Skip to main content

Tionaseng Mat Hasan !!!

Bagaimana pun, Umno diramalkan tidak mendapat sokongan akar umbinya sendiri jika tidak meletakkan Isa sebagai calon.

Malah, dengan ketokohan serta sikap rendah diri yang ada pada diri Isa, tidak mustahil akar umbi Umno akan memberi undi protes kepada calon PAS dalam pilihanraya kali ini.

Ada rumus mengatakan apa yang dilakukan Tun M sekadar membantu kempen ke atas bekas anak didiknya; iaitu Isa.

Tun M sengaja berbuat demikian demi mengangkat populariti Isa, sebelum diumumkan secara rasmi petang esok.


Sejak Mat Hasan jadi mb n9,memang negeri wa mmg maju sikit dari zaman isa.Tapi ketongongankannya terserlah bahawa kesemua projek jatuh ketangan 2 orang adik beradik Mat Hasan. Masuk lu Mat Hasan sudah jadi 3 stooges.Lu orang tahu ape makna stooges?

Setakat stooges zaman P.Ramlee xde halnya mcm layan lawak barua melayu super bodoh tuh. Ketololan 3 stooges Mat hasan tiga beradik terserlah bila 3 setan ni juga menguasai konsesi pasir, pasir sungai dan batu kuari. Dengan docket2 pasir pun lu nak makan. Tionaseng lu 3 beradik. Tuan punya tanah pasir pun lu tak bagi permit pasir.

Ketionasengan Mat Hasan bertambah bila berani mengacau institusi mufti di N9 sehingga terhentinya kontrak Sheikh Murtadza mufti N9 yang lalu. Isa samad juga mempunyai masalah dgn mufti ini tapi takdela mcm Mat Hasan. Sehinggakan isteri Sheikh Murtadza menyumpah Mat Hasan. Lu jaga2 la Mat Hasan. Ini sumpah isteri kepimpinan Ulamak ni beb. Gua selaku orang kuat Kepimpinan Ulama kompom akan pertahankan punya. Wa tgh bljr nak jadi warak ni. Lagi 18 jam, kedua-dua tangan gua akan pegang tasbih.


Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.