Skip to main content

Last call isu Asan Ali sebelum gua jadi warak..

Oleh : AdukaTaruna

Last kol nih. Lepas ni gua jadi ulama balik. Tasbih 24-7 kat tgn gua.

Pusing punya pusing, last sekali pergi ke mesyuarat. MB Selangor akan mendengar secara beberapa pihak. Tak ke bangang tu? Kan ke selesai masalah kalau rundingan tu yang dilakukan dahulu. Kemukakan sahaja surat untuk bertemu MB. Atau suarakan dalam mesyuarat exco. Selesai tak masalah? Timbul tak isu kebebasan bersuara? Timbul tak alasan makmum yang tak nak ikut imam? Berkecamuk tak PAS? Perlu tak Mahfuz dan Dr Zul campur?

Punyalah sial genetik Melayu. Dr apa kejadah kalau bangang tahap ulama Melayu? Tu pasal gua cakap. Masalah ni settle kalau Hadi berjaya dicabut. Lu cabut Hadi tengok betul tak betul kata gua.

Masalah Nasha Task Force selesai.
Masalah Hasan Ali selesai.
Masalah Mustapha Ali selesai.
Masalah pemikiran undur belakang selesai.

Yang tak selsai ialah PAS Terengganu jer. Kira ok la kalau berjaya menyelesaikan beberaa masalah. Hadi tu fokus kepada Terengganu dulu. Terengganu tak lepas, apa kejadah nak pimpin / control pusat? Tak ahli langsung dalam bidang. Ikut Islam ke ikut stendet ulama Melayu? Ulama Melayu nikah / kawin / mati jer boleh diguna-pakai ma. Selain dari tu, kena teliti bebetul. Kalau perlu import jer ulama Parsi ke, Eropah ke.

Dia heboh banding dengan Azmin yang suruh rompak exco. Dah tentu Azmin tu bukan sebahagian dari kerajaan, tambahan pula belum pernah kantoi khalwat gelap dengan UMNO, dah tentu persepsi bersih. Pengundi pro pembaharuan dia percaya sekali jer. Kalau lu buat onar, terus akan dicurigai.

Cuba Azmin memanggil mana-mana pimpinan PAS yang berjumpa dengan Mahathir secara terbuka, tengok. Lu buat la sekali lagi Azmin, gua nak dengar dan gua nak tengok. Tak gua maki, gua ludah muka dia. Hadi ke, Cikgu Pa ke, Anwar ke, kalau nak jumpa Najib ke Khir Toyo ke, bagi tau pengundi siap2. Jumpa secara terang. Jangan nak timbulkan fitnah. Kan ke hukumnya haram. Ulama apa kejadah? Ada khabar angin Anwar jumpa Najib senyap2 yang gua tunggu dapat kesahihan jer nih. Sesumpah sekor ni pun nak kena ludah jugak tuh.

Terbaru gua terbaca, seorang ustaz mana ntah mempertikaikan blog pro PAS. Apa guna PAS memperbanyakkan blog pro PAS jika hanya menghentam PAS? Punyalah sontot IQ. Sejak bila pulak PAS memperbanyakkan blog pro mereka? Apa usaha PAS memperbanyakkan blog pro mereka? Muktamar ari tu pun blogger pro PAS kena layan macam keldai, hari ni nak mengaku kewujudan bloggers hasil usaha PAS. Ni gua nak ludah muka siapa pulak ni?

Pemimpin adalah balaci rakyat. Dalam demokrasi pemimpin harus wala kepada rakyat. Rakyat adalah penunggang, dan pemimpin adalah keldai yang dibayar gaji. Cuma ada beberapa keldai PAS yang sibuk nak tranform menjadi babi. Nak settle babi , cabut Hadi.



Beb. Gua dah cipta lirik. Pepandai la lu orang cipta melodinya. Gua bz skang ma..

Aku nak jadi MB.

Mana tak ku berbulu....
Aku phd, dia tidak....

Mana tak aku berbulu...
Aku petah, dia gagap...

Ahhhhhrghhhhhh....

Aku nak jadi MB!
Aku nak jadi MB!

ooooooo...

Aku nak jadi MB!
Aku nak jadi MB!

(gitar solo)

Mana tak ku berbulu...
Bisnes sini sana pun tak kaya macam dia...

Mana ku tak berbulu...
Aku senior, dia junior...

Ahhhhhrghhhhhh....

Aku nak jadi MB!
Tolonglah gua ex-MB!

ooooooo...

Aku nak jadi MB!
Tolonglah gua ex-MB!

