Skip to main content

Bodoh Karpal Benggali nih.


Ketua Pemuda PKR bukan sebahagian dari kerajaan negeri PP. Dia sebahagian dari parti PKR. So, dia ada hak mencetuskan pendapat. Ini namanya kebebasan bersuara.

Dan di bawah kebebasan bersuara juga Karpal ada hak untuk membantah. Tapi Karpal bodoh kalau meminta Anwar menutup mulut Ketua Pemuda. Terbitan-terbitan intelek di kalangan rakyat Malaysia mana boleh dikembirikan? Stupid punya Benggali. Bodoh serupa ulama Melayu. Gagal dalam penetapan falsafah.

Begitu juga kesnya dalam terbitan intelek Hadi tentang UG. Cuma, Hadi ni bangang kerana tidak ada follow up. Tidak ada homework. KP PKR kena fight ideanya selepas dia lontarkan. Jangan lari ke luar negara dan suruh Kasim mms jawabkan.

Kes Hasan Ali plak berbeza kerana Hasan ialah sebahagian dari kerajaan negeri Selangor. Dia kena bawa mesyuarat dulu. Dia kena buktikan dan yakinkan rakyat tentang kerajaan Selongor itu mempunyai saluran, keseimbangan yang kukuh.

Kalau Hasan Ali bertindak macam KP PKR atau KP PAS, itu bangang. Adakah kerajaan Selangor tidak mempunyai mekanisme menguruskan bantahan, idea dari para pegawai kerajaan? Lu bawak hadis, ijmak ulama, Al-Quran untuk halalkan perbuatan HAsan Ali pun gua tak heran. Kerana bahan mentah itu di-3rd party-kan untuk takrifan lu. Masing2 punya hak untuk 3rd party-kan bahan mentah.

Namun begitu, kebodohan Karpal tidaklah sehingga menghalalkan pembunuhan terhadapnya. Kalau Karpal lembab siasat pembunuhan ulama besar, dia perlu ditekan dengan pelbagai cara intelek. Gua bukan mazhab Muawiyah+Aishah yang ada lesen besar menentang khalifah dan melakukan pembunuhan besar-besaran.

Bukankah ada ahli PAS yang mengaku bersalah menyeru Karpal dibunuh di web milik PAS beberapa ketika lepas? Mengikut ijmak ulama, ijtihad budak itu 2 pahala. Tentera Karpal mati syahid, tentera budak itu pun mati syahid.

Jika zaman pemerintahan Ali pun kita dibolehkan memerangi kerajaan itu dengan senjata, apatah lagi zaman pemerintahan UMNO? Ini adalah dalil. Berdasarkan dalil ini, gua beri amaran kepada kerajaan Nik Aziz, sila cepatkan siasatan kematian ADUN PAS yang mati dikapak dulu. Sebelum gua memerangi kamu. Orang awam jangan bimbang, tentera gua dan tentera Nik Aziz akan mati syahid. Ijtihad gua dan ijtihad kamu masing-masing dapat 1 pahala.

Fuck off.

Comments

  1. Belajarlah...jangan malas...
    Firman ALlah yang bererti : .. Dan ALLah meninggikan orang-orang beriman di antara kamu dan orang yang diberikan ilmu beberapa darjat (surah al Mujaadalah ayat 11)
    Tholabul Ilm Faridotun "ala kulli Muslim - Menuntut ilmu adalah wajib bagi setiap individu Muslim

    Seseorang yang keluar untuk menuntut ilmu, maka dia dikira berada di atas jalan menegakkan agama ALlah sehingga ia pulang (riwayat at Tirmizi)

    Banyakkan ilmu sahabat, entah kengkadang otak kita ini bebal nak memahami sesuatu kerana kita pun tidak faham - sebab pertamanya dia tak reti nak bercakap, loghat bahasa tak sama, ilmu yang dia kata tinggi levelnya.

    Orang kiri kanan mentertawakan, sebab kita tak tahu apa yang kita percakapkan. Ada terkadang kita ingin juga berkata tentang sesuatu tetapi tidak ada maklumat yang cukup. Lalu atas 'kecelakaan' itu, kita telah menyonsang dalam percakapan.

    Firmn Allah yang bererti : Katakanlah lagi (kepadanya) : Adakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui?... (surah az Zumar ayat 9)

    Zaman ini, orang yang tiada ilmu maka dia ketinggalan, dirinya di dalam keadaan yang amat berbahaya sekali. Kesandung sedikit akan mendasar jauh kelemasan dalam kejahilan. Maklum zaman ini banyak putar belitnya - bukan kerana zaman, tapi orang yang melalui zaman.

    Banyakkan ilmu sahabat, jika kamu orang Islam yang beriman - tauhid itu kena kenal, hayati, hadamkan, feqah itu perlu faham, akhlak dijadikan pakaian. Semuanya ini terangkum di dalam ilmu jua. Bidasan itu pedas, untuk menjawab bidasan perlu ada ilmu. Ilmu itu akan mengangkat darjat. Dipandang mulia oleh Allah - selagi ia berlandaskan Al Quran dan Sunnah serta ijmak.

    Belajarlah! Takada bayi yang begitu lahir langsung menjadi ilmuan, dan tak sama antara ilmuwan dan orang bodoh. Sebesar apapun sebuah negara , ia akan bernilai kecil jika penduduknya tidak berilmu, apabila dibandingkan negara kecil yang banyak penduduknya berilmu. Sekecil apapun negara, akan lebih kuat bila penduduknya berilmu. Sesungguhnya negara itu besar jika dibandingkan dengan umumnya negara-negara lain.

    ReplyDelete
  2. Nak nasihat camana makhluk ni pn aku xreti lah. Ego dia ni dh nak dekat satu level ngan iblis.

    Nak kena tggu malaikat mungkar nakir tegur dulu baru nak insap kot.

    ReplyDelete
  3. Sampai kat 'fuck off' tu yg tak tahan tu..ha..ha..

    Lu memang rock n roll!!

    Seratus tahun lagi, akan ada mazhab Nik Aziz the Monggolian, Hadi the Kacang Buncis dan Zizan the Joker. Waktu tu pengikut PAS pun terbahagi kepada 3 jenis yg berijtihad kepada 3 jenis pemimpin ini. Haru.....

    ReplyDelete
  4. dia nih bodoh x abis lagi apasal tentera karpal nk mati syahid bodoh la lu,dah dia bukan islam nk syahid cm na..bodoh tahap gaban.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.