Skip to main content

UMNO terima Hasan Ali. Apa kata Mahathir?

Ditanya kemungkinan UMNO akan menerima kembali Hassan jika Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia itu meninggalkan pakatan pembangkang, beliau berkata, itu mungkin tidak berlaku.

"Tidak.. Bukan Hassan Ali. Saya ada pengalaman dengan beliau.

"Kerajaan sudah belanja RM1 juta untuk dia dapatkan ijazah kedoktoran, selepas itu, dia membangkang kerajaan. Di negara ini, ahli politik tidak pernah tahu untuk berterima kasih," jelasnya.

Takkan nak kasi pecah barua sendiri kot....... Bila lidah Mahathir berkata PUTIH, adakah ianya bermaksud HITAM?

Adakah ianya bermaksud, UMNO boleh membelanjakan 1 juta bagi Hasan mendapatkan Dr, dan boleh juga belanja bagi mendapatkan beberapa aksi Hasan dalam kerajaan Selangor. Untuk setiap kali pilihanraya kecil.

Barua-barua di bawah pemerintahan Hadi.

Nasharudian Mat Isa - Task Force
Mustapha Ali - Master Mind skandal gelap
Hasan Ali - Agen UMNO Selangor

Hidup Kepimpinan Ulama.

Kepimpinan Ulama? What the fuck is that? Melayu memandai jer cipta benda yang tak wujud.

Comments

  1. Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
    Malunya aku bila Chet Det Kata tak nak Hassan Ali join UMNO BN .Bekas Perdana Menteri pun tak percaya dengan Hassan Ali , so TG Haji Hadi dan TG Nik Aziz apa lagi nak tunggu buang je MUSANG BERBULU AYAM NI atau PISAU DALAM LIPATAN . Rombak je AJK Pas Selangor dan buang jauh jauh SU PAS SELANGOR Mohd Khairuddin Othman . Hassan Ali Dan Mohd Khairuddin ni memang bawak sewel dalam Parti SeMalaysia . Mereka berdua ni ibarat " Syaitan bertahta diHati" Tolong gugurkan mereka dalam EXCO Negeri Selangor .

    ReplyDelete
  2. khalid samad tuh buang dulu, yg tu jd barua sebenornya. abg dia pun kata adiknya khalid pengamal islam liberal HA? eko apa tau? takkan eko toLol sikit dari shahrir? misti eko toLol byk kan?..huhuhu

    ReplyDelete
  3. Khalid samad pejuang Islam tulen..pernah ditahan di bawah ISA..Usah persoalkan beliau kerana TG nik aziz sendiri bg tau khalid berhujjah 100% hujah ulama...ader ke pegi percaya cakap umno? Shahrir tu plak Islam tulen ker? hahaha...Khalid lebih bijak dan mampu selesaikan krisis...tak cipta krisis cam mgkuk2 selangor tuh...hasan, iskandar dan roslan serta tambah watak baru,..khairudin.. Merekalah beruk2 melindungi tuannya pencuri buah iaitu khir toyo..

    ReplyDelete
  4. Kepimpinan Ulama?? em,..patut dikaji semula ekoran kegagalan TG presiden dan anak2 didiknya...memecahkan Jemaah Pas... Pimpinan kalau lemah patut ditukarkan.. kerana sbda nabi SAW engkau adalah lemah sdgkan jawatan itu amanah...nabi tak kata kepada shbatnya engkau bukan ulama, engkau tak alim fiqh..tapi nabi kata engkau lemah dlm menjadi pemimpin..fikir2lah..

    ReplyDelete
  5. Pas selangor sebenarnya menerima arahan dari pa ali harung taib harun din n bakaq cik.Inilah bahana pemilihan muktamar 2009.ambik ko pas

    ReplyDelete
  6. kan wa dah cakap dulu... walaupun sio Nash dah diam pasal UG tapi juak² dia akan trus berkokok lagi pasal UG ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  7. pihak n geng yg kalah yg masih bekokok xpueh ati lg woii, org tegor selcat dibelitnya kucingsel huhuhu jenis dogreti bahse sunggoh, nih la perangai juok2 taksub nuar 916, dah kalah tuh kalah ler taubat n inafla mende yg telah berlaku dan terlanjur,,,huhuhu

    ReplyDelete
  8. wa ingat puak dlm PAS yg kecewa ..wa repeat lagi puak KECEWA...dlm apa jua tindakan diorang tu akan mem'sure-heboh' tindakan mereka,kacau daun, siap buat kenyataan media.. padahal boleh buat dgn bijak, dgn senyap, tertutup sesama AJK, sesama PR, dlm mesyuarat dsb'nya..kan dah sebijik perangai UMNO kalu melalak camtu?...& sah ler ni ler puak yg memrestui rundingan dlm gelap nak kongsi kuasa dgn UMNO hari tu dulu, kini (mungkin strategi diorang untuk masih memendamkan hal UG dlm pengetahuan umum)..wa suspek bukan Hassan Ali jer..tapi ustaz Harun Din,Harun Taib,bagia-2 pun dlm ni..OMG ampunkan wa menuduh sorang alim/ulamak dlm hal cenggini WTF...wa ingat TGNA & co. betui dlm hal ni...ada pengacau dlm wawasan 'PAS for all' ..ada yg buat motto lain kot ni..e.g. "PAS takes all" ??? hehe..tamak gile..sape ke jadah ajo diorang camtu?

    ReplyDelete
  9. salam, buang sahajee hasan budak jaga lembu... nanti abis lembu ayam, kambing orang orang PAS hilang... dia berpakat dengan toyo di curi....nya....

    ReplyDelete
  10. Apa yang berlaku dalam PAS sekarang memang sudah diduga.Inilah hasil perancangan master-mind @ Godfather bernama Mustapa Ali yang sekarang bermaharajalela diIbu Pejabat PAS.Apa yang disebut-sebut komentar diatas memang betul dan nama-nama yang disebut juga tepat.Yang bangang dan tak tau hal ialah perwakilan PAS yang baru-baru ni bermuktamar diShah Alam.Telanlah "Kepimpinan Ulamak" tu.
    Perak dah jatuh balik kepihak UMNO,dan sekarang UMNO menunggu Selangor dan lepas Selangor munkin Kedah pula.Tak sia-sia Najib jadi Ketua Perhubungan UMNO Selangor kerana berjaya memperkudakan Hassan Ali.Mustafa Ali & Geng dah pun berpakat nak tubuh UG dengan UMNO diTrengganu.Inilah Grand Design Mustafa Ali & Co. PAS akan berniaga buluh kasap - Dapat hujung pangkal lesap,dapat pangkal hujung lesap.Betul sangat teriakan Adukataruna "Hidup Kepimpinan Ulamak".

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.