip....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  19. skit sebanyak wa sokong apa yang a.t cakap.
    kener ingat, lain tempat lain gendangnya....
    so pas kener bermuhasabah di atas kekalahan ini untuk kemenangan yang lebih besar pada pru ke-13

    ReplyDelete
  20. jeng...jeng..jeng...percayalah org paling tak senang duduk dgn keputusan bagan pinang adalah muhyidin yasin.

    lain2...tahniah dah terima kasih kpd semua yg terlibat dlm pesta pilihanraya ini...jumpa lagi...

    ReplyDelete
  21. Selepas kes UG dan Hasan Ali buat hal kat Selangor, pengundi dah dapat agak hala tuju PAS! wala" yang membawa Bala!

    ReplyDelete
  22. non partisan kata:

    "wala" yang membawa Bala!"

    Jwpn:

    "Sesungguhnya Penolong kamu hanyalah Allah dan RasulNya, serta orang-orang yang beriman, yang mendirikan sembahyang dan menunaikan zakat, sedang mereka rukuk (tunduk menjunjung perintah Allah)." (Surah: Al-Maidah, Ayat: 55)

    Kerana masalahnya ialah tuntutan aqidah dan hubungan harakah islamiyah dan Parti Allah itu dgn aqidah. Maka wala' (kesetiaan, kepimpinan) kepada Allah dan Rasul secara mutlak menjadikan aqidahnya agar Islam itu benar2 diakui sebagai ad-deen.

    Diantara sifat2 mereka ialah mendirikan sembahyang.., bukan sekadar menunaikan sembahyang. Mendirikan sembahyang itu bermaksud, menunaikannya dgn sempurna dan melahirkan kesan2nya seperti yg dinyatakan oleh firman Allah:

    "esungguhnya sembahyang itu mencegah dari perbuatan yang keji dan mungkar" (Surah: Al-Ankabut, Ayat: 45)

    Orang yg sembahyang tetapi tidak dapat mencegah drpd perbuatan keji & munkar, bermaksud dia tidak mendirikan sembahyang dgn sebenarnya. Kalau benar2 sembahyang itu didirikan dengan ikhlas tentulah sifat & perangainya akan berubah.

    Diantara sifatnya lagi ialah menunaikan zakat.., iaitu melaksanakan kewajipan terhadap harta benda dgn rela hati kerana Allah, bukannya kerana cukai tetapi kerana ibadat.

    * * *

    Setakat itu sahaja yg saya boleh bantu saudara non partisan., agar saudara mengerti maksud wala'.

    Perkara yg ada dalil saudara. Jgn bercakap perkara yg kita x tahu, akhirnya.., ..menampakkan kebodohan kita.

    Wallahu'alam

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.