Skip to main content

Lu jangan main gile Anwar..

HULU TERENGGANU, 3 Sept - Hanya empat sahaja dari anggota Exco dan hanya satu sahaja Adun Umno yang kelihatan dalam majlis berbuka puasa Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin di Masjid Sultan Mahmud, Kuala Berang hari ini.

Bahkan Adun Ajil, Rosol Wahid, yang kawasannya terletak dalam Parlimen Hulu Terengganu juga tidak kelihatan dalam majlis Timbalan Perdana Menteri hari ini. Begitu juga Datuk Seri Idris Jusoh, bekas MB dan juga bekas Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu.

Mahyudin ke Terengganu di tengah-tengah berita panas yang melibatkan Umno Terengganu. Sebelum ini, The Malaysian Insider melaporkan, sembilan Adun Terengganu dikatakan akan melompat ke PKR dan membentuk kerajaan baru di Terengganu.

Mereka telah mengadakan pertemuan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dekat sebuah hotel di Kemaman.


uma kata main kendian tak berguna. Ni gua test maki awal2. Lu jangan main gile. Jangan hentam kromo politik bangsat. Pergi mampos sama umur lu skang kalau lu terdesak nak jadi PM sebelum lu tua.

Suka-suka kau jer lompat sini, lompat sana. PKR lompat keluar, lompat masuk. Bukan salah, tapi biarlah kena pada tajuk, kena pada tempatnya. Ini, ntah apa kerja korang sebagai ahli politik pun gua tak tau. Tamil punya filem pun tak macam korang. Gampang. Yang rakyat semakin perit. Bila masa lu nak kerja kalau fokus asyik tumpu ajak orang lompat dan jaga dari lompat?

Mana integriti dan nilai seorang negarawan lu kalau lu main politik macam lahanat begini? Membentuk satu kerajaan yang tidak stabil, curiga-mencurigai. Lu politik demi impian lu atau impian rakyat? Niamakahai punya orang tua. Apa lu fikir Malaysia ni abah lu punya? Semua skrip lu kitorang kena tunduk?

Khak ptuihhh!

Bantuan kepada ibu2 tunggal diminta bersabar kerana kerajaan bertukar.

Bantuan anak yatim ditangguhkan kerana kerajaan bertukar balik. Rasol Wahid rujuk UMNO.

Pundek punya politikus. Lu patut berkhidmat untuk rakyat. Bukan sibuk kejar cita2 politik lu.

Comments

  1. Nama pun politik..DSAI ketua umum PR ..jadi soal lompat masuk keluar YB kepundek adalah salah satu resepi jatoh menjatoh...peluang perlu di raih secepat munkin untuk melemahkan lawan...

    apa pun DSAI gua tetap respek ...6 tahun di penjara masih berdiri tegak..amat di geruni kepundek amno...

    ReplyDelete
  2. dia masih berdiri tegak atas titisan darah, keringat, bengkak lebam rakyat.

    ReplyDelete
  3. aku tak berkenan dengan geng rasol wahid tu tapi buat gempar bolehlah gerunkan najib yg nk gempakkan selangor...

    ReplyDelete
  4. elok di bubarkan DUN tganu ni.... dak pun bubarkan tros Parlimen.... ngundi semula.... sejak Najib jadi Pm ni makin kacau aku nampak malaysia ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. Balas balik apa yang umno dah buat pada pr kat perak tu lah aduka woi.

    ReplyDelete
  6. Balas balik apa yang umno dah buat pada pr kat perak tu lah aduka woi.

    ReplyDelete
  7. Aku rasa bendera baru hang tu, bulan sabit tu boleh ditiadakan. Bintang tu boleh dikekalkan, kita namakan dia Bintang Malaysia. Bulan sabit bukan lambang islam, ianya lambang kerajaan Uthmaniah. Negara2 arab bekas jajahan Turki seperti Qatar, UAE, Saudi dsb tidak pakai lambang tu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.