Skip to main content

Apabila rahsia PAS dibocorkan ulama barua PAS.


Oleh : AdukaTaruna

Allah menunjukkan kita rentetan peristiwa yang sangat cantik. Bayekk punya plan. Tapi hanya untuk golongan berfikir.

1. Memola Allah takdirkan Presiden sindir Mursyidul Am, supaya jangan guna blog (media baru) dalam hal-hal dalaman parti.

2. Kemudian, sekejap sangat dari itu, Timbalan Presiden dan Hasan Ali melanggar sendiri sindiran itu dengan menjemput bloggers. Malah jauh lebih dasyat Allah takdirkan dengan penyertaan bloggers UMNO sendiri. Subhanallah. Cun gile.

Dari peristiwa itu, berlakulah satu rahsia party yang selama ini tidak disahkan atau dirasmikan, yakni satu kaedah baiah dengan taklik cerai. Lompat UMNO, cerai talak 3. Allah mengatur semua ini untuk kita, manusia yang berfikir.

Timbalan Presiden dan PJ Selangor sendiri mengesahkan rahsia jemaah Islam SeMalaysia di hadapan semua bloggers termasuk bloggers UMNO! Ini adalah satu kenyataan rasmi! Maha Suci Lu Ya Allah. Memang gua sujud terhadap Lu.

Lu bayangkan rakaman audio mengenai RAHSIA KAEDAH BAIAH CERAI TAKLIK yang berada dalam genggaman bloggers UMNO akan dimanipulasikan seluruh media perdana. Kemudian dibahaskan oleh seluruh ilmuan Islam sekular.

Cerai bini talak 3 jika masuk UMNO - Utusan

Cerai talak 3 adalah penyelewengan agama yang jijik - Mufti Johor.

Betapa besarnya fitnah yang terhasil? Muslim Melayu semakin keliru, non muslim semakin jauh. Kerana lafaz taklik tersebut, mereka tidak boleh melompat keluar party, tetapi berusaha menggabungkan PAS dengan UMNO. Hanya melalui itulah taklik tidak terjatuh. Subhanallah. Lu memang suci Ya Allah. Sungguh cantik sekali peristiwa yang lu susun untuk kami.

Gua tidak mempunyai akhlak yang baik untuk menegakkan satu negara Lu, ya Allah. Tapi gua mempunyai kecerdasan dan keberanian yang boleh melanggar Hadi tahun depan. Harap Lu kekalkan kecerdasan gua, dan tidak membolak-balikkan keberanian gua. Gua kembalikan anugerah yang Lu pinjamkan kepada gua dan rakan-rakan ke jalan Lu kembali. Lu mudahkanlah ya Allah.

Jumpa projek langgar Hadi tahun depan. Insyaallah. Amin.

update :

Sebab ramai tak faham apa maksud gua, gua sertakan petikan dan link untuk baca dengan lebih lanjut dedahan Mahaguru58, blogger yang mendoakan TGNA mati. Klik sini untuk link.

Saya juga telah mendapat izin pemimpin PAS Pusat ini untuk menceritakan perkara ini didalam blog saya ini.

Ianya adalah tentang kebenaran bahawa barangsiapa sahaja calon pilihanraya PAS yang dipilih untuk bertanding didalam Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum samada untuk jawatan ADUN atau Ahli Parlimen dibawah tiket PAS, maka mereka terlebih dahulu diwajibkan menandatangani ikrar lafaz taklik akan menceraikan isteri jatuh talak tigaSEANDAINYA mereka setelah menang pilihanraya tersebut mengelat mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan!

