Skip to main content

Lembu di padang masyar..

Gua mengucapkan selamat menyambut Hari Kemerdekaan yang didapati dengan cara yang bukan idaman kita. Bendera ni gua mody dari Tukar Tiub. Kalau sejuta pengundi BR kibarkan bendera ni, impak jugak pada Malaysia kita nih.


Oleh : AdukaTaruna

Di satu padang masyar khas untuk para bintanang, ada 4 ekor lembu sedang beratur bersama jutaan yang lain menunggu perhitungan.

"Perghhh... lama gile bersapau kat sini beb. Kita tunggu untuk apa eh?" Tanya Lembu Putih kepada 3 rakannya.

"Entahla.. dari yang gua dengar, kita tunggu kesahihan cara kita mati. Kalau kita mati kerana ibadah Allah, kita masuk syurga."

"Kalau tak?"

"Kalau tak, kita dighaibkan."

"Lu biar betik, Tompok." Lembu Putih was-was.

"Entah la... tapi nenek gua bagitau camtu la. Kalau nenek gua kencing, gua kencing lu la."

"Tapi kan nenek lu dulu pernah tipu kita yang dia berasal dari kuda?" Soal Coklat.

"Kau jangan ungkit2, Coklat. Gua bunuh lu sekali lagi kang."

"Dah.. dah. Sampai sini pun nak bertekak. Releks arr beb." Putih mencelah. Kelabu dari tadi memerhati turut mengangguk.

"Weih.. Kelabu. Lu dulu mati sebab apa?"

"Gua mati sebab ibadah kerana Allah."

"Eh.. eh.. Kompiden jer kau cakap. Cer story sket." Sampuk Tompok.

"Iman masjid, dia nak g masjid..."

"OOoo kalau Imam Masjid sembelih lu, kompom la kerana ibadah Allah. Pergh... syurga tu beb." Potong Coklat.

"Lu bikin paru2 gua panas beb. Tunggu la habes cerita." Tompok dah hangen satu badan.

"Hadoi yai. Lu ni biar la matang sket. Habiskan cerita Kelabu." Putih dah berbulu.

"Iman masjid g masjid naik Pajero. Gua tak nampak masa melintas. Dengan gua, dengan Iman Masjid arwah malam tu."

"Warrhhhh kah kah kah kah." Putih menonggeng gelak.

Tompok juga berdekah sambil tangan memegang perut. Coklat jangan cakaplah. Ketawa sambil geletek ketiak sendiri untuk kepuasan maksima.

"Mati eksiden ada hati masuk syurga. Warggrhhhhh kah kah kah kah." Putih gelak lagi.

"Dah tahu kelabu, pakaila jaket pantul cahaya. Warghhhhh kah kah kah." Tambah Coklat.

"Ekeleeee... yang lu plak Tompok? Mati pasal apa?"

"Gua mati pasal gua lembu laga. Gua berlaga dengan Coklat. Tapi sebab Coklat mati dulu, kira gua menang la."

"Warrghhhh.. hahahahaha. Kah kah kah kah." Putih terus gelak.

"Apsal lu gelak?" Soal Tompok dan Coklat serentak.

"Bodoh macam lembu. Kena aniaya kat manusia. Kah kah kah kah." Putih gelak lagi.

"Okeh.. lu plak? Mati pasal apa?"

"Gua mati pasal ibadah Allah beb. Gua kena sembelih hari Jumaat lagi." Putih bangga.

3 yang lain terdiam.

"50 orang raikan kematian gua beb. Siap banner lagi."

"Ha? Yang arak kepala lu kat SUK tu ke?"

"Ha ah."

"Warghhh kah kah kah kah. Tu sembelih kerana UMNO, bukan kerana Allah. Kah kah kah. Bodoh macam Melayu."

"Warrghhhh.. hahahahaha. Kah kah kah kah. Siap kena pijak kepala lagi tu beb. Kah kah kah."

Comments

  1. sial punye cerita...
    funny giler....
    ko leh join apo ke ujang ke..
    haha....

    ReplyDelete
  2. aloo broo..bley knal..gua dgr lu ny otk genius.engineer erk..? bdg apew...gua pun mnat jgk nk jdk iengineer..emm..kalu lu sudi nk knal gua,,lu boley la antar emel gua wan_syuk08@yahoo.com or ym wan_syuk08..k la..chaw dulu..assalamualaikum

    ReplyDelete
  3. apalagi AT..dah ade jalan tu...so cubalah pinang..mana tahu ade rezeki..gua setuju jadi saksi...

    ReplyDelete
  4. apa la ko aduka bodoh... kalau nk buat cerita pun jgnla kait soal akidah (pdg mahsyar). ni soal agama la... bodo bangang la ko.. perasan pandai kritik sana sini, mcm perfect sgt. pigi la mangkuk...

    ReplyDelete
  5. tak baik kata putih macam tu tau. kecik ati putih. putih kena sembelih untuk hari mantai lah. dorang pinjam kepala putih nak buat demonstasi je.

    ~sarinilam

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.