Comments

  1. salam,apa barang semua ni? pilihanraya 5tahun sekali kan. baru dapat memerintah selangor sekalian kalinya dek karana rakyat kan.jadi rakyat hakim negara!tolong ambil ingatan semua wakil rakyat pr,kamu diamanahkan oleh sebahagian rakyat selangor je,rakyat bagi mandat kepada pr,mempertahankan kemenangan bukan kerja mudah ya,begitu jugalah amanah rakyat perlu dilaksanakan mengikut hukumhakam islam sebab majoriti orang melayu diselangor kan.jangan lupa rakyat selangor ada orang cina dan orang india yang sebahagian memenangkan pakatan rakyat.5tahun untuk rakyat menilai pakatan rakyat di selangor ya,jangan rakyat berpaling tadah kerana dikata rakyatnya,tiada beza antara barisan neraka memerintah dengan pakatan rakyat memerintah!!!!anak cina makan pengat,pakatan rakyat sendiri mau ingat..............5tahun rakyat menilai kalian semua!!!!!!tinggal berapa tahun je lagi....selesaikan masaalah dalaman secara kekeluargaan.waallahualam.

    ReplyDelete
  2. Huyo...betul arr aduka...kalo tg presiden(ana msih hormat beliau sbg tn guru) dicabut dan diganti dgn yg lain, mgkin masalah setel...ganti husam musa, jgn ganti nasa..kalo ganti nasa lagi leceh..tg presiden dilihat sgt lemah dlm myelesaikan isu2 berbgkit..byk main sorok2 sama dgn us nasa..kalau cabut tg presiden, cabut nasa, mgkin bleh setel masalah dgn lebih cepat...diorg asyik ke luar negara jer..bntu negara luar tapi jemaah sendiri berkecamuk..maaf kalau ada yang tak sependapat..

    ReplyDelete
  3. ni bloger PAS ke? or bloger Islam? apa yang dendam sgt nga anak ali tu? mungkin dia ada kelemahan tapi nampak dia yang agak vokal sket pasal Islam ka S'gor ni. yang lain mana? korang duk sibuk kutuk dia pasal Selcat yang tak da kuasa nak bertindak kat Adun so membuli kakitangan kerajaan. yang sekarang PAS kena kutuk gila on daily basis pasal isu beyonce ni takde komen pun? pasal yang kutuk tu orang PR gak kan? nak jaga harmoni la tu, macam sial

    ReplyDelete
  4. kalau wa jadi asan ali wa sound lu aduka..... camni wa sound.... OIII ADUKA.... LU APA TAU PASAL MEMERINTAH.... ADA ATI NAK SOUND ORANG..... LU DOK DIAM² LA.... JAGA NEGERI LU BEBAIK.... NI SELANGOR MAAA..... MANA SAMA KOMPOSISI KAUM NGAN NEGERI LU.... MANA BOLEY PANDANGAN LU WA DENGAR..... KALAU WA KAT N9 LAIN LA...... BOLEY WA JADIKAN LU SEBAGAI MODEL PEMERINTAHAN.... BAIK WA JADIKAN JAMAN PEMERINTAHAN RASULULLAH SAW SEBAGAI MODEL..... SEBAB KOMPISISI KAUM.... EHHHH TAK SAMA GAK KER...... AHHHH!!!! LANTAK LA....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. Aduka, sey nak kobeh n3 ekau ni nak lotak kat blog sey,,,,,,,, boghi tak boghi sey amik jerr,,,,!!!!!!

    ReplyDelete
  6. eleh konon busy tak sempat nyanyi,,
    padahal paling leceh nak hipokrit suara jadikkan lagu tu sedap..
    hahahaha



    ;p

    ReplyDelete
  7. kalau nak kira pahala, Najib lagi banyak... siang malam kena kutuk hina dina... :)

    ReplyDelete
  8. Salam.

    aku rasa dato Hassan Ali ... jika nak sangat jadi MB pas UMno Selangor ... minta bomoh toyo sungai pjg ...... aku setuju ...tapi dia perlu di pecat dari pas kemudian ikut hukum semerah padi kg Tualang tiga ...dia perlu di sula dengan buluh runcing dengan daun gatal miang sekali ...kalau hidup ...jadi MB Pas Unno Selangor ptama..... hamprek punya orang .....

    ReplyDelete
  9. Anony September 28, 2009 12:35:00 PM MYT,

    ada beza kena fitnah dan kena kritik. Yg Hasan Ali ni jelas2 fitnah. Lgsung xdak bukti dia buat semua tu sbb nak jd MB.

    Apa2 tndakan brsifat subjektif. Brgantung pd prspektif. Bukan objektif. Tu kau kena paham. Tak paham, pakai pmbolehubah. hahahaha

    Cuba baca: http://kedahlanie.blogspot.com/2009/09/selcathassan-ali-nampaknya-pakatan.html

    ReplyDelete
  10. Gua nasihat lu kalau lu jadi warak tapi lu munafiq baik tak payah...akibat Jahanamlah semua oranglu godam...lu lebih baik lu..lulah jugak...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.