Comments

  1. lu nak langgar hadi macam mana?

    boleh gua join

    jibam

    ReplyDelete
  2. Lu tak ader can bhai. Taun dpan semua peringkat orang Nasha/Stopa sudah control

    ReplyDelete
  3. Apa yang didedahkan oleh Hassan Ali dan Nasaruddin Mat Isa kepada blogger-blogger UMNO tu dianggap membukakan rahsia parti kepada musuh.Sepatutnya penerangan dan penjelasan sedemikian rupa diterangkan kepada ahli-ahli PAS yang selama ini tak tahu apa yang berlaku seperti rusa masuk kampung.Rupa-rupanya Hassan Ali dan Nasaruddin Mat Isa lebih percaya kepada blogger-blogger UMNO dari ahli parti sendiri.Disini sahaja sudah membuktikan mereka ini sudah sebau dengan UMNO.
    Nampaknya lapuran cara bertulis sudah pun dibuat kepada Lembaga Disiplin PAS.Nak tengok pulak apa Lembaga Disiplin ini boleh buat.Semua tahu Hassan Ali dan Nasaruddin Mat Isa akan pasang peguam-bela - siapa lagi kalau tak Mustafa Ali dengan Bakar Chik.

    ReplyDelete
  4. Ameen ya rabb.. semoga Allah tak membolak balikkan niat kita semua... Semoga Allah menetapkan hati kita semua.. Ameen...

    ReplyDelete
  5. Sape brani bertaruh dengan aku yang mamat biol ni tak brani nak langgar hadi...bacol tahap gaban punya...projek tak tadi...

    Syaih sesat....!

    ReplyDelete
  6. arghh wa sokong langgar jerr.... hapuskan geng2 yg x guna yg ada tuh kahkahkah...

    ReplyDelete
  7. mana ada pas wat baiah cerai talak tiga.

    gila apa

    korang kata korang tak caya kat hassan ngan nasa, tp camne plak korang leh caya info dia tu? camne klu dia bohong

    korang kata haasan ngan nasa ejen umno. mana tau apa yang diaorang kata tu taktik umno

    ReplyDelete
  8. cemanalah agaknya halimah ali nak ceraikan laki dia talak tiga... zailah, rohani, ngan adun kijang tu...

    aku tak penah dengar pasal bai'ah cerai ni... bai'ah dengan pemuda ada la dulu... sapa lompat... tunggu la pembalasannya...

    ReplyDelete
  9. Bhai..,

    Gua konfius tentang sumpah taat setia wakil rakyat PAS pada parti sehingga cerai bini talak 3 jika masuk UMNO...?

    Tapi gua rasa... kalau betul lah itu satu perjanjian wakil rakyat PAS pada parti, bermakna Hassan Ali terpaksa buka rahsia dan tunjuk isyarat pada UMNO bahawa dia dan kuncu-kuncunya tidak boleh masuk parti UMNO kerana sayang bini..?

    Walau bagaimana pun itu ramalan gua saja... kalau dah kemaruk nak bersama dengan UMNO, bini bukan punca masaalah. Hilang satu boleh dapat empat, yang penting kepala tidak mati...

    Kalau sayang bini yang dicerai dengan talak 3, upah orang jadi cina buta... lepas tu rujuk balik. Itu semua small matter, yang penting jadi baruah UMNO dan dapat duit banyak.

    ReplyDelete
  10. Anon 1.45, nikah, cerai dan rujuk di m'sia adlh merupakan suatu proses yg sukar.. Lgpn, sape la yg nk bercerai dgn bini w'pn da tk lawa.. Maybe hang tk kawin lg kot, tu yg tk bp tahu soal hdp berumah tgga.. Hehehe, jgn mare..

    Anyway,maka mufti2 UMNO akn berkokok la dgn fatwa msg2.. Bila di cbr utk berdpn, sumanya kecut lari.. Hahahaha..

    ReplyDelete
  11. salam bro adukataruna,

    alhamdulillah, pemikiran kamu tajam. Saya suka sebegitu, cuma saya rasa kurang selesalah bila nama bagi Allah tukar jadi lu..kalau dalam bahasa Melayunya gantilah dengan Engkau (huruf besar).

