Skip to main content

Ulasan EPL.

Oleh : AdukaTaruna

Pedih betul hati gua pagi tadi. Sampai kena soung dengan mak gua. Memekak dengan adik-beradik gua tengah malam tengok bola. Cuba solat soronok camtu. Huhu. Ini kalau solat, kalau mengaji, membuto cam gambar ni ha.









Pada gua, secara keseluruhan, tengah Man U boleh digugat budak2 Arsenal. Kecuali Song. Pada gua Song tak layak lawan team gila babun kental macam Man U. Ashavin pun gua tengok terkial2 gak. Gol yang dia sumbat tu mustahil gol kalau si tua Van Der Sar yang main.

Diaby memang superb. Berapa ekor defend ternama dan senior Man U kena kangkang dengan dia. Dia boleh control bola dan bawa masuk sampai area penalty beb tanpa kelajuan macam Messi. Tapi dia boleh buat bingai tertanduk masuk gol sendiri. Niamakahai. Fokus hilang la tuh.

Man U memang sebab mulut mak gua.

Masa Rooney try sekat Diaby dari counter, then tak lepas. Then, Evra terpaksa bentes. Tak dapat bola, hanya dapat kaki. Kena kad kuning. Van Persi hambek free kick. Bola ayam camtu pun keeper Man U kelam kabut sampai kena palang. Time ni kitorang adik-beradik bersorak geram.

Terus mak gua sound. Belum habis kena sound, Diaby tanduk masuk gol sendiri. Terus senyap gua sampai game tamat. Jadi, gua yakain Man U menang bukan sebab diorang terer, tapi sebab mak gua sound. Maybe pintu langit terbuka time tuh. Kalau gua tahu cecepat gua doa jadi kaya cam Tiong.

Best player.

Selain Diaby, pada gua mamat defend sapa ntah nama yang main dengan Gallas tuh. Omputih tu. Dia memang berguna la. Posisi dia tepat jer. Tanduk semua menang. Kalau team bola TKO dapat mamat camni as defend, gua ingat semua player pancit mcm gua dgn uma pun takda hal punya.

Dia boleh settle punya. Seri 0-0 pun dapat mata apa.

Comments

  1. sorry la... wa tak layan game malam tadi... sibuk tahajud... bukan nak menunjuk² ni saja nak bagitau.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. restu ibu membawa ke syurga..

    -bukancalon-

    ReplyDelete
  3. jangan main gila duka.team gua tu...
    "jangan cuba cabar united" kate ALEX..HEHEHE

    -TOYONG-

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.