Skip to main content

Ostad Azizan angkuh yeeeee.....

Oleh : AdukaTaruna

Pantang gua kalau claim diri pewaris nabi tapi angkuh. Tak kira la siapa yang claim. Masyarakat ke diri sendiri ke. Yang ala2 maksum, ego nak mengaku salah, main rembat dalil dan hadis, angkuh memang sifat2 orang berilmu. Lagi tinggi ilmu, kuat syaitan nak suruh ego.

Kalau setakat profesyen bukan pewaris nabi, takda hal punya. Lawyer ke, tukang kebun ke, kalau dia nak angkuh, nak jumud tak membabitkan Islam. Tapi bab yang membabitkan Islam ni, memang bikin hati gua mengelegak.

Ada satu maklumat samar2, seseorang telah berkata begini :

"kalau setakat mamak tu (Mohamed Hanipa Maidin), dia tak layak tegoq aku"

Gua tak pasti sahih dan tak pasti siapa. Tapi kalau benar, maka gua ada sekoq lagi ulama sebagai bahan punching bag gua.

Gua kurang kisah kalau murid sekolah ponteng. Tapi berbulu kalau pengawas sekolah ponteng. Gua kurang kisah kalau penjual air tebu angkuh, tapi mendidih tengok ulama angkuh.

Ostad Azizan angkuh yeeeeeeeee...........

Azizan bagaimanapun melahirkan rasa terkejutnya mengenai cadangan supaya kerajaan negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat mengharamkan terus penjualan arak di negeri yang mempunyai majoriti umat Islam.

"Bila pula Dewan Pemuda Pas ada kuasa ke atas kerajaan negeri," kata Azizan.

Itu sumber Bernama. Takpa... releks dulu. Gua akan perati ulama sekoq ni dalam cadangan Pemuda PAS tu. Buat tak buat itu tajuk lain. Gua nak cari bab angkuh jer. Dengan ahli PAS boleh la beb. Lu tunjal2 depa tak melawan. Wala'.

Dengan gua sorry..... Ostad Azizan angkuh yeeeeeee......

Comments

  1. bro..... wa bukan nak bersifat kenegerian.... tapi sejak awal Kedah PAS menang lagi wa rasakan semacam jer cara Ustad Azizan ni.... ari tu pasal dalam DUN yang dia cakap KEDAH TAK JADIKAN KELANTAN MODEL PEMERINTAHAN.... wa tak kisah pasal jadi model ke hape ke..... lantak la korang nak perintah ikut cara korang.... tapi cara jawab tu ada unsur² angkuh bagi wa..... pastu pasal undang² kuota jual rumah pun bagi wa ada unsur² tu gak.... seingat wa di kelantan walaupun bukan melayu ni hanya beberapa peratus tapi memula PAS perintah kelantan takde la kerajaan negeri "segelojoh" tu wartakan undang² yang boleh menimbulkan kontroversi ni..... bandingkan negeri lain bagi wa memang nampak sangat Ustat Azizan ni cam nak perintah ikut cara dia jer.... orang lain jangan kacau ( sama ngan negeri tganu dulu....).... wa malas nak komen lelebih.... yang wa nampak dalam PRU 13 nanti kalau ada negeri PR kembali ke tangan BN mungkin Kedah adalah salah satu....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. Lu baru tahu yek..??
    Member dah perasan top dah lama dah. Papan billboard selerak setiap simpang letak muka dia.., mau tak glamer..
    Isu arak & judi ni.., siap keluar statement Kedah tak boleh disamakan dgn Kelantan..puullaakk...
    Sapa yg pergi tegur, hmm..alamat cari nahas le..Dia mengamuk berleter serupa orang kampung ayam kena langgar kereta..
    Kategori ketegaq bijik juga ni..

    ReplyDelete
  3. apa la lu org... pg la sembang dgn ostaq azizan tu. baru lu orang tau sape dia. duk bawak crita org, xde sudah nye. wa mmg setuju, kedah mmg x sama dgn kelantan. lu pun setuju. kat kelantan melayu banyak beb. 96-99% melayu. kedah 50-70% melayu saja. isu tmpat lapah babi pun dah kecoh satu m'sia. so ostaz azizan mmg kena wat cara lain la. kelantan sdiri pon 19 tahun br nampak mobilisasi sedikit dasarnya ke arah islamik. lu nak kedah yg baru stahun jagung tu tiru kelantan terus ke?

    bab angkuh tak angkuh, lu x boleh nilai mcm tu. mungkin budaya lu org lain, anggap kata2 mcm tu angkuh. budaya setempat, x kisah sgt kata2 mcm tu. lu nak paham, lu kena kawin dgn org kedah, duduk situ 10-15 tahun baru lu paham. sbb lu orang bukan jenis cepat paham. wakakaka

    ReplyDelete
  4. memang mereka tak ikut sapa2...
    Rasulullah ikutan mereka!!!!
    yang haq tetap haq,bukan angkuh tapi tegas....
    saranan pemuda boleh diperhalusi disesuatu kawasan majoriti Muslim...
    Insyallah ribut masih dalam cawan,jgn sampai lepas ke piring nanti langau akan mengambil kesempatan di kepala lembu...

    ReplyDelete
  5. Wa respek Ustad Azizan, walaupun orang kata dia ego/keras kepala, lantaklah, bukan semua khalifah berempat sama corak pemerintahannya...mana bleh samakan beliau ngan TG Nik Aziz...walaupun gaya kehidupan mereka agak sama ... sejak PAS perintah Kedah, beliau dah sound awal2, kita tak mungkin dpt tiru Kelantan sebijik2, sebab tu wa tak heran masa awal dulu konsert kat Kedah selamba jer leh main...

