Skip to main content

Tempurungnya gua selama ni..

Pemilihan calon-calon berkenaan dijalan secara undian angkat tangan oleh kira-kira 300 perwakilan yang hadir dalam mesyuarat agung kawasan tersebut.
Pergh... baru terbukak kepala otak gua beb. Haha. Selama ni gua duduk bawah tempurung rupanya.

Kat kampung gua, mesyuarat UMNO memang tahap sampah beb. Contoh Ketua Pemuda. Ada 2 calon. Satu kerja longkai. Ahli kumpulan kongsi gelap Cina. Satu lagi member gua. Sekolah sampai tingkatan 4. Siyes beb. Tak caya tanya ahmad_garang.

2 calon tadi akan cari dan kumpul nama2 dalam list pemuda. Then malam mesyuarat tu sebijik macam 2 kumpulan gangster nak bergaduh. Satu kat sebelah kiri, satu kat sebelah kanan. Time undi main angkat tangan beb. wakakaka. Sebijik macam piliharaya ketua kelas masa gua darjah satu.

Kan ke bagus kalau buat dalam bentuk kertas. Takda la berpuak macam tu. Tak bertamadun beb. Tapi, hari ni, siyes beb. Baru gua tahu PAS pun main angkat tangan gak. wakakaka. Gilo. MCA pun maju. Takan pemilihan peringkat cawangan pun takleh buat dengan kertas kot. Hahaha.

Cawangan kampung pendalaman Taliban, ahli 5-6 orang jer beb. Tapi boleh buat roket. Ini Melayu, undi kertas pun tak boleh buat ke? Gilo beb. Tahun 2009 ni ha..

"Ok. Sekarang kita pilih Presiden ye, presiden. Sila diam... Sila diam. Bagi laluan ana bercakap ni."

"Siapa pilih Hadi angkat tangan... siapa pilih Hadi angkat tangan... dengarlah cakap ana, siapa pilih Hadi angkat tangan.."

"Yang baju merah sana tu! Perhatian yang baju merah sana. Ya! Anta. Sila berdiri atas kerusi sekarang!"

"Cepat la pengerusi. Lenguh dah ketiak ana ni."

"Yer la, yerla. 300 perwakilan ni kejap la."

"Wahid, isnani, salasa, arba'ah, homsah, sittah....... ......"

Wakakakaka. Primitif!

Comments

  1. tempurung kelapa ke tempurung kepala AT kui kui kui..

    fanatik..

    ReplyDelete
  2. kiraan angkat tangan, lebih telus. ia lahir dari hati orang yang tulus, tanpa takut untuk memilih siapa pun.

    kiraan angkat tangan juga terus dapat jumlah undi. tidak perlu buat kiraan kertas undi pula selepas itu.

    apa juga cara, selagi semua orang berpuas hati, tiada masalah. yang penting tiada rasuah.

    wassalam

    ReplyDelete
  3. taun ni p la 1x muktamar..buat saksi di pdg mahsyar

    ReplyDelete
  4. takpa. wa tolong jwb utk at. at ni, jgn harap nak jawab komen tahap ni.

    at tak maksudkan muktamar la, anon. at maksudkan, cawangan. dan kalau cawangan pun tak takleh buat, nape tak leh buat kat kawasan.

    tul x at? wa pun takut nak letak nama ni. takut salah. wakakakaka

    ReplyDelete
  5. Kawasan mana yang primitif sangat tu. Buat undi angkat tangan? Kawasan bandar ke luar bandar?

    ReplyDelete
  6. hmmm...

    ekau nak kena sekeh ko lekeh2 an org nih..??

    cer gtau cawangan mana tu yg wat pesen angkat2 tangan tu..?

    kalo caw kg nelayan ke...kg ulu banat belah cerok bemban baling sana..(oppss,marah laks org baling kang...),,

    di maafkan la sebab takde puak2 pro yg nak tolong apgredkan sistem pemilihan diorang...

    tempat2 ulu sana ngan jemaah yg kureng pendidikan lagi miskin tapi masih mahu berjuang demi islam tertegak...nak datang miting,nak pilih pemimpin...adalah berganda2 bagos dr yg pakai sistem canggih2 tapi bila taim miting..cipot jek yg datang demi jaga 'periok nasi"..

    realiti--> kawasan elit lbh susah nak kutip dana wat markas dari kawasan2 kampung..meaning komitmen org2 kampung dun play2 aarr..
    Aikk cam kuar topik laks,huhu


    Jadi..nak ngumpat kalu dak duka,,,plis tengok situasi,,k..


    Kalau cawangan elit cam tompek berg ko,,,disman ko wat pesen angkat2 tangan...eloklah disekeh2 berg ngan disman dan sewaktu dgn nya sebab mmbiarkan cawangan mereka di tempurungkan oleh adukataruna...muahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.