Skip to main content

Najib naikkan harga minyak.


PENDUDUK di Taman Keladi di Sungai Petani dilanda ketakutan ekoran ancaman orang minyak yang mencabul gadis ketika tidur.



KERATAN Kosmo! semalam.


SUNGAI PETANI - Ekoran ancaman orang minyak yang gemar mencabul gadis di Taman Keladi dan Taman Angsana di sini baru-baru ini menyebabkan ramai di kalangan mereka telah mengambil langkah berjaga-jaga dengan memasang jeriji, menambah selak dan mangga kunci di rumah masing-masing.

Tidak kurang juga ada yang 'memagar' sekeliling rumah mereka menggunakan ayat-ayat al-Quran.

Pergerakan anak gadis juga dipantau dan ada di kalangan penduduk di situ menjemput ahli keluarga jauh untuk bermalam di rumah mereka buat beberapa hari.

Seorang penduduk di Taman Keladi, Desa Saidin, 34, berkata, kejadian menimpa dua jirannya Isnin lalu amat menakutkan semua penduduk di sini.

"Kami tidak mahu menjadi mangsa seterusnya kepada orang minyak dan menjelang malam salah seorang daripada kami akan berjaga," ceritanya.

Kosmo! semalam melaporkan lebih 300 keluarga di Taman Keladi dan Taman Angsana hidup dalam ketakutan ekoran ancaman orang minyak yang didakwa menceroboh rumah dan mencabul gadis.

Pada malam Isnin lalu, empat kejadian cabul membabitkan dua keluarga berlaku di Taman Keladi malah terdapat juga mangsa yang dicabul di Taman Angsana.

Siti Salmah Abu, 41, dari taman sama berkata, dia yang ada dua anak gadis lebih berhati-hati sejak kejadian itu dengan memastikan pintu dan tingkap berkunci menjelang senja.

"Kami juga 'memagar' rumah dengan ayat-ayat suci termasuk membaca ayat kursi," dedah Salmah.

Sementara itu, Salleh Ghani, 56, dari Taman Angsana berkata, dia telah berbincang dengan beberapa orang rakannya untuk mewujudkan satu kawalan keselamatan di taman itu secepat mungkin.

"Kami akan bergilir-gilir melakukan rondaan pada malam hari dalam usaha mengelak anak-anak gadis di taman ini menjadi mangsa orang minyak," katanya.

Selain itu, kata Salleh, penduduk di sini juga sedang mencari bantuan bomoh atau dukun bagi menghalang 'niat jahat' orang minyak itu.

Bagaimanapun, katanya, sejak Isnin lalu tiada kes baru membabitkan orang minyak.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.