Skip to main content

Meluat gile gua dengan Hasan Ali.

Oleh : AdukaTaruna

Si babun ni dipilih oleh ulama babun bernama Hadi. Dulu Khalid Samad pernah perli PAS Terengganu, skang ni PAS Selangor betul2 jadi PAS Terengganu oleh Hasan Ali. Niamakahai punya manusia. Meluat habis gua. Nak tunjuk terer, nak tunjuk dia sepatutnya MB melampau sangat. Agak2la bhai..

Khalid Samad kena ugut bunuh live punya, dia membisu. Takpa la. Takda hal punya kalau nak membisu pun. Tapi bila Khir Toyo dakwa dia kena ugut bunuh, eh..... PJ PAS celaka ni tampil membackup. Pundek.

Memang tak kisah kalau dia tampil mengutuk ugutan itu, tapi bila dia membisu kes yang serupa dengan Khalid Samad, rakan baiahnya, maka, ini sudah menjadi tak seimbang. Bila tak seimbang maka tak adillah. Bila tak adil maka zalim lah. Bangang serupa Hadi.

Terbaru dia tunjuk terer dan tunjuk dia sepatutnya MB sekali lagi. Dia sound pasal SELCAT secara terbuka. They bodoh. Apa salah lu bawa dalam mesyuarat exco dulu. Gua pun berbulu gak dengan PKR, tapi lagi menyampah dengan orang sial macam nih.

Bila dah bawa dalam mesyuarat exco, dan rasa perlu dicadangkan secara terbuka kerana tidak dilayan dalam mesyuarat itu, barulah boleh. Dan dimasukkan dalam kenyataan tersebut bahawa dia sudah membawa cadangan itu di dalam mesyuarat exco.

Dey... pundek. Dengar sini. Lu sebahagian dari kerajaan buat cara dan kaedah sebahagian dari kerajaan. Kalau lu pemuda PAS Pusat yang tidak berada dalam kerajaan Negeri Selangor, barulah boleh buat cadangan terbuka sebegitu. Lu dengan Hadi serupa bangang la. Pakar motivasi konon. Lidah petah konon. Kalau gua ada program bual bicara sendiri ala2 AC Di sini, memang gua bogelkan pakar PAS ni. Tantawi, Hasan Ali, Hadi memang kompom gua jemput punya.

Naik menyampah gua dengan babi2 dalam PAS ni. Kepimpinan Ulama pundek lu orang la...

Comments

  1. astafirallahhalazim,kalo ye pun x stuju ngan orang jgn lah kate org babi,sial.agaknye bahase ni yg selalu aduka gunakan dlm kehidupan.Aduka kamu ni cerdik ulasan anda selalu bernas dan sedap dibaca tapi tolong lah jgn membabikan org.

    ReplyDelete
  2. salam aidilfitri semua.
    sdr jam, at menggunakan bahasa rock didalam penulisanya. jaganlah ambil pot sangat, kekadang saya pun tak setuju dengan gaya penulisanya. niatnya menkritik pemimpin kearah kebaikan. wallahualam.

    ReplyDelete
  3. "Wa hentam lu, lu hentam wa. Di luar kita tetap bersaudara. Pro. : )"

    ReplyDelete
  4. Lu belasah kaw-kaw mat-mat kitab kat PAS ni...langsung takada akai nak fikir padahal kitab hanya panduan.

    Rosak parti politik PAS bila mat-mat kitab jadi majoriti...tu sebab Husam bungkus masa pemilihan.

    Aku respek bahasa sial lu,memang bahasa luahan gelora meluap patut diucapkan kat mat-mat kitab dalam PAS

    Lu memang celaka, org PAS tuk tuk mesti panas api kalau baca posting sial lu ni. Mat-mat sibuk berpolitik, tapi tak tahan kena maki belum lagi kena dera ...

    ReplyDelete
  5. "BABI" MU ADUKA , BERANI ENGKO MEMBABIKAN PIMPIANAN PAS :)

    ReplyDelete
  6. aku nak jer bubuh AT ni tapi apakan dayaku..tangan tak sampai...hehe...jadi aku guna medium penulisan hentam AT...sapa baca mesti terangkat punya..otak pun bekerja (fikir).

    gitu ler kiasannya.

    lagi pun biaq pi dia ler..kubuq masing-2 kan? hehe

    ReplyDelete
  7. dato Hassan Ali, memang berangan angan nak jadi MB selangor....tapi MB umno selangor... jadi elok dia keluar pas aje lah .. dan pakatan rakyat ...dia pandai cakap tapi bila kerja macam sampah... motivasi orang tapi tentang duit dan projek tibai juga...di sungai burung kalah ...sebab perangai orang tak suka.... bini nya blh tahan juga acam kalibat rosmah kok ..tunggu peluang ...malu aku jadi orang sokong pas... yang sejukkan aku tuan guru nik aziz aje masahallah,,,,

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.