Skip to main content

Gua respek pemikir DAP.

13 lagi tahanan ISA bebas


PUTRAJAYA, 8 Mei - Sebanyak 13 lagi tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) termasuk tiga pemimpin pertubuhan haram Hindraf diumum dibebaskan hari ini.

Mereka termasuklah warga Malaysia, Indonesia dan Filipina, demikian menurut Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein di sini hari ini.

- Utusan

Gua memang respek pemikir strategi DAP dalam kes ini. Nak harap Pak Lebai Melayu PAS, memang kuno sket la. Ceramah berapi2 jatuh hukum buleh la.

DAP ni dah macam Hamas pun ada. Macam2 beb diorang buat memperjuangkan ahli diorang yang di ISA. Kayuh basikal dari Penang la (Alo encik, Yang kayuh basikal dari penang ialah PSM.) , sambut besdey anak tahanan kat parlimen la, bawa buah tangan nak serah kat Paklah la, macam2.

Kerat bulu hidung lelaki_ini la PAS di bawah Lebai jumud Hadi nak kreatif macam ni. Tu pasal PAS melonjak hanya selepas penghijrahan beramai2 profesional pasca 1998. Sejak ditubuhkan, PAS hanya parti jumud tahap kampung beb.

Tak sesat, tapi marketing out, tatktikal out. Tu pasal wa tak respek Lebai Hadi dalam tajuk ni. Level dia gua letak bawah tumit gua jer. Hadi ni, kalau debat dengan Lim Guan Eng, mahu malu gua sebagai muslim beb. Kompom terkial-kial punya.

Mari kita lihat PAS untuk isu ini.

Gua rasa, PAS patut semak, masihkah ada lagi muslim yang ditahan ISA. Jika ada, kaji sikit beberapa perkara. Kemudian, sekiranya sesuai, tanya balik semangat jihad anda.

1. Sekiranya masih ada 1 muslim yang ditahan lama, di mana sensaranya anak isteri beliau bertahun-tahun, PAS perlu ada 1 penjihad yang menawarkan diri meletak jawatan ADUN atau AP.

2. Sekiranya masih 2 seorang muslim yang ditahan lama, di mana sensaranya anak isteri beliau bertahun-tahun, PAS perlu ada 2 penjihad yang menawarkan diri meletak jawatan ADUN atau AP.

Senario sekarang perlu diambil oleh pejuang yang berani dan bijak. BN (Najib) sekarang begitu takut dengan pemilihan. Pemilihan fasa sekarang membinasakan imejnya. Bayang2 peralihan kuasa Paklah kepadanya menghantui bayang2 peralihan kuasa Muhyiddin pula. Semuanya akibat pungutan suara rakyat.

Kalau PAS ni gua boleh susun macam pasukan bola la, Hadi ni gua letak dalam skuad remaja jer la. Otaknya lembab sangat. Itu pun sebagai penjaga bebudak jer.


Comments

  1. Alo encik

    Yang kayuh basikal dari penang ialah PSM.

    Sebenarnya, teknik "Engage" PAS tak berapa tepat. Itu sahaja.

    Tidak kena batang hidung, sesuatu isu lebih gemar dibawa ke ceramah berbanding tindakan yang dilakukan secara fizikal.

    ReplyDelete
  2. apa punye bodo lah hang ni....nak tembak org...tp salah maklumat....

    ReplyDelete
  3. saya tak berapa setuju cara Aduka hentam pas secara sembrono tu...

    tapi saya setuju dengan idea MP Pakatan menawarkan diri untuk letak jawatan sekiranya masih ada rakyat Malaysia yang ditahan di ISA terutamanya yang dah bertahun-tahun.

    Itu satu jihad dan pengorbanan. kita bagi BN pilihanraya sebulan sekali, mesti kesanya akan terhasil dalam PRU13.

    dan sekiranya PRU13 nanti dimenangi oleh PR, minta terus bubarkan ISA dan jangan sekali-kali menggunakan ISA terhadap rakyat Malaysia mahupun orang2 BN....

    ReplyDelete
  4. kepala hotak hang tak leh pakai baca isu semasa..semalam hisham jumpa soltan mizan..aku agak ini mosti titah mizan pd hisham.

    ReplyDelete
  5. Untuk kita kata orang ni macam tu, orang tu macam ni. Eloklah kita tengok diri kita dahulu, apa yang boleh kita buat.
    Kalau setakat beri cadangan2 itu ini, tetapi suruh orang lain buat. Saya rasa ramai yang mampu!!! Kalau kita tak boleh bertindak, jangan kecewa kalau orang lain tak membuat sebarang tindakan.

    ReplyDelete
  6. hahahaha....aku terasa aduka terperasan dirinya hebat. Sangat hebat dalam beri idea...poorahhh!!!

    kalau boleh bagi idea sumua orang boleh buat laaa...hahahaha...dia rasa diri dia terlampau best. Aku rasa adukalah golongan kononnya profesional tapi sebenarnya gampang anti ulamak.

    apala hang nie...bagi cadangan terlampau ikut emosi. hang cubalah buat satu organisasi macam NGO, aku nak tengok hang tadbir organisasi hang sendiri...berjaya ka tidak. tak payah amik 10 orang, lima orang pun dah cukup. takat tulih dalam blog jer, adik aku darjah pun boleh...

    sekian...

    Shikatomen-makiokun
    N12

    ReplyDelete
  7. bg wa hadi bagus dan sesuai
    pd masa zaman perang dulu2 kala.

    tp
    la ni zaman dah berubah,
    perlukan pglima perang yg lebih
    sesuai dgn realiti dan
    situasi perang masa kini.

    ReplyDelete
  8. Setuju ngn bro sebol

    Engagement pas sgt menyedihkan.Kalau di PAS pusat tuh ok la.Tapi di negeri2 n cawangan2 cam tak best jek.Banyak isu setempat boleh di angkat.

    Kene blajo camner DAP bentuk NGO yg pro die jd pendesak.

    ReplyDelete
  9. yang berkayuh dan berjuang menentang ISA ialah GMI (gerakan Mansuh ISA)dipelopori JIM yg diketuai Adun Pas Saari Sungib.
    salah sorang yang paling gigih ialah PnLaila(Merah Hitam)
    http://lailagmi.blogspot.com/

    sila lah ke sana

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.