Skip to main content

Gua tak berapa nampak peranan bendera.

Oleh : AdukaTaruna

Ini pendapat gua lah. Gua tak berapa nampak peranan bendera dalam mempengaruhi pengundi. Cam membezir jer beb. Kalau banner, slogan, hujah2 yang dinaikkan, gua nampaklah. Bendera ini lebih kepada syok sendiri.

So, gua ingat, alangkah baiknya peruntukan untuk bendera itu dihalakan kepada banner. Di banner itu pun dah ada lambang PAS.

Comments

  1. hehe sama la pendapat ngan wa, lama dah wa suarakan...

    tapi mungkin kalau takde bendera tak meriah kut..

    maklum la Pilihanraya kalau di Indonesia dikatakan PESTA DEMOKRASI..

    ReplyDelete
  2. Kenapa tak buat bendera PR? Macam tak geng je. Kena jawab tu.

    ReplyDelete
  3. kalau lu trun bukit gantang.. lu mesti tau apa peranan bendera nie bro...

    Lu kene masuk dalam otak orang2 kampung bro... yang tua2... masih merangkumi 31% keseluruhan pengundi...

    dan lebih memeranjatkan... ada sekumpulan yang mengundi base on bendera mana banyak gantung... ini serius!!

    ReplyDelete
  4. mungkin lu tak pernah merasai suasana cam kat tempat wa.... wa ada citer pasal penyokong PAS berarak pada malam akhir kempen PRU12 baru ni.... pada malam tu wa berani cakap 95% kenderaan berarak kibar bendera PAS (wa ada simpan lagi gambar² pada malam tu).... Pos² UMNO memang dah bergelap seminggu sebelum tu.... ada keter yang pasang bendera BN/UMNO berenti tepi jalan n buang bendera UMNO.... malu beb kalau dia lalu tempat ramai penyokong PAS berkumpul sure kena BOOOOO.... bagi wa mood kemenangan sudah jelas pada malam tu.... polis pun sekadar tengok jer.... dari wajah mereka wa agak memang mereka pun sokong PAS.... tak usik pun penyokong PAS berarak sampai hampir subuh... kalau wa golongan atas pagar wa akan buat keputusan pangkah PAS bila mengundi jika wa tengok suasana pada malam tu.... cuba lu selak² youtube.... mungkin ada lagi video² tu.... tak silap wa blogger kickdefella ada ambik video n photo pada malam tu.... bagi wa bendera or banner memang mempengaruhi undi..... terutamanya untuk golongan atas pagar....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. Aku sokong aduka.

    perlahan2 kita kena cucuk jarum pada PAS supaya kurangkan bendera.

    ReplyDelete
  6. Pd wa peranan bendera sgt penting. Pilihanraya tu perang bro. Dr senjata berat hgga ke senjata ringan smua penting. Smua ada peranan.

    Pengundi ni MLM (Multi Level Mind). Begitu jg cara & p'dekatan kita spya match dgn taste mrka.

    Wa malas nak perincikan, penat. Lu pikir la sendiri. Bendera kena ada, banner pun kena ada.

    ReplyDelete
  7. yg ni mmg aku setuju
    duit bendera tu kalau tukar banner sgt bagus
    dlm banner ada info, dlm bendera ada apa?
    dan lebih penting dalam banner ada bendera, tidak pula dlm bendera
    kalau kos penyebab, buang 10 bendera utk hasilkan 1 banner, maka percayalah 1 banner boleh menarik 10 pengundi berbanding 100 bendera utk menarik 10 pengundi

    ReplyDelete
  8. bg wa
    bendera peranannya.

    x kan lu x tahu kot bro,
    kan lu ambil kontrak pasang bendera,haha
    wa rasa lu x mau ambil
    kontrak pasang bendera, tu pasai
    lu ckp mcm tu.
    alasan x mau buat...haha
    tp kontrak pasang bendera BN/UMNO
    mesti lu ambil kan...haha

    ReplyDelete
  9. Bendera bkn mahal sgt,lagipun leh recycle..

    Kalau dlm PAs,kita beli bundle.pastu potong sendirik,jahit sendirikk..modal x byk..

    Tak puas ati sbb muslmat kena wat bab2 menjahit ni pdhal bkn sume muslimat pandai menjahit..

    geng muslimin kena blajo jahit gak weii..
    Hah..jgn nak kata tu keje muslimat..Rasul SAW pun pandai menjahit!!

    Bendera ni ok je sbb lambang izzah sesuatu parti.

    Cam zaman perang (apa ntah berg??)yg musab kena potong tangan kanan dia,dia pegang bendera guna tangan kiri..bendera tetap tak lepas..

    Tapi jgn perasan jek bila bendera banyak tapi undi tarak!!

    ReplyDelete
  10. kembali kepada cara peperangan Islam dan segala peperangan di dalam tamadun manusia selama 100,000 tahun.
    BENDERA ADALAH KEUTAMAAN!!!!!

    jatuh bendera,dirampas bendera,
    tewas orang itu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.