    Saya tak tahu ada nas mengharamkan sebegitu tapi saya kira kaedah penyampaian dalam hal ini agak sensitif, sebab bro adukataruna akan menyampaikan info dan ada unsur unsur persuasive, jadi golongan yang membaca kadangkala, meskipun poin Aduka itu ada benarnya, tapi akan menggunakan character assasination untuk tidak mendengar hujah bro Aduka..

    Sorry andaikata terkasar bahasa, saya cuma menyampaikan tidak selesa saya, namun saya akan terus membaca blog bro Adukataruna yang hebat ini.

    Salam perkenalan.

    ReplyDelete
  12. lalalalalalala....
    pecite nih bhai..melalak tak tu sal!!

    gua ngat lu taknah rasa langga ngan stimrol lah,jangan tak sempat ngucap udah le!!

    ReplyDelete
  13. mahaguru tu wa bole percaya kata2 dia nak banding dgn blogger2 lain.so,maknanya betul la kalau lompat,cerai bini.peh,mmg hebat punya strategi.tak leceh macam anwar punya,lompat,jawatan hilang.sbb bole masuk mahkamah.

    tapi patut rahsia pas saja tu.cilakak punya pembocor rahsia!patutla nak masuk umno sgt tapi x dpt la tu

    ReplyDelete
  14. ler.. cerita cam ni nak pecaya? Org melayu kata cerita tahik lembu.. omputeh kata BULLSHIT.

    Tgk kwn2 MBA Mahaguru tu.. tau dah sapa dia.

    ReplyDelete
  15. bodoh, dengan mufti2 bodoh

    tapi yang lebih big bodoh 2 ekor katak puru nih.

    dalam gerakan islam tak semua boleh bocorkan , kau pergi cerita semua dalam kain kat umno buat apa baghal?

    sia2 lah haji hadi gi jumpa ikhwan mesir, ikhwan uk untuk mashalahat jemaah

    last2 gi cerita kat umno yang jahil murakkab nih?

    WTF?

    woi! mmg mampos la pas nak jawab semua nih kat orang yang takda basic of tarbiyyah!

    bengong, laen kali kalau berminat nak masuk umno sila isytihar tak perlu bocor semua.

    ha jawab jangan tak jawab

    geng2 noh gadot dah naik syeih….

    hahaha

    hang rasakan…

    ReplyDelete
  16. bodoh, dengan mufti2 bodoh

    tapi yang lebih big bodoh 2 ekor katak puru nih.

    dalam gerakan islam tak semua boleh bocorkan , kau pergi cerita semua dalam kain kat umno buat apa baghal?

    sia2 lah haji hadi gi jumpa ikhwan mesir, ikhwan uk untuk mashalahat jemaah

    last2 gi cerita kat umno yang jahil murakkab nih?

    WTF?

    woi! mmg mampos la pas nak jawab semua nih kat orang yang takda basic of tarbiyyah!

    bengong, laen kali kalau berminat nak masuk umno sila isytihar tak perlu bocor semua.

    ha jawab jangan tak jawab

    geng2 noh gadot dah naik syeih….

    hahaha

    hang rasakan…



    KALAU PAS ADA OTAK AKU RASA DAH IQOB (DENDA) MAMAT 2 EKOR NIH DENGAN IQOB YANG SANGAT BERAT!,
    BENGONG NATANG, CELAKA, INILAH MAKHLUK PEROSAK GERAKAN ISLAM.


    KALAU SEMUA SELOK BELOK GERAKAN ISLAM GI CHERITA SEDANGKAN BASIC ISLAM PUN DIA TAKDA(UMNO) , JANGANKAN BASIC TARBIYYAH, KOMPONLAH JAHANAM PAS LEPAS NI...


    KO NAK HARAP TV3 FAHAM BAIAH?

    NAK HARAP NAJIB MUHIDIN PAHAM BAIAH?

    NAK TUNGGU IBRAHIM ALI WALA'?


    HARAPAN.....

