Skip to main content

Lagi cerita kebangsatan PKR.

Pua pula merasa pelik apabila Syed Husin membuat teguran itu melalui kenyataan akhbar sedangkan beliau sendiri tidak mahu Lim memanjangkan perkara itu melalui media.
Cuba lu bayangkan Kelantan ada sekor babun PKR bertaraf DUN. Di beri jawatan Timbalan MB. Then buat hal. Rasuah kuari la, seks pramugari MAS la, politiking la, tikam-menikam la.

Dipaksa letak jawatan. Kosong la jawatan tu. Tergantung tugas2 kepada rakyat. MB Kelantan plak TGNA. Dah tentu tanggungjawan dia jaga kebajikan rakyat. TGNA fikir soalan Allah beb. Lim Guan Eng fikir integrity dan tanggungjawab.

Kompom MB dan KM akan risau, gelisah, rasa perlu bertindak. Sebab itu tanggungjawab dia. Yang PKR pulak, dia buat taik, dia boleh sound kerajaan negeri tempat dia buat taik. Sohai punya parti.

"TGNA diminta tidak persoal tentang jawatan Timbalan Menteri Besar di media." Kata sekor elite PKR kepada media. Dia boleh pulak guna media. Binatang punya ahli politik.

Level intelek serupa UMNO. Falsafah politik seiras PEKEMBAR.

Comments

  1. Realiti mutakhir kita msh perlukan PKR utk guling BN. At the same time PKR perlu disekolahkan.

    Bro. lu ada cadangan cane nak ajar PKR nih?

    ReplyDelete
  2. Maksud wa secara total la. Bkn sekadar PRK Penanti saje.

    ReplyDelete
  3. bak email lu bro lelaki_ini. Ini story level tinggi ni.

    Sulit wal kompidensial. Satu copy ada kat ahmad neejad. Haha.

    bagi email lu guna email gua kat atas tu.

    ReplyDelete
  4. semangat 46 kuli lagi bagus dari pkr nuar braim nih...

    masalahnya kuli tu gopoh sangat... tak tahan susah kot... hohoho...
    kalau kuli tunggu dulu... gabung lagi ngan nuar punya pkr... ancus dah madei ngan meno dulu...

    ReplyDelete
  5. bro.. cc ke wa lu punya mail nanti.. wa nak baca bape tinggi level lu ada... haha.. ke lu kencing je.. kuang2...

    ReplyDelete
  6. haha. Bro, lu baru tahu ke perangai PKR mcm ni? klua dah memang sulur galur Umno, memang takble ubah. Ambik rotan sebat je sekor2.hehe

    ReplyDelete
  7. wahah..gua nak gak,

    Nak tgk gak bape tinggi AT nih..ker rupernye si kerdil.ekekek

    ReplyDelete
  8. bro aduka,

    kalu ada email baik punya lu jangan la simpan sama dengan lu punya kroni. kasi pass la kat kiorang sama. kata lu pakatan rakyat, bukan umno maa..

    aukauk88.

    ReplyDelete
  9. Haha. Lu dgr tu bro. Smua member nak tau gak cara2 m'jadi cikgu kpd PKR nih.

    Wa pun prefer lu share dlm blog je. Sama2 baca & komen. Lu pun bkn x penah wat N3 level Gaban punye atok.

    Amacam?

    ReplyDelete
  10. aiseh.. gua nak email lelaki_ini sebab orang rumah dia Ketua Nisa' JB beb.

    abanghensem yang suruh tanya..

    AT

    ReplyDelete
  11. AT,
    Lu tenung2kan sikit,apolah si anwar nak jawap nanti kalau Si TKM1 tuh terbukti bersalah rasuah.Dia puji si TKM1 berjasa la apolah dah mcm2 dah ni.

    Mangkok toilet wa sumbat bro..nak tenung pon tak sanggup!

    ReplyDelete
  12. AT waa pun nak juga lu punya plan...waa nak terlibat sama dengan konspirasi ini ha ha


    fanatik

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.