Skip to main content

Daging kalimah Allah.

Rashadah berkata beliau akan mengeringkan daging itu untuk disimpan dan dijadikan bahan untuk tujuan perubatan.
Ah..sudah. Kompom dia rendam daging tu dan dakwa boleh sembuhkan H1N1. Melayu ma.. pasti menjadi bangang. Kalau dia kaji bahan aktif daging tu atau potong sket urat kalimah tu dan uji apakah bahan aktif, kira ada juga penjelasan asbab. Ini main sangka-sangka jer.

Kalimah Allah adalah ciptaan manusia ma. Orang Arab yang cipta kalimah tuh. Kalau orang Cina, dia ada kalimah Allah sendiri. Kalau gua cipta kalimah atau ejaan untuk sebutan bunyi 'Allah', pun sama kes gak.

Katakan gua cipta simbol + untuk sebutan Allah sejak kurun sebelum masihi. Then berkembang yang + berbunyi Allah. Hari ni mampos surat khabar nak dedahkan orang Melayu jumpa + (Allah) dalam setiap bidang. Kain batik, buah betik, tingkap.

"Saya bersyukur kerana saya manusia terpilih. Saya melihat kalimah + (Allah) setika saya on kan komputer. Bawah dia tulis perkataan Windows. Jadi saya akan keringkan komputer ini untuk tujuan perubatan. Saya dah tanya ulama dah."

Ulama Melayu pun bangang sama dengan lu jugak.

Comments

  1. kah kah kah....

    laju pulak entri ekau hari nie iyo...

    kalimah Allah ciptaan arab... Allah dalam bahasa arab....

    ReplyDelete
  2. jangan bersangka buruk,bahasa arab kan ke bahasa syurga.

    ReplyDelete
  3. memang bodoh la lu ni. memang la tulisan tu tulisan arab. tapi kalau kalimah Quran tu tauqifi, bukan berdasarkan tulisan Arab walaupun sama. asal tu kena hormat.
    tai pasal kes kakak ni. gua setuju memang dia bangang .

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Artikel yang menarik tuan..
    Jika tak keberatan layari Neutral Daily sekarang dan linkkan blog kami di blog anda.
    Terima Kasih..

    "Informasi Neutral Tanpa Kepentingan"
    http://neutraldaily.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. ada org sangka2 otak yg besar = more intelligence
    hahaha
    melayu ma

    ReplyDelete
  6. Bhai..

    Gua cadang nak tulis entri pasai benda nih.. tapi biler lu dah tulis... gua bypass jer... hehehe...

    ReplyDelete
  7. stop bangangkan melayu boleh x encik. sbb melayu x jadi dgn sendiri. ada penciptanya. kalau lu asyik bangangkan sesuatu ciptaan, seolah-olah lu salahkan penciptanya. itu aku rasa.

    ReplyDelete
  8. itu jin punye pusing maa...tgkla kakak tu dah sanggup gadai tauhid dia pada daging tu.tu yg ada mcm2 kalimah Allah kat langit la, kat pokok la,batu la....tu jin punye kerja la tu nak suh manusia ni sesat,buat berubat,dan akhirnya anggap benda tu ada kuasa

    ReplyDelete
  9. wa risau jugak la tok moh oi, takut2 orang jenis ini ternampak macam kalimah tu kat najis, lalu dikeringkan najis tu kemudian buat pelaris restoran! pergh!...wa tak mau makan kat luaq dah!....

    ReplyDelete
  10. bukan semua perkara perlu asbab lah... bengong lah mung ni adukataruna... bukan semua penjelasan perlu menuruti logik akal maa...

    mung percaya pada sesuatu keajaiban ?

    ReplyDelete
  11. Boddoh la lu tahap gaban dan cipan. bodah punya tulisan, ada ke kalimah Allah tu ciptaan Arab, Lu buka quran la bodoh tengok ckit ada ke tak kalimah Allah dlm quran, jgn jdi bodoh gen melayu, kalimah tu ada dlm kalam Allah.

    ReplyDelete
  12. nabi musa yahudi kan.nabi2 yg beratus tu sume ada yg tak ckp arab rasanya.camne diorg tulis allah ek.alif lam lam ha jugak ke...

    ReplyDelete
  13. wei insan yang berwajah manusia..tapi bahagian yang laen haiwan...muka ko ibarat tahi anjing di jalanan..mulut ko ibarat mulut babi tunggal...insaflah!!!!!!!!!!!dr menulis bnd2 cm nie...ko nie mesti blaja bngang kan..upsr pn kantoi..fail smue..hahahahha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.