    ReplyDelete
  17. haha..nampaknya AT dah terkena batang hidung..nak tahu di mana biah talak 3 tu berlaku....??kalu nak tahi,ianya berlaku di Kelantan,sewaktu PAS menang pilihanraya 2004,negeri yang MB nya AT sanjungi hahaha....Bravo..bravo...

    ReplyDelete
  18. Satu je gua pikir, macamana menatang dalam PAS ni yang tak boleh control negeri sendiri boleh jadi Presiden. Gua ingat apa kata Nizar masa sebelum muktamar dulu. Dia cuba dicalunkan jawatan dalam parti, tapi katanya, kalau negeri pun tak boleh pertahankan, takkan nak jadi Presiden atau Naib Presiden.

    Kenapa gua sokonga TGNA, sebab dia dah 18 tahun pegang K'tan, tapi Hadi cuma semusim je. Tu pun nak cakap banyak.

    Gua sokong lu langgar Hadi.

    ReplyDelete
  19. Cam nilah senang cerita.... Mana2 pihak yg menyokong pandangan kita, maka kita puji ler, sampai kelangit pun tak pe.

    Tapi kalau mana2 pihak yg tak setuju dgn pendapat kita, maka kita kejikn dia, kita kutuk dia,kita hentam terajang dia titik dia habis2, kita maki hamun dia.

    Tak perlu risau halal haram, betul benar, yg pasti, kita mesti takutkan penyokong kita supaya jgn sesekali menentang aliran kita.

    Tak perlu risau hal maki hamun, sbb maki hamun dah difatwakan TGNA sebagai dibolehkan. (masakan tidak TGNA ckp Allah pn makihamun... tuhan TGNA mcm manusia gak sikapnr kan?)

    Sapa tentang, kita gunakan jer BAIAN. Apalah sangat BAIAH, alaaaa putar belit sikit jr. Kitakn mengikut ajaran agama.... rakyat mesti percayalah.

    ... moral of the story, selepas ini, kita lihat pesta maki hamun dari org2 yg konon pengikut ajaran parti agama Islam.....

    ReplyDelete
  20. ini bukan rahsia lg la.

    dlm ceramah umum di stadium mini pasir mas pada awal 2009, ketika timbul isu brahim ali nak masuk umno, penceramah mlm tu dah dedahkan benda ni.

    p/s: semasa baiah dgn sume calon2 bertanding ats tiket pas pd 2008, ibrahim ali meminta izin utk jd org pertama yg melafazkan taklik ini


    mp

    ReplyDelete
  21. MAMAT mahaguru58 ni doakan TGNA mati?Lu bagi link dia gua nk baca boleh?

    ReplyDelete
  22. Dua ISU
    1: BAI'AH
    2: Dedah kat Musuh (kalau benda ni rahsia la)

    rasa tak timbul isu Murahguru kencing pasal kalau camtu dah lama kena saman. paling kurang un statement penafian akan kuar terus
    kalau ambil masa lama memang betul la ni dok pikir camne nak spin he he

    ReplyDelete
  23. Anonymous Saturday, October 31, 2009 8:09:00 AM berkata:

    "Satu je gua pikir, macamana menatang dalam PAS ni yang tak boleh control negeri sendiri boleh jadi Presiden. Gua ingat apa kata Nizar masa sebelum muktamar dulu. Dia cuba dicalunkan jawatan dalam parti, tapi katanya, kalau negeri pun tak boleh pertahankan, takkan nak jadi Presiden atau Naib Presiden.

    Kenapa gua sokonga TGNA, sebab dia dah 18 tahun pegang K'tan, tapi Hadi cuma semusim je. Tu pun nak cakap banyak.

    Gua sokong lu langgar Hadi."

    Jawapan:

    Nabi Nuh kau sokong x? Sebab berdakwah lama tapi pengikut x ramai.. mcm mana??

    Nabi Ibrahim kau sokong x? Sebab bapak sendiri pun x boleh nk dakwah??