    Isu haram arak nie, macam biasa, keadaan tersepit, kalau ban, ditekan oleh komponen parti PR, kalau tak ban, ditekan oleh Pemuda PAS dan Ulama2 dlm PAS. Aku sendiri tak bersetuju ban teruih arak, komposisi penduduk antara Islam dengan bukan Islam lebih tinggi Kelate, so kalau Kelate yang 90% lebih muslim pun amik masa belasan tahun nak jadi elok mcm tuh, bayangkan la Kedah, satu hari nanti mungkin cadangan akan menjadi realiti bila keadaan dah condusive. Bila non muslim dah difahamkan secukupnya keburukan arak tuh. Skrg ni? Persetankan aja cadangan tuh MB!! U rock....

    ReplyDelete
  6. kelantan sampai sekarang pun belum islamic lagi dasar orangnya yang pengotor membuang sampah di merata rata, busuk tak buleh buang mudah mudah ...kemudian pula kelantan adalah serambi dadah....banyak sangat org mudanya makan dadah, yang laki laki pemalas pagi pagi melepak di kedai kopi mengutuk org maka yang permpuannyalah meniaga....so xguna la aduka nak mengata ostaz azizah ka rakyat kedah, mmg allah cipta xsama...smua ada baik dan buruknya...kalu nak mencari buruk aiborg mmg mudahla...bercakap mudahla...nak jaga berjuta orang rakyat bukan macam jaga sekandang kambing..

    ReplyDelete
  7. AD KAMU TRUN BAGAN PINANG X NANTI? JGAN LUPA JUMPA GUA OK NIE NO GUA 0133883194 ADA HAL PENTING NIE GUA NAK STORY SAL BDAK2 PAS KWASAN TELUK KEMANG KIRA SAMA JE SOHAI MCM SEREMBAN!!!!!!TOLONG YE PAS2 LEH AJAR GUA BT BLOG MCM LU JG WKAKAKAKAKA TAKBIR!

    ReplyDelete
  8. betul la cakap azizan tu

    takkan lu pun sama nak jadi poyo macam timbalan ketua pemuda pas

    takde kuasa tapi nak lebih lebih

    sampai kat perak pun nak ban beer, apa kebodohnya pemuda PAS ni, tak sedar ke Perak tu dah kena rampas

    mangkok hayon punya pemuda PAS, lu jangan nak pecah belahkan lagi PR, bongok nak mampus pemuda pas ni, nak kena luku kepala je gua rasa

    gua bagi flying kick 7 petala langit baru terburai kebangangan pemuda pas ni.. wakaka


    http://mt.m2day.org/2008/content/view/26849/84/

    ReplyDelete
  9. WOIIT Chaireddynn LU APASAL tulis camtu....semua tempat kotorlaa kalau kat msia nih....otak stended melayu ma lu Chaireddynn...

    ReplyDelete
  10. kan dah kena... ni ustat azizan tak baca lagi blog lu ni aduka..... jangan ditegur.... orang tengah selesa memerintah tu... biar dia orang buat cara dia orang la...... semua negeri berbeza..... % penduduk non muslim tak sama.... nak ikut cara Rasulullah pun susah gak sebab komposisi penduduk pun tak sama dulu.... nanti kita tunggu PRU13.... bila dah terkena cam negeri tganu boley la kita "kasi" cukup².....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  11. bg wa lak
    wa suka pemuda PAS sound kerajaan negeri
    dan wa suka
    azizan bgaya as MB Beso
    bukan MB bg pemuda PAS tp MB bg rakyat kedah.
    mentri Beso kedah
    dan mentri beso pemuda PAS lain.

    pemuda jlnkan kerja pemuda.
    MB kedah kene tonjolkan
    pemerintahan mantap
    yg leh menarik sokongan semua pihak.

    ReplyDelete
  12. lu org kene pikir strategi utk
    limitkan arak dimsia.
    apa kaedah yg sesuai
    yg leh diguna pakai samada
    diperintah oleh UMNO or parti2 lain.
    buat pbincangan dgn negeri2 lain.
    pikir kaedah yg terbaik.
    brapa ramai MB islam kat msia ni?
    try ajak turun bincang.
    tgk apa respond diaorg.
    PAstu wat citer2 dlm blog MB mana yg x mau bincang...
    kasi kecoh dlm dunia blog...haha
    pastu kasi kecoh dlm masyarakat,haha
    mcm biasa suruh puak lain bukak citer,
    jgn lak suruh tantawi...

    statement"
    haramkan arak dimajoriti umat islam dibwh pakatan? "
    bg wa senang2 je
    leh dimanipulate oleh pihak lain.
    bg wa
    statement yg kureng bijak.
    media sentiasa menanti statement2 yg bengap dari PAS bagi memberi
    pandangan negatif non muslim pd PAS.
    harap statement2 yg kluar dari mulut pimpinan PAS jgn lah bengap sgt.

    ReplyDelete
  13. Depa kata dia ni kaki tabuh bini..ada anak pompuan pun perangai tak elok, pasai tu anak dia bercerai dgn yusrain, ex-menantu Mb tu.. Kalau duk lepak depan rumah Mb, boleh tengok anak pompuan dia keluar rumah tak bertudung ke pekan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.