Skip to main content
Larangan menteri

Turut berucap ialah Pengarah Strategi PKR, Saifuddin Nasution, yang turut membantah keputusan Syed Hamid Albar melarang dibangkitkan isu pembunuhan Altantuuya dan keputusan kontroversi Sultan Perak.

Beliau mendakwa, larangan itu bertujuan untuk melindungi Najib, yang baru sahaja dipilih menjadi presiden Umno, Sabtu lalu.

"Isu Altantuuya tak boleh cakap. Keputusan Sultan Perak tak boleh pertikai.

"Kita ada hujah nak balas tapi tak boleh cakap. Kita nak cakap tapi tak boleh.

"Jadi siapa yang takut, siapa yang bimbang? (Datuk Seri) Anwar atau (Datuk Seri) Najib? (Datuk Seri) Abdul Hadi atau Najib? Datuk Nik Abdul Aziz atau Najib?" soal Saifuddin yang juga ahli Parlimen Machang kepada hadirin.

Lantas, hadirin yang hadir menjawab dengan berkata," Najib" beramai-ramai.

Gua dah bagitau, tapi Berg cakap semua dah tau. Nampaknya Saifuddin ni pun tak tau lagi. Larangan cakap soal Altantuya dan krisis Perak bukan sebab takut Najib, atau Najib suruh. Najib belum jadi PM lagi ma. Mana boleh arah KDN.

Tapi lebih kepada up 2 isu itu bagi memberi persepsi negatif kepada Najib. Wa ingat ini kerja Khairy beb. Sebab modus operandi sama.

Dulu, ketika media perdana sembunyikan kaitan Najib dengan Altantuya, Khairy tetiba buat kenyataan amaran akan ambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang kaitkan Altantuya dengan Timbalan Perdana Menteri. Masa tu Tian Chua buat gambar tampal Najib dengan Altantuya kat restoran Perancis.

Jadi, larangan2 itu sebenarnya lebih kepada diminta bercakap sebenarnya.

Comments

  1. kira2 pukul pak mertua sindir mak mertua la neh..??

    ReplyDelete
  2. haha apa la lu nie.. si Saifuddin nasution tu becakap pun sebab dia dah tau tektik lawan najib nak menaikkan isu nie.. so, dia layan la.. ces betul la lu nie..

    wakaka

    ReplyDelete
  3. so lu org patut support KJ...haha

    go KJ go...haha


    mahathir bbulu dgn KJ lg tu..hehe

    ReplyDelete
  4. bukan melayu ni jenis bodoh ke?takkanlah sampai level camtu sekali si KJ tu.dulu nak kata ezam spy anwar pun,mmg x mungkin la sbb melayu mana sampai tahap macam tu.

    ReplyDelete
  5. kalau betul teori tu
    aku rasa saifudin pun dah tahu
    dia pura-pura tak tahu
    sebab dia perlu kata sesuatu pada penyokong agar disokong

    ReplyDelete
  6. taktikal.

    dalam prk kali ni yang perlu diserang ialah:

    najib razak
    muhyidin yasin
    +
    zahid hamidi
    ismail safian
    umno
    di bukit gantang
    +
    hishamudin hussein
    ganesan
    mic
    di bukit selambau
    +
    shafie apdal
    mussen lamoh
    prs
    di batang ai

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.