Skip to main content

Hujah Ostad Azizan terlepas masuk Utusan.

Dalam pada itu katanya, proses pilihan raya kecil tidak membazirkan wang jika ia diadakan mengikut cara yang betul.

Menurutnya, beliau tidak nampak sebarang sebab kenapa wang akan dibazirkan jika pilihan raya kecil diadakan kerana Pas sendiri tidak menggunakan wang yang banyak bagi tujuan itu.

"Saya tidak nampak pilihan raya kecil membuang wang kerana Pas tak pakai duit kecuali duit itu kita guna untuk beli nasi dan kopi.

"Yang buang duit banyak ini kalau belanja teruk sangat, saya tak tahu sebab saya tak belanja banyak," ujarnya.

Oleh : AdukaTaruna

Adakala berguna juga personaliti PAS yang sentiasa releks, cool dan kurang lantang ni. Sekurang2nya lepas juga hujahnya dalam utusan. Kalau hujah jenis2 Mat Sabu, Mahfuz jangan mimpi la disiarkan.

Bukan gua kata yang lantang tu salah, tapi kegunaan kelebihan dia bab lain la. Yang ni bab yang ni plak. Jemaah ma.

Keluar hujah di Utusan atau Berita Harian penting beb. Melayu terbanyak baca akhbar ni. Sekurang2nya ada juga sudut atau hujah imbangan. Tu pasal gua cadang Harakah ringankan sikit kandungannya, dan cipta satu akhbar mirip Harakah.

Permit bukan isunya. Akhbar kembar atau mirip Harakah itu tidak memerlukan permit kerana sebarannya tidak berkala.


Comments

  1. aduka, pesal lu tulis mcm baru kenal politik malaysia? cuba tanya lutfi berapa banyak dia rugi sebab kuarkan akhbar tidak berkala aritu? Kena rampas kat KDN banyak mana..

    lu memang melayu la.. mudah LUPA. Hehehhe

    Wa saje nak hentam lu... wa tau lu suka wa hentam lu..

    ReplyDelete
  2. oo ye ke?

    Kena rampas pasal berat sangat ma. Cuba ringankan sikit. Tajuk ringankan sikit tu gua dah jelaskan ari tu.

    Kalau nampak sgt kutuk2 gomen, kompom la kena.

    Lagi satu, sebelum ni, Suara Keadilan mana ada permit. Selamba badak jer diorang edar.

    Kena rampas sekali dua, stendetla. tapi lelama, muak gak KDN nak rampas.

    Cetak skala kecil dulu. Nak seribu daya ma. lalalala

    ReplyDelete
  3. aku mmg tak setuju
    aku kata membazir
    rm70 juta spr?
    parti politik yg berkempen?
    sbb apa membazir, benda tak perlu, tiba-tiba kena belanjakan ke tempat tersebut
    lainlah kalau mmg keperluan prk

    1 je bagus, ekonomi tempat tu naik dlm sehari tu

    adrenalin

    ReplyDelete
  4. sapa kata membazir... meh sini RM 5 juta wa uruskan.... tak sampai 4juta abis wa uruskan pilihanraya... baki tu upah bebudak wa buat keje... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.