Skip to main content

Mahfuz pun muncul..

Oleh : AdukaTaruna

Tak semestinya gua betul, tapi gua ambil berdasarkan apa yang gua faham. Pada gua, Mahfuz muncul demi 2 tujuan.

1. Bagan Pinang.
2. Pintas sebelum desakan Nik Aziz campur tangan bertambah kuat.

Apa yang pelik, orang yang melantik Hasan Ali as PJ macam biasa buat bangang. Tiada kawalan terhadap parti. Huuuih... gua tak tau la apsal la parti PAS sebangang ini.

Comments

  1. PAS bernasib baik ada Geng pinggang ramping, kalau nak harapkan geng perut boroi, hancuss beb!

    ReplyDelete
  2. hahaha...... baru sepenggal jadi kerajaan macam² dah buat hal.... lantak korang la.... nantikan kalau TGNA masuk campo ada plak nak tunjuk pandai counter balik TGNA.... korang setel sendiri la..... kan korang ni pandai memerintah... tak main la tiru²....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. Elok tukar jert pimpinan pas Selngor..semua boneka umno..dari PJ, SMS, nasi kandar semua boneka dan fraksi umno..pecat semua...bersihkan Pas...Allahuakbar!!!! pergi jahanam umno dan boneka2 umno!!

    ReplyDelete
  4. KATA2 ADUKA

    Apa yang pelik, orang yang melantik Hasan Ali as PJ macam biasa buat bangang. Tiada kawalan terhadap parti. Huuuih... gua tak tau la apsal la parti PAS sebangang ini.

    Diorg biasa lah main sorok2...sama2 suka main aci nyorok..sama spesis mcm us nasa dan boneka2 Umno yang lain..aku tak kata TG presiden boneka umno, tapi stail dia dan pemikiran dia lebih kurg sama..Emm...btul arr aduka..payah kalau presiden ni seorg ulama..nak kritik rasa tak sedap badan..

    ReplyDelete
  5. Ana sokong....kang kalau kritik..ada pula Ketua Pemuda PAS Kawasan "presint presint" kata tak wala'.

    ReplyDelete
  6. salam ... Pesuruh jaya Pas Dato Hassan Ali sahajee. nak buat promosi diri kok....saya cadang dia masuk aje,,,,, UMNO jadi ketua pbangkang bsama toyo sungai pjg .... rezeki nak jadi MB ...mantan pas masuk UMNO...

    jadi . gerak kerja bawahan senang buat kerja dah tahu niat pemimpin PAS spt Dato Hassan Ali .... pgalaman di Adun sungai burung ...dpt menilai gerak hati pemimpin .....

    ReplyDelete
  7. salam ... Pesuruh jaya Pas Dato Hassan Ali sahajee. nak buat promosi diri kok....saya cadang dia masuk aje,,,,, UMNO jadi ketua pbangkang bsama toyo sungai pjg .... rezeki nak jadi MB ...mantan pas masuk UMNO...

    jadi . gerak kerja bawahan senang buat kerja dah tahu niat pemimpin PAS spt Dato Hassan Ali .... pgalaman di Adun sungai burung ...dpt menilai gerak hati pemimpin .....

    ReplyDelete
  8. tanda2 kemusnahan dalam pas telah berlaku
    tolak pemimpin yang bersekongkong dengan Umno...
    tolak mereka yang berani menjahanamkan pas
    patut lah pas tak menang ....

    ReplyDelete
  9. dalam pas tiada kemusnahan...
    yang pasti PKR dah memusnahkan banyak perkara..

    pkr jangan terlalu gila kuasa..

    ingat!!!pkr tiada apa-apa kelebihan cuma bergantung pada Anwar

    pkr baru takbir negeri jangan terlalu angkuh..

    ReplyDelete
  10. pkr ibarat telur dihujung tanduk,bila2 masa boleh tumbang,

    pkr adalah umno dan umno adalah pkr

    kedua2 adalah dari spisis yang sama

    ReplyDelete
  11. PAS mendapat sokongan rakyat luar parti kerana orang-orang seperti TG Nik Aziz, Nizar, Khalid Samad, Mahfuz n the gang! Tanpa orang-orang ini, PAS is nothing! Setakat ni UMNO berjaya mempergunakan golongan keldai pembawa kitab untuk menyekat kebangkitan rakyat!

    ReplyDelete
  12. semenjak geng ulamak n pa ali pegang pas beginilah nasib pas.tak da stretegist .mengharapkan mahfus hha gua knai la sapa dia.takat mana kepala otak dia.the point is pas punya stretegist adalah dari suku sakat trenganu yang x tepakai.

    ReplyDelete
  13. sebenonye kalau ade ramei lagi orang bejubah cam Allahyarham Ustaz Fadhil Noor jadi pemimpin ..elok ler...ikon pemimpin bejubah beserban beso (orang alim/agama) ni tingei Tok Guru Nik Abdul Aziz aje ramei kawan & lawan segan/hormat...tu pun yer ler tak ler perfect/maksum. Masalahnye ramei sgt dlm PAS yg bejubah beserban aje lebih tapi akai tak bijak cam Allahyarham Fadhil Noor & TGNA. Pelapis ulamak pun maap ler wa cakap kureng meyakinkan wa & orang ramei. hampes aje. Bukan salah jubah & serban tu..tapi apa bukti jelas e.g karisma,karektor,idea,wawasan, dll yg leh kita nak percaya & sokong (bg. undi untuk boleh perintah negeri & negara) orang yg nampak alim cam TGHA (hmm..kira ok aje pada wa), Us. Nasha, ketua pemude entah ape name die entah..setau wa susuk badan Rasulullah s.a.w. tu tak ler kurus sgt. TAPI SAH TAK ler perut tu boroi cam kebanyakan ustaz/ulamak dlm PAS...wtf.. spoil ler camni..hancuss...hehe

    ReplyDelete
  14. hangpa jgn ckp byk ler woi, sekadar berblog mempamirkan aksi memaki hamun tiada maknanya entah2 hangpa nih mengundi pun tidak hampeh jer huhuhu
    yg aku tau khalid samad tu barua nuar brahim dan ketua barua husam musa

    ReplyDelete
  15. MaLin! jadi barua kepada pimpinan Pakatan Rakyat takde hal sebab mereka semua melaksanakan idealistik rakyat! Yang jadi barua umno camana pulak? Niamakahai lu!

    ReplyDelete
  16. oo jadi barua pakatan rakyat boleh plak..islam tolak tepi xpe plak.asal pakatan,semua boleh.barua lu non partisan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.