Skip to main content

Ustazah mana pulak mengaji Al-Quran ni?


Datin Seri Maymot membaca surah ayat-ayat suci AlQuran pada majlis Tadarus dan Khatam Al-Quran di kediamannya di Johor Bahru semalam. - AFP

Comments

  1. kpla berjambul tu nk tjk kt sp? Bongok!!! Bc Quran, aurat tk ttp.

    ReplyDelete
  2. kak memot,, apa barang pentas best2 juz amma jek?
    ;p


    eh2 blog nih ada lagu raya woo..
    hahaha



    nur

    ReplyDelete
  3. hampess tol dak duka neh...
    kalau nak sabotaj den pun,,kasik la muka yg cun melecun sket...
    Mau mimpi ngeri den...

    Haihh tokmoh ni...
    da terpalit dosa2 ngumpat dokek den yg berkuku cawan lagi solehah ni...muahhaha


    **duka ni jiwang karat dia terserlah taim raya ala2 grup maunah yg longlai bila gomen pasang lagu raya...kuang3

    ReplyDelete
  4. nota bertanda ** tu khas utk tatapan nur...
    ;p

    ReplyDelete
  5. Setidak-tidak nya ... dia baca jugak.... Korang??????

    ReplyDelete
  6. baca tapi dapat dosa apa cer..??
    baca Al-Quran sunat..
    baca Al-Quran sambil ttup aurat wajib...!!!
    baca Al-Quran dgn tajwid yg btul WAJIB..!!!!
    klu tak reti tajwid, WAJIB menuntut ilmu..!!!

    la ni pilih... nk wat mnda sunat smbil dpt dosa ka, tak buat lgsg so xdak dosa n pahala...

    ReplyDelete
  7. Najib kata bulan Ramadan kena tingkatkan tarbiah, sampai tanggoh hukuman sebat Kartika...
    Rosmah cuma sahut seruan tarbiah suaminya..

    ReplyDelete
  8. Woi akai,
    Klu solat jmbul tersembul, adakah hang akn ckp, setidak2nya dia solat jg.. Rosak dh kronik org2 UMNO ni. Ambik Islam sprh2.

    ReplyDelete
  9. baca quran hukumnya sunat..
    tutup aurat hukumnya wajib.

    pada aku yang bodoh ni, baik aku tutup aurat dulu.

    apetah lagi ko pakai berjambul camtu, konon-konon khatam quran then suruh press amek gambar...

    camne tu?

    ReplyDelete
  10. pelan-pelan wak...

    Biarkan mula-mula baca AL Quran , lama-lama nanti lembut hati nya untuk pakai tudung....

    Daripada hangpa maki...lebih hangpa doa kat dia...bulan posa ni wak.

    ReplyDelete
  11. Umo dh separuh abad, xth smpai bila nk pelan2 tok oii.. Ke tok nk ckp, dia tk smpai seru lg? Dlm dok pelan2 tu, dosa ttp dpt wahai tok mudim.Ni Islam sejak dari lahir, klu Mualaf tok nk ckp pelan2 tu blh trime lg. Hang dok doa byk mn pn, klu dia ttp xnk brbh, ape hang nk buat?

    #Mati nti pn tkde pelan2 tok. Tkde nya blh mitak malaikat tangguh dl.

    ReplyDelete
  12. Tetamu Allah dikota Mekah nu pun berbagai ragamnya. Ada yg rambut terserlah, ada yang terselak sana sini. Namun, tetap diterima Allah sebagai tetamuNya.
    Berita sebegini, sambutlah dgn niat dan doa yg baik.
    Jangan lah dah cerdik, tiba-tiba jatuh tahap bangang gaban..

    ReplyDelete
  13. kalau Ke Mekah dgn niat utk beribadat kpda Allah S.W.T, maka itu la di anggap sbgai tetamu Allah..

    Tp klu pergi semata2 nk melancong, maka itu aje la yg hang dpt..
    Konsep jgn slh.

    Hang pkai tudung ikhlas ke tk, yg penting hang tk dpt dosa free.

    Tk kira la hang dok Mekah ke, Madinah ke, klu hang tk ttp aurat, dosa la hang dpt. Tkde nya hang pi Mekah tk pkai tudung or selak sana sini, maka hang bebas dari dosa.

    ReplyDelete
  14. Kalau kat Mekah .. Tetamu ALLAH pun kalau dah hukum Wajib kena ikut jugak ... hukum Dosa tetap jatuh .. ngai ...

    ReplyDelete
  15. Meh aku terangkan maksud hukum, bg snang paham skit...

    WAJIB - Perkara yg msti dilakukan, buat dpt PAHALA. Tak Buat dapat DOSA!!!

    SUNAT - Perkara yg optional, buat dapat PAHALA, x buat x dapat DOSA..

    HARUS - Perkara yang ikut suka. Buat x dpt pa, x buat x dpt pa. (Jika perkara harus ni niatnya baik, InsyaAllah dapat PAHALA)

    Makruh - Perkara yang tidak disukai ALLAH. Tinggalkan dapat PAHALA, tp klu buat x BERDOSA.

    HARAM - Perkara yang wajib TAK DIBUAT. Tinggalaknnya dapat PAHALA, tapi klu buat dpt DOSA!!!


