Skip to main content

Bagan Pinang : Peranan Hadi ditagih.

Oleh : AdukaTaruna

Gua berpendapat, Hadi perlu suntik virus dalam jentera UMNO. UMNO sudah mula kelam-kabut. Wanita mahu calon wanita. Isa Samad lobi anaknya. Mat Hasan mahu sekat dengan meletakkan orangnya.

Hadi perlu isytihar depan sidang media, mencabar atau pempelawa siapa2 yang mahu menjadi calon UMNO supaya berdebat dengannya isu Pengkhianatan Melayu. Hadi juga tidak kisah dengan siapa sahaja ahli UMNO yang berani berhadapan dengannya.

Dan dalam pada itu, PAS perlu menyediakan lulit. Seorang yang boleh mendakwa dirinya ahli UMNO untuk berhadapan dengan Hadi seandainya tiada seorang pun jentera UMNO yang berani.

Ini adalah virus. Masyarakat tempatan akan tertanya2 siapakah yang berani. Para pelobi calon pasti ingin berhadapan dengan Hadi bagi menunjukkan keupayaannya. UMNO pusat pula pasti akan menyekat siapa sahaja dari menyahut cabaran Hadi. Media pula terpaksa membina satu persepsi debat adalah kerja air liur. Semua ini adalah virus yang merosakkan UMNO.

Jadi, gua tegaskan, gua menagih peranan Hadi. Hadi perlu buang sifat2 eksklusif, sifat2 egois seorang ulama besar.

Apabila tiada seorang pun jentera UMNO berjaya menyahut seruan itu, datangkan lulit tadi. Dan jangan lupa, pastikan lulit tadi tidak terlalu pandai dari Hadi. War2kan melalui banner Debat Pengkhianatan Melayu. Perbahasan itu harus dirakam dalam bentuk VCD untuk teknologi tahap Melayu. Dan pastikan setiap rumah Melayu mendapat VCD itu. VCD yang dicetak lebih murah, mudah dari risalah dan poster yang ditampal, gantung dan edarkan.

Motifnya ialah swing yang maksimum termampu dari pengundi Melayu. Dicampur dengan swing yang diharapkan dari bukan Melayu, kita harapkan dapat mengatasi 5000 undi pos.

Seperkara yang perlu diambil, jangan fikir seluruh India di 4 daerah mengundi mengetahui isu kuil di Selangor. Mereka tinggal di estet. Gua tak fikir majority mereka ada internet. Dan satu lagi, rekod terdahulu, dari 5000 undi pos, PAS mendapat seribu lebih. Gua tidak fikir dalam keterdesakan sekarang ini, Zaid Hamidi dan Najib akan membenarkan satu undi pun dari undi pos.

So, gua hanya nampak, BR perlu bermati2an mendaoatkan sokongan Melayu dan sokongan bukan Melayu. Peranan Hadi sangat2 ditagih.

Comments

  1. Aduka,

    Apa kata cadangan2 bernas bro, tulis memolek pastu tepek kat Tranungkite. Xpun bro hantar mail kat Su TG Hadi ker.

    Blogger kene kerjasama dan ada playmaker antara Blogger PR

    p/s- Aku ingat ko anti-Hadi, sayang jugak ko kat Hadi ye. Ko pilih dia juga eq.

    Hehehe..

    ReplyDelete
  2. pandai la lu suruh hadi buat tu buat ni..lepas tu bile dia tak dengar idea lu, lu amik peluang maki habis habisan..teknik lu aku dah tau..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.