Skip to main content

Bukan jenazah Mariam?

Oleh : AdukaTaruna

Kompius gua. Mariam tu warganegara Korea. Wasiat terbukti mahu dikebumi mengikut Kristian. Korea tu bai... bukan kecik anak punya negara. Mustahil dia mengalah sebab benda ni berkenaan dengan maruah. Melayu lain la. Tanah Temasik pun selamba badak bagi kat Lee Kuan Yew tanpa pemberontakan besar spesis Melayu.

So, gua ingat mesti ada rundingan / perjanjian rahsia ni. Sebab nak jaga sentimen rakyat Johor kepada UMNO la. Satu perjanjian dengan kerajaan Korea. Gua tak fikir mayat tu mayat Mariam. Entah lah. Mustahil pihak Kristian boleh lepaskan mayat tu semudah dan sedayus spesis Melayu.

Comments

  1. spekulasi... hidup dalam bayangan diri sendiri... huhu. Anyway good. Live to think.

    ReplyDelete
  2. mace2 mu nih..kalu ada 100 ore mace mu ni punoh ranoh agama..

    ReplyDelete
  3. takdelah..memang jenazah dia lah..pengalaman aku dok kat korea..org korea ni walaupun yang beragama kristian dia org tak kisah sgt..kahwin ikut korea..mati ikut buddha bakar dan segalanya..main hentam je..lg pun anak dia takde kat korea nun anak angkat je..so takde masalah sgtlah

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Maaf Aduka, sy rasa tuan tiada hak untuk membuat prasangka buruk sedemikian. Orang yg selalu bersangka buruk sebenarnya dia sendiri yg sentiasa melakukan keburukan..selamat hariraya aidilfitri

    ReplyDelete
  5. hahahaha...

    bengong punya AT..

    kalau lu beli suratkhabar berita harian harian ari nie, siap muka depan lagi anak2 dia tengah cium muka si arwah...

    kalau bukan muka arwah, muka sapa AT weii?? muka orang lain buat plastic surgery kot??

    wakakakaka...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.