Skip to main content

Bagan Pinang : SPR bermesyuarat selepas raya.

Oleh : AdukaTaruna

Dengan ini SPR mengumumkan kerusi Bagan Pinang kekal milik BN kerana Allahyarham sakit dan mati dalam 2 penggal yang berbeza.
Itu tajuk SPR. Tajuk Allahyarham pulak, gua ucapkan takziah kepada keluarganya, dan doakan alam yang terbaik untuk dia, diri gua sendiri, dan seluruh muslimin muslimat.

Gua akan story sket bab PRK ni awal pagi nih. Gua kena sediakan alasan secukupnya bagi mengelakkan abanghensem dan beberapa lagi mengutuk negeri gua. Ngeeee...... Dalam pada itu, satu maklumat yang takdo kono mongono ngan isu ini, den mengumumkan sobona eh den anak jadi Pulau Pinang. Kuang3...

p/s : kita ni bercatur melawan lawan. Masing2 semua bercatur. Tetapi kini semakin lama, semakin jelas bahawa kedua-dua kita sebenarnya dalam percaturan Allah. Ntah apalah skrip yang Allah susun ni.

Jangan Lu beratkan pundak kitorang dengan beban yang tak boleh kitorang galas wahai Yang Lemah Lembut...

Comments

  1. wa tunggu lu cakap apa bab ni..hehe

    -toyong-

    ReplyDelete
  2. haha,

    Dan2 claim org penang.Wa setuju lu ckp..skrip allah lagi kuasa.Takat ni wa tak nampak ke mana hala semua ni

    ReplyDelete
  3. Allah S.W.T adalah sebaik-baik perancang....

    Walau macam mana hebatnya manusia, tidak terjangkau keilmuan kita.

    ReplyDelete
  4. "Jangan Lu beratkan pundak kitorang dengan beban yang tak boleh kitorang galas wahai Yang Lemah Lembut..."

    >rock betol cakap ngan Allah...hi3
    >>sejuk ati den bc n3 ekau ni..rasa nak wat menantu laks....
    muahaha

    ReplyDelete
  5. Pemangku ADUN

    SPR akan membuat satu lagi kejutan.... hahaha

    SPR akan mengumumkan bahawa ujudnya situasi Pemangku ADUN bagi kes-kes yang melibatkan kematian ADUN. Pemangku ADUN ini bergantung kepada situasi ADUN tersebut. Jika ADUN yang meninggal dunia itu dari BN, pastinya akan ader Pemangku ADUN tetapi tidak kalau ADUN yang meninggal dunia itu dari PR.

    SPR akan mengumumkan Pemangku ADUN mestilah dari kalangan ahli keluarga ADUN itu sendiri sama ada isteri atau anak yang sulung. Jawatan Pemangku ADUN ini akan mendapat semua keistimewaan sama seperti ADUN itu sendiri ketika hidupnya. Elaun dan imbuhan serta kemudahan akan diberikan secara saksama.

    Pemangku ADUN juga berpeluang mengundi didalam mana-mana sidang DUN dan juga jika ADUN tersebut adalah EXCO, maka Pemangku ADUN juga akan menjawat jawatan EXCO.

    SPR akan melakukan sistem Pemangku ADUN dengan dimulakan di DUN Bagan Pinang yang mana ADUN dari Barisan Nasional telah meninggal dunia.

    Kita tunggu pengumuman SPR tidak lama lagi.

    ReplyDelete
  6. hahaha bro bab bendera tu wa jaminn mesti INDON akan kata kita claim budaya mereka lagi :))... bg yg buta sejarahh pasti x setuju kita kibarkan bendera tu :))

    ReplyDelete
  7. kalau wa SPR wa akan umumkan.... kerusi bagan Pinang masih kekal kepada BN.... cuma UMNO perlu ganti ADUN yang meninggal ngan ADUN baru jer.....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.