Skip to main content

Jin lawan jin 2.

Oleh : AdukaTaruna

Banyak plak persoalan dari kisah jin nih. Haha. Takpa, gua sebagai Tok Moh akan menjawab soalan dari korang.

ce tanya kawan pcik tuh, benda alah nih suka2 ke masuk sapa2 nak? ke dia ikut arahan tuan dia?

nur

Dia suka masuk dalam manusia yang berpangkal nama N. Kah kah kah. Ni pcik jawab secara teori la nih. Hasil pemerhatian pcik yang takut2 berani nih.

Jin ni dia mengikut arahan tuan dia lah. Tapi kemampuan sekor2 jenis jin berbeza. Ada jin yang boleh sehingga mengalihkan fizikal macam singgahsana Ratu Balqis. Ada jin yang hanya boleh memerhati, ada jin yang hanya boleh membisik pujuk rayu.

Jin nak kacau pun tak semua boleh. Tgk pada jenis orang yang dia nak kacau. Ada yang beriman sehingga rohani dia kuat, ada yang berilmu sehingga tahu kaedah menghalang jin mengacau, ada yang penyembah jin sehingga jin itu akan melindungi dari diganggu jin lain. Macam2 pembolehubah.

Teori pcik, kalau ikut basic, kekuatan EQ adalah pembolehubah asas yang menentukan mudah atau susahnya jin merasuk manusia. Bila sebut kekuatan EQ, kompom perempuan Melayu paling low. Susah nak jumpa perempuan bukan Melayu yang melatah, tapi berlambak kepada perempuan Melayu.

Melatah adalah petanda kegagalan otak dan kegagalan emosi.



ni time bulan pose ke berlaku?
Soalan ni kompom akan mengkompiuskan kita kerana doktrin mengatakan setan kena ikat dalam buakn pose. Malah member2 gua setiap tahun ramadan akan sms gua nak tanya gua dah kena ikat ke blom. Tionaseng.

Tapi ramai yang terkompius apakah definasi setan? Meh sini ulama AT memberikan penjelasan setan tu apa. Dalam teori ni gua lagi kompiden berbanding definasi setan oleh beberapa ulama. Kui3.

Iblis ada sekor jer. Nama dia Azazil. Yang hidup sampai kiamat sekor ni jer la. Bila dia kena pecat dari malaikat, maka sunnahnya dah tentu dia akan membentuk kerajaannya sendiri. Sebab dia adalah bekas orang paling berpengaruh. Dan berazam akan menyesatkan manusia. Takan dia nak buat sorang secara lone ranger. Gilo ko?

Jadi, pada gua, dia mendakwa dia adalah Tuhan kepada golongan2 jin yang percaya kepadanya. Dan musuh yang harus disesatkan ialah manusia. Dan fokus yang lebih harus diberikan kepada muslim kerana manusia ini jelas lari dari silibus yang dicipta Iblis.

Jadi, golongan inilah yang mendapat taraf syaitan. Manakala jin2 kafir dan Islam yang berkecuali, jin2 kafir dan Islam yang mempunyai tuan tidak termasuk dalam definasi syaitan.

Kalau asal jin jer setan, macamana jin muslim nak beribadah dalam bulan pose? Dah kena ikat. Allah bodoh ke, ulama Melayu yang bodoh? Kalau jin kafir kena ikat, macamana dia nak menguruskan rumahtangga, anak2 dia? Sedangkan anak2 dia berpotensi membesar sebagai muslim nanti apabila menerima hidayah. Allah bodoh ke ulama Melayu bodoh?

Jin pun macam manusia. Dicipta untuk menyembah Allah. Kalau asal jin mesti diikat, bermakna asal manusia juga harus diikat di bulan Ramadhan. Allah bodoh ke ulama Melayu bodoh? Dah tentula ulama Melayu bodoh. Ngeee....



abih lu dok kt situ apa tugas lu sebenarnya.... wa kompius pasal tugas lu kt sana.... sama ada jadi pemerhati bebas ke atau lu jadi pemberita utk laporkan berita sahih lagi benar...
Gua pun tak tahu apa tugas gua sebenarnya. Maybe membantu Wan tu uruskan si Mot kalau2 dia dah kilang kawalan kot. Membantu secara fizikal la. Kalau nak bantu secara ilmu2 gaban ni, memang bongok la.

