Skip to main content

Taksub raja.

Wa paling lawak orang Melayu ni. Lu bayangkan PRU13 BR menang besar. Kemudian, gen Melayu akan kata, inilah cerdiknya Sultan Perak. Sengaja enggan bubarkan DUN untuk menunjukkan siapa UMNO kepada rakyat.

Hahaha. Sohai. Wa tak nak bagi analisis kenapa wa kata sohai. Falsafah out, taktikal out, konsep out. Inilah pengorbanan Firaun. Sengaja bebuat menentang Musa untuk menunjukkan kebenaran Musa. Kah kah kah.

Lu baca la hujah Melayu ni. Siapa salah pada pemikiran wa, wa bedal jer. Atas tajuk. Ulama tak ulama, member tak member. Superb bangang beb gen Melayu nih. Kuang3...

Patutlah Khalid Al-Walid menentang Muhammad. Sebab nak serlahkan kejahatan Quraish. Lepas dah berjaya serlahkan kejahatan Quraish, kan ke Khalid masuk Islam tu. Tak guling2 kepala otak wa baca pemikiran level ni? Hahaha

Comments

  1. aduka... kalau ko reti baca bahasa inggeris, ko akan jumpa ulasan/tulisan/idea bongok macam ni dari bangsa cina, india, omputih, dan lain2

    ko tau tak, di satu daerah di China, kerajaan mewajibkan rakyatnya menghisap rokok bagi menjana ekonomi. kalau tak isap, kene tindakan undang2.

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8033101.stm

    banyak lagi contoh aku bole bagi tentang kebodohan idea dari bangsa lain...

    ReplyDelete
  2. hahaha..

    Bro.kenali lah raja tu..mmg dah buleh agak apa tindakan dia.

    wa ulang balik comment wa pd blog nyle dulu.

    "Lupakan sultan2 yg ada sekarang.Diorg cuma keturunan raja2 yg menjaga daerah2 jek ketika dulu.Perlu dingat british penah menjajah kita hampir 200 tahun.Turunan sultan yg survive sampai sekarang confirm menyokong british."

    Samalah cam UMNO ciptaan british camtuh la raja.Lu org nak berharap?

    Wa ckp "paler hotak lu!"

    ReplyDelete
  3. AT,

    Inilah N3 yang buat wa guling2 ketawa, so wa nak cilok untuk blog wa...

    Nanti wa kredit la kat lu.... ha..ha..ha.., pasal wa pun anti jugak dengan Raja2 ni... dah tak relevan lagi dalam abad ni.

    TQ... bro...

    ReplyDelete
  4. wa setuju dgn xenan

    "Lupakan sultan2 yg ada sekarang.Diorg cuma keturunan raja2 yg menjaga daerah2 jek ketika dulu.Perlu dingat british penah menjajah kita hampir 200 tahun.Turunan sultan yg survive sampai sekarang confirm menyokong british."

    cume wat masa la ni, pimpinan
    kene bijak layan diaorg
    statement bior teliti
    klu leh rapat,
    kasi rapat....

    bior macai2 bawahan je maki..hehe

    pastu,
    baru ke next stage...hehe

    ReplyDelete
  5. xenan, lu sokong sejarah realiti ka?

    ReplyDelete
  6. raja ka sultan ka.. sama jah.. kengkonon pakai baju kuning.. apa besar sgt ka pakai baju kuning tu? kalau takat nak harap org respek sebab pakai baju kuning tu.. sama jah dengan maskot DiGi yg pakai baju kuning tu.. den respek jugak ngan maskot DiGi baju kuning tuh. sbb 'menghiburkan' dan boleh digunapakai untuk 'menjana ekonomi'. wahai soltan ko raja ko.. ekau tak ubah mcm maskot DiGi yg pakai baju kuning tu.. keh3..

    ReplyDelete
  7. Pemikiran yang bernas dan baik, tetapi malangnya tak tercapai dipemikiran Melayu.

    ReplyDelete
  8. bersederhanalah. mereka ditakdirkan menjadi keturunan raja2 melayu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.