Skip to main content

Didik PKR di Penanti : Penerangan siri 2


Oleh : AdukaTaruna

Ada beberapa persoalan dari awam berkenaan seruan untuk mengajar PKR sebelum mengamanahkan negara kita ini, satu amanah yang jauh lebih berat kepada PKR.

Negara berat beb. Nak serahkan negara, kita mahu dalam keadaan licin, stabil dan berkeupayaan. Sebab risiko besar. Kalau nak jaga DUN pun macam nak mampos, berkecai satu kerajaan negeri, rasuah, sedekah seks dan sebagainya, bagaimana lu nak harapkan peralihan kuasa pusat dengan licin nanti?

Lu tak tgk muka anak2 lu yang comel tu ke? Lu tak tgk muka orang rumah lu ke? Lu mahu ke negara kacau-bilau akibat iman dan akidah tahap bangsat pemimpin PKR yang akan diduga dan diuji menjelang peralihan kuasa di peringkat negara?

Dey.. kamon man. Jangan kemaruk sangat. Fikir anak2 lu, fikir orang rumah lu, fikir keluarga lu. Peralihan kuasa peringkat pusat, peringkat negara, dari kerajaan sejahat Firaun ni, boleh aman dan licin ke kalau yang menerima kuasa itu; iman, intelek, integrity tahap bangsat2 PKR?

Bangun dari imaginasi Melayu la. Keluar kejap dari bodoh otak Melayu. Tengok dan timbang jauh sikit. Balik rumah ni, lu tgk muka anak2 lu, wajah isteri lu. Kompiden ke lu situasi peralihan kuasa tu aman, happy, kalau sejahat Firaun nak serahkan kepada sebangsat dan sebodoh PKR? Mana otak lu?

Persoalan 1.

Bagaimana kalau sehingga PKR kalah? Bukankah UMNO akan ambil kesempatan memadamkan gelombang kebangkitan rakyat?
Pengaruh gua tahap mana beb. Pembaca blog gua banyak mana beb. Purata 1000 sehari. Itu pun orang yang sama. Suara gua tak sampai ke 100% pengundi BR Penanti. Hanya 5% kalau gua guna medium internet.

Dari 5%, hanya 1% mungkin setuju. Mungkin. So, tak munasabah kalau PKR kalah di Penanti. Sebab pengundi IQ bawah Anwar terlalu ramai di sana.

Motif seruan ini ialah tingkatkan statistik undi protes. Biar lepas keputusan nanti, protes kita termasuk dalam statistik. PKR akan buat bedah siasat. Walau tak banyak, apsal banyak undi rosak kali ni?

Kalau diorang tak faham juga, bermakna diorang super bangsat la. Bermakna, kompen peralihan kuasa peringkat negara itu akan lebih rumit, lebih huru-hara, lompat-melompat, tawar-menawar, rasuah-merasuah, ugut-mengugut. Berdarah sini-sana.

PKR beb, PKR. UMNO beb, UMNO! Dah la intelek out, iman pun tahap Ah Long.

Persoalan 2.

kita sedia maklum memilih pemimpin yg adil adalah wajib bg umat islam...kepada siapa undi yg kita berikan akan ditanya kelak...kt akan dpertanggungjawabkn
Deyy... gua bukan suruh lu undi BN ma. Bukan gua suruh lu undi si zalim BN, walau PKR pun standard yang sama juga.

Gua cadang, kepada sesiapa pengundi Penanti yang setuju, supaya undi rosak. Jangan undi sesiapa walau bebas. Statistik protes harus tinggi. Undi rosak harus tinggi dari biasa. Biar cecah hampir 1000. Tak menjejaskan kemenangan PKR punya.

Gua tak suruh lu undi protes PRU13 ma, gua suruh lu orang semua undi protes PRK Penanti. PRK Penanti sahaja. Bermakna, PKR didesak berubah sebelum bersedia menjaga negara kita.

Fikir beb, fikir. Keluar dari Melayu kejap. Jangan jadi bodoh melampau macam Boloq and Sonoko. Peralihan kuasa negara dari Firaun 50 tahun kepada Team Bangsat PKR, bukan perebutan kuasa antara kumpulan gangster. Berdarah sini-sana. Darurat sini-sana. Rasuah sini-sana.

Inilah masanya kita didik bangsat2 politik macam Anwar Ibrahim dan team PKR ni. Just PRK Penanti before PRU13, ma.

Gua akan jawab lagi soalan berbangkit pada siri ke 3. Insyaallah.


Comments

  1. kau tak nampak ke duka
    buat mcm ni bukan sbb undi protest sgt
    taktau la kalau mmg motif kau
    kalau motif aku nak ugut
    kalau-kalau ada yg nak smpaikan pada nuar tu

    adrenalin

    ReplyDelete
  2. Lu ingat kalu PKR tanding sendiri, tanpa bantuan DAP dan Pas, boleh menang ke?

    ReplyDelete
  3. Gua nak try jawab soklan lu, persoalan pertama, lu ckp seribu org purata baca blog lu. Tapi lu ingat diorang ni semua bisu dan pekak ke,nak taknak diorang mesti hebohkan cerita2 panas dari blog lu ke sekurang2nya 2 or lebih org , mcm mak bapak diorang, anak cucu diorang , dan laki bini diorang. Ngam.
    Persoalan kedua, bekas pepimpin pkr dah buat t**k kat kawasan tu. lu ingat pengundi situ, senang2 ke nak undi calon pkr yg lain. PAs plak mesti taknak letak calon kat situ takut org kata mensabotaj pakatan rakyat. So, dari lu suh org buat undu rosak byk2, baik lu jadi calon then suh orang yg atas pagar undi lu. Secara automatik,lu mesti jadi femes , blog lu pun mesti kena tempias. Bleh lu promote letak iklan byk2 kat blog lu mcm Wak ABO buat.haha. Amacam idea bangang dari wa. Hebat tak.

    Cargas.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.