    Nabi Yunus kau sokong x? Sebab lari masuk perut ikan??

    Allah x tanya berapa lama?? Allah tengok hasil kita. Apa yg kita dah buat utk agama.

    Jgn jadi pemboohong terhadap diri sendiri. Tengok jasa Tuan Guru Hadi Awang dulu sebelum nk bedal dia. Dia istiqomah. Tetapi para pencacai disini (x semua)??

    Menambah koleksi fitnah dan dosa peribadi. Ingat!! check diri anda?? Apa yg anda dah buat utk agama??

    x ada, melainkan memfitnah org yg nak berjuang Islam, jgn jadi Abdullah bin Ubai.

    ReplyDelete
  24. "Ingat!! check diri anda?? Apa yg anda dah buat utk agama??"

    komen ni kira buat keje untuk agama la. tengok perlakuan yang dilihat akan menjatuhkan Islam so komen dan kritik la

    kalau tak da rasa tanggung jawab pada agama tak lah dok sini baik layan citer Artis or meraikan kegemilangan MU( glory glory Man United!)

    ReplyDelete
  25. Ramai yg jahil, tapi berlagak serba tahu dlm ni (x semua).

    Perbezaan pandangan dlm PAS perlu di atasi dgn sebaiknya.

    Quran, Hadis, Ijmak, Qiyas..

    Org lain yg x tahu hujung pangkal sesuatu isu jgn berlagak jadi mujtahid.

    Jgn tambahkan kekeruhan. Cuba memberi jln penyelesaian. Bukan menambah2 cerita yg x tentu betul.

    Ini soal ijtihad yg berbeza, dan beberapa strategi yg x dibincangkan.

    Kalau tersalah strategi/kaedah, hukumlah mereka dgn hukuman yg sewajarnya.

    Bukan dimaki hamun. Khatamkan sirah Nabi dulu, x tahu sirah.., tanya Ulama, tapi kalau Ulama' dah dibantainya, memang sesatlah sepanjang jln tanpa suluhan.

    Saya perhati ramai yg lebih sudu dari kuah. x tahu apa2 pun tapi terasa nk juga cerita, walaupun salah.

    Yg duduk dlm ni (buat kacau/fitnah) lebih bahaya sebenarnya. Jaga2 jgn tambah koleksi dosa.

    ReplyDelete
  26. Soal baiah? Ni pasal janji dengan Allah.
    hmm... nama pun baiah maka kita kena rahsiakan ler...sbb lu sendiri ada dlm tu..&rela & paham keadaan masa tu...& lu terima cam ijab qabul.. dah tu apasal lu bising 1Malaysia?
    DASAR pengkhianat gitu ler.


    aku syor bukan langgar lagi orang jenis camni...TAPI suatu yg lebih cepat & muktamad.

    ///

    ReplyDelete
  27. pemimpin yg khianat pd parti ni sebolehnya turun la dr kerusi.malas nak maki hamun.aku jugak dpt dosa.

    ReplyDelete
  28. FZY,
    ko ni npe??nk bagi komen elok2 la...asek copy-paste je..penat la reader kat sini baca...dri entry yg lepas2 byk lg ko copy paste..cukup2la...ak usya da lma da..

    fungsi komen utk kte bahas pe n3 AT bagi...ikut la pala otak sendri utk bahas...tp ko ni bodo,tandus idea...xreti berbahas..kalu nk copy paste xpayah komen..duk diam2 je la..

    ReplyDelete
  29. FZY
    senang citer
    hadi undur diri...hehe
    klu rasa x mampu kene maki
    mcm najib kene maki...hihi
    cume dlm tajuk bbeza..hihi

    selagi jadi presd..
    sedia je kene maki..hehe

    wa rasa
    nak terajANG je
    hasan & nash
    klu benar kisah yg diciter
    oleh blogger tu..
    bengong tul lah mamat 2 ekor ni...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste