Skip to main content

Mari melihat mangkuk masing2..

MB Pahang diarah bayar syarikat balak RM63 juta


KUANTAN: Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan permohonan perintah mandamus syarikat pembalakan, Seruan Gemilang Sdn Bhd, dikeluarkan terhadap Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, bagi mengarahkannya membayar bayaran penghakiman berjumlah RM63 juta kerana melanggar kontrak perjanjian kedua-dua pihak.

Hakim Datuk Abdul Halim Aman dalam keputusannya mengarahkan pihak responden iaitu menteri besar melunaskan bayaran berkenaan dalam tempoh 14 hari bermula hari ini.

Lelaki_ini tgk mangkuk tingkat die, gua tgk mangkuk megi, xenan tgk mangkuk jamban. Hahaha. Mari2.. Gua sebagai Tok Bomoh yang tak tahu pasal undang2, mula dulu.

1. Adakah keputusan mahkamah itu boleh dirayu Adnan? Kalau boleh rayu, adakah UMNO akan cuba menpengaruhi mahkamah rayuan? Macam kes saman saman kelengkapan kempen UMNO 208 juta ari tu?

2. Najib dikatakan serius mahu meremajakan UMNO. Kalau benar, adakah Najib akan menghalang UMNO Pahang dalam mempengaruhi mahkamah? So, adakah bermakna Adnan bakal lingkup?

3. Adakah sesiapa yang disahkan muflis ketika memegang satu2 jawatan kerajaan, akan terlucut jawatan itu secara automatik? Bermakna PRK di Pahang?





Comments

  1. apa ni? asyik2 PRK..asyik2 PRK..

    BN cuma akan bertanding kalu ada wakil2 rakyat yang mampos ja..

    lu ni, tak dengar najib cakap ka?

    pak denan ni kalu diisytihar muflis, xbleh wat PRK lagi.. kalau pak denan disiytihar muflis dan dia diserangan jantung dan meninggal dunia serta merta, baru la PRK bleh wat...

    yang tu pon lu tak tau..

    wakakaka....

    -bukancalon-

    ReplyDelete
  2. adakah adnan bermusuh dgn najib?

    adrenalin

    ReplyDelete
  3. Hari ni wa x leh menilik. Mangkok tingkat wa jiran sebelah pinjam.

    ReplyDelete
  4. pasni najib kena up lagi la IQ melayu dia.... kalau denan kiok ke dia kena ganti denan ngan orang lain... tukar muka orang lain jadi denan.... buat stail mat saleh....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.