Skip to main content

Datuk dari PAS menipu bank!

Datuk Suhaili didakwa tuduhan menipu bank



Datuk Sulaihi Abdul Rahman

Kalau Datuk dari PKR atau UMNO, kita dah muak. Kalau Datuk dari PAS mesti lu orang terkejut. Hahaha. So, Datuk yang ni, lu muak ke terkejut?

Comments

  1. Nama beliau tu hangpa silap eja nuu...Suhaili...bukannya Sulaihi...

    ReplyDelete
  2. Suhaili da bukan sulaihi, pastu memang dia orang pas ke? tak pernah dgr pun

    ReplyDelete
  3. saje penulis tu
    bukan wakil rakyat Pas
    Pas tak pernah menang pun
    di Sabah dan Sarawak

    ReplyDelete
  4. Salam...

    Kan aku dah kata....

    Bro memang layak pegang porfolio Ahlil Nujum Negara.....

    Tengok ...dah ada yang caya dengan laporan Bro.....

    Tunggu apa lagi....Cepatla jumpa PM..

    Tawarkan diri jadi Ahlil Nujum Negara......

    Kalau beliau x mau