Skip to main content

Wahai Tantawi yang ensem...

Oleh : AdukaTaruna

Gua jadi alim lagi warak ni bukan pasal bulan pose. Tapi pasal PRK kat tempat gua bertendang. Tantawi yang ensem lagi jambu bikin hati gua cair meliuk2 ibarat kejernihan teluk dikambus kabus. Peghhhh... gila sopan gua nih.

Wahai Tantawi yang ensem, ketika krisis kemanusiaan dan keruncingan perkauman dalam isu pijak kepala lembu, mengapakah dikau membisu wahai pengarang jantung? Ketika dialog yang dijahanamkan oleh pelampau2 dan pemfitnah2 Islam, mengapakah dikau tersipu malu?

Dan ketika Najib hulurkan perpaduan, tak sampai sehari dikau muncul dengan kata-kata aluan. Mengapa Tantawi? Mengapa?

Bagi Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi, beliau menyambut baik hasrat berkenaan namun berharap Umno benar-benar ikhlas tanpa mempunyai maksud yang terselindung.

"Dalam Islam sememangnya kita dituntut untuk mengadakan perbincangan demi menyelesaikan pelbagai perkara yang boleh membawa kepada kebaikan.



> Pundek punya ulama.

Comments

  1. Woiiiiii mangkok hayun ekau tantawi,,,, nama ekau GAH tapi ,hmmmmmmmmmm HAMPEHHHHHHHHHHH

    ReplyDelete
  2. hahaha.... bibit² kerajaan perpaduan ni masih ada lagi dalam jiwa beberapa orang pemimpin PAS ni....aku dah agak dah.... ISLAM gak diguna pakai untuk menghalalkan apa yang nak di komen....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. betul lah apa yang tantawi royat tu..ada salah ko?

    -x pehe

    ReplyDelete
  4. "a. Kembalikan kerajaan Negeri Perak , baru kemas kita nak berunding !
    b. Kembalikan royalti minyak kepada rakyat Terengganu dan Kelantan .
    c. Hapuskan undi pos. Biar rakyat mengundi secara saksama untuk menentu pemimpin .
    d. Hentikan tekanan dan deraan ke atas negeri yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat .
    e. Isytiharkan pilihanraya kecil di DUN Seputeh Kedah mengikut perlembagaan negeri .
    f. Pulihkan institusi seperti SPRM , PDRM dan lainnya agar tidak dilihat menjadi alat UMNO
    g. Banyakkan kawasan pilihanraya bagi kawasan majoriti muslim melalui persempadanan semula yang adil dan saksama ..."


    Tuh syarat² yang Tantawi letak.

    ReplyDelete
  5. gua dah cakap

    ketua pemuda lu lembab bila berdepan MSM.

    kena spin je la ketua pemuda lu ni

    kena tempeleng dgn gua baru tahu

    jibam

    ReplyDelete
  6. Rileks jap..

    Bising Dan Sibuk pasal benda dah lama BN buat nak buat apa.. Ni sekarang ni silap2 berperang Kita dengan Indon

    Sila


    http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/09/indonesia-ancam-kita-mana-tindakan.html

    ReplyDelete
  7. http://bagindareformasi.blogspot.com/
    2009/09/indonesia-ancam-kita-
    mana-tindakan.html

    ReplyDelete
  8. kau tak tahu ke Nik Aziz pun setuju dengan musyawarah


    dengan syarat


    kalau UMNO jalankan hukum Islam


    sama je strategi

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.