Tapi, member baik ma. Selain memang nak tgk benda2 pelik ni, gua kena hadir gak atas sebab member baik. Member baik pun, hari lain gua tak hadir. Gua lepak dengan Pendi the jambu. Hahahaha.


hahaha..penakut gak lu bro...ala2 aku lak...keje nak cabut je..jap2..wa konpius..cik mot (bkn kak mot) tu terime brg pe?x kan ex die bg straw tu die terima..mesti straw tu disembunyikan dalma bentuk ape2 brg...saudara AT, silakan menjawab persoalan wa ni...
Haa... tau takpe. Dia antara takut dan bijak mengambil langkah2 pencegahanlah maknanya gua nih. Kuang3....

Gua tak tau plak cane dia bagi benda alah tu. Sebab keupayaan gua masuk alam telepati tiada bagi melihat sendiri benda alah tu. Hahaha.

Tapi menurut penceritaan hasil kena tiaw, ex die bagi benda alah tu time si Mot demam. Suruh simpan, terus elok demam. Masuk bab telepati nih, member gua ni sampai dakwa dia boleh solat dalam alam telepati tuh beb. Gua bertekak pasal ni la. Nak tahu hujah2 bertekak kena buka N3 lain.

Telepati tu istilah gua lah. Tak tahu la tepat ke tak. Gua pun tak tahu apa maksud sebenar telepati. Alam telepati gua ni, yang gua faham berdasarkan penerangan Wan ialah satu entiti lain yang orang lain tak nampak.

Contoh. Lu dengan gua duduk kat meja makan Restoran Sinar. Depan restoran Sinar ada Restoran Ubi. Ada satu customer kat meja makan situ pun ada ilmu2 nih. Dia akan datang cabar atau ziarah gua. Bila dia datang, automatik gua hilang fokus. Lu tengah2 borak dengan gua pun pelik. Rupa2nya gua dah masuk alam telepati dengan customer restoran depan.

Gua boleh layan lu dan boleh layan pencabar tadi. Tapi tak berapa fokus lah. Tu yang dia boleh cakap dengan ayah dia tuh. Sampai dakwa boleh solat dalam alam tuh. Pening tak?

Comments

  1. Si wan kawan ekau tu ngan pamili dia ada menuntut bende2 itam ni ke...??

    Haihhh...apsal melayu suka ngat ngan misteri2 nusantara ni...

    ReplyDelete
  2. lu ni dah mengarut lebih la

    bab ulama bodoh pasal jin tu kira okey lagi

    bab telepati ni lu dah nak tiru komik pendekar laut, dewata raya dan sewaktu dengannya

    jibam

    ReplyDelete
  3. Telepeti buat apa, telepon dok ada, lagi canggih harhahahahah

    ReplyDelete
  4. telepati.... wa pun tak tahu apa istilah yg sewajarnya bagi yg mengamalkan ilmu dan kaedah ni.... kalau tak salah wa la.... ini berkaitan dgn ilmu dan alam ghaib gak ni.... macam citer tamar jalis ke aper nama dia tu... sebenarnya mmg ada manusia yg boleh berhubung antara satu sama lain menggunakan kaedah ni, cuma org yg x belajar ja yg tak tau. Samada ilmu ni betul ke salah wa tak berani cakap la.... kena tanya org yg lebih arif la.... tak gitu bro AT?..

    ReplyDelete
  5. lu orang penah tengok citer JUMPER tak.... wa pun rsa cam wa ada la ilmu camtu....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. untuk makluman AT:

    Azazil aka iblis itu bukan malaikat...
    dia asal dari keturunan jin....

    malaikat dari cahaya.
    iblis (jin) dari api...

    kalau manusia asal dari adam...
    jin asal dari Jann...
    (Jann tu bapak kepada jin2)

    ReplyDelete
  7. Salam AT,

    Lu memang suka berteori, hahaha,lu cuba kupas sikit kisah Dajjal, Yahudi, Illuminati, Yakjuj Makjuj, dan juga tahun yang paling ditakuti 2012? Wa nak dengaq dari sudut pandangan lu pulak....

    ReplyDelete
  8. wa nak tau cmne die dpt tu sbb nk mngelakkan awek wa dpt bnde2 plek ni..hahaha..kang die kene, xkan la wa nak panggil lu tlg wa..lu x leh caye..keje nak cabut je..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.