Skip to main content

Sensara sendiri jakun duduk negara jakun.

Fungsi MeCD diserap


Berikut fungsi-fungsi dan agensi-agensi MECD yang diserapkan:

- Pembangunan dan Penggalakan Sistem Francais dan Pembangunan Skim Vendor dipindahkan ke Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna.

- Pembangunan Masyarakat Perindustrian Perdagangan Bumiputera, Institut Keusahawanan Negara (INSKEN) dan Bank SME ke Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri.

- Pembangunan Koperasi Suruhanjaya Koperasi Malaysia dan Maktab Kerjasama Malaysia ke Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna.

- Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) ke Jabatan Perdana Menteri.

- Pusat Khidmat Kontraktor (PKK) ke Kementerian Kerja Raya.

- Perbadanan-Perbadanan Kemajuan Ekonomi Negeri, Perbadanan Pembangunan Bandar (UDA), Perbadanan Nasional Berhad (PNS) dan Bank Rakyat ke Kementerian Kewangan.

- Majlis Amanah Rakyat (Mara) ke Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

- Universiti Kuala Lumpur (UniKL) dan Malaysia Japan University (MAJU) ke Kementerian Pengajian Tinggi.

- Tabung Ekonomi Kumpulan Usahawan Niaga (TEKUN) ke Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.


1. Negara maju PM diorang tak lama beb. Tukar2. Pengundi diorang tak jakun macam negara jakun Malaysia.

2. Kalau umur PM Najib atau kuasa Najib tak panjang, tukar lagi kabinet, rombak balik kementerian. Punyalah sensara dan kelam-kabut rakyat. Yang hantar borang kena buat balik, yang sedang proses return balik.

Letih beb. Yang susah rakyat. Tapi nak wat cane, majority pengundi negara jakun ni standard jakun. So, alah bisa tegal biasa la kot.

Comments

  1. tu la... memang buhduh betul la si PM nie... wa nak buat kursus ngan MeCDpun dah x bley... mara sume beku.. tekunpun sama.. sume nak merosak melayu je..

    entah mana parti melayunya..

    aisyeh ckp nada UMNO lak melayu2 nie.. wakaka

    ReplyDelete
  2. aku baru je igt nak pnjm modal Mecd pas grad ni. huhu

    ReplyDelete
  3. alah tengok jer la kementerian pendidikan.... sekali tukar menteri subjek bahasa melayu jadi bahasa malaysia..... tukar plak menteri lain tkuar plak ke bahasa melayu..... tukar plak menteri jadi bahasa malaysia balik..... hanco.... hanco...

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. Mmg sakit.

    Skop tugas jab. kerajaan pasti akan ada rombakan. Skop tugas kakitangan akan b'tambah. Akan ada yg bottom-neck. KPI akan b'ubah, t'paksa brainstorming smula.

    Masa byk digunakan utk tu, keje makin byk t'tangguh. Client makin b'deret menunggu. Progress projek p'baharuan & pemulihan sure terencat & delay. Yg sengsaranya rakyat.

    Hari2 ngadap jem pjg, sbb projek pelebaran jalan t'gendala.

    Hari2 buka pili, air kuar cenonet & kaler coklat, sbb projek p'gantian paip air t'gendala.

    Dulu Islam Hadhari, skrg Satu Mesia. Kalo Rosmah naik ntah ape slogannya. Rakyat msh tros bangang menyokong BN.

    ReplyDelete
  5. Najib mmg bengong.. Hancus M'sia.. Aku nk ckp psl UNIKL.. Yg aku herannya, ape status UNIKL skrg.. Jikalau berada bwh kem pengajian tggi, spttnya dh jd IPTA.. Tp setahu aku, UNIKL ni msh lagi status IPTS.. pening2.. Berlambak lagi kolej2 bwh MARA.. Ape dh jd? Aduss, bengong tahap gaban.. lagi lm Najib dok ats, selagi tu la M'sia akn hancur.. mmg sial..

    ReplyDelete
  6. AT... aku nak ajak kau main-main hari ni... baca dekat sini http://perisik-rakyat.com/2009/04/awas-lembu-berkeliaran-dalam-blog.html, kau tambah la apa yang patut...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.