    Berdasarkn definisi2 diatas, apakah hukum menutup aurat??!!!

    Lu pikirla sendiri...!!! (ayt Nabil Raja Lawak)

    ReplyDelete
  16. Gambar dok depan Quran ni umno nak wat signboard besar besar letak kat Bagan Pinang nanti..peh..bangga giler najibs.

    ReplyDelete
  17. Gambar dok depan Quran ni umno nak wat signboard besar besar letak kat Bagan Pinang nanti..peh..bangga giler najibs.

    ReplyDelete
  18. Kan aku dah habaq, doakan lah kat dia supaya dia menjadi ihsan yg lebih baik.., apa ra... duk melalut tak ketahuan apasal.. Yg nak mengutuk tak kira ruang..kan dah reflect perangai cerdik tak pakai akai..pikiaq la cara kut elok sekali sekala..Ni dak..., duk buat perangai minda taik kote saja hgpa ni...budusss......

    ReplyDelete
  19. tu lah standard org diakhir zaman ni... dia buat ibadat apa yg dia suka, dia bukan buat ibadat apa yg Allah suka.

    ReplyDelete
  20. lu orang ni poyo la kutuk orang tak pakai tudung

    lu orang kalau nak kritik rosmah pun, tanya la paham ke tak baca quran tu, bukan peribadi dia

    poyo la lu orang

    jibam

    ReplyDelete
  21. a ah elok ler dia nak gak baca dr. kitab Quran tu..wa sokong 100%. Bab aurat tu wa tak mau komen, wa tak mau subahat jadi wa diamkan jer walau dlm hati tak setuju...hehe.

    Sejuk mata wa nengok dia dgn sopan santun lemah lembut ala gadis Melayu terakhir..bersimpuh ayu gitu...kalau ler wa amalkan apa yg baca dlm kehidupan, kan lagi bagus? hmmm...ya pasti bes...hehe

    ReplyDelete
  22. habis tu... baca fatihah tak boleh lah yea... kalau yang tak bertudung ????? ustaz-ustaz.... kau kena ingat alfatihah tu ada dlm quran.... atau kau tak pernah tengok?????

    ReplyDelete
  23. Aku sokong yang kita beri pujian kat dia kerana mahu juga baca quran tak lah mcm kita ni asyik kutuk jee.... Haram jugak tu yea??? ustaz semua???

    ReplyDelete
  24. Saudara sekalian,

    membaca Al-Quran itu bagus, namun tiada tolak ansur bagi perkara qati'e seperti solat & menutup aurat.

    Boleh sahaja membaca Al-Quran tanpa sempurna menutup aurat dengan syarat kita tidak melihat Al-Quran seperti melatih hafazan.

    Dalam gambar ini, ditunjukkan yang saudari itu membaca ayat Al-Quran daripada kitab tanpa menutup aurat dengan sempurna. tidakkah kita semua merasakan itu adalah penghinaan kepada kitab Al-Quran?? Al-Quran itu suci, datang dari Allah dan apabila kita menghadap Al-Quran, seolah-olah kita menghadap Allah dan Allah sedang bercakap dengan kita..

    Tidakkah kurang ajar namanya jika kita menghadap Allah dengan keadaan tidak sempurna menutup aurat sedangkan kita sedang membaca kitab suci Al-Quran yang tertulis didalamnya tentang kwajipan menutup aurat dengan sempurna??!!

    Ketahuilah, jika kita semua melihat gambar itu dan tidak timbul rasa sedih dan kecewa dalam hati, maka kita semua telah kehilangan kemanisan iman, iaitu benci melihat perbuatan yang mendatangkan dosa sebagaimana kita semua benci dicampak ke dalam api neraka.

    Muhasabh balik diri kita semua, sesungguhnya Islam ini cara hidup yang sempurna maka ambillah kesemuanya, jangan separuh-separuh cuma. Wallahualam...

    Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhan dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata. [al-Baqarah 2:208]

    ReplyDelete
  25. insan kerdil, nama hang sure nik aziz dah senarai dalam geng masuk syurga.. syok la hang..

    ReplyDelete
  26. saudara anony, kita semua ni belum tentu masuk syurga. Namun tentunya kita tidak mahu masuk neraka...

    Jadi, berdoalah kepada Allah agar kita memperoleh husnul khotimah. Dan seperti yang saya tulis sebelumnya, masuklah ke dalam ISLAM secara MENYELURUH..

    moga-moga kita mendapat kesudahan yang baik..

    ReplyDelete
  27. Insan kerdil, Hang pi habaq kat Ustaz Azizan tengok, apa dia nak kata. Suruh Nik Aziz sound sekali, kalau dia berani menyatakan yg hak.
    Takut sat gi dia jawab pula, Kelantan tak masuk campur urusan Kedah. Utk pengetahuan hang, MB Kedah kaki bebal...

    ReplyDelete
  28. Masuk PAS gerenti syurga tapi Umno gerenti neraka???? kalau mcm dah mcm tu hukumnya yang di beri oleh PAK GURU ..... tak payah baca Quran pun tak apa ... register je borang masuk PAS.... le jawabnye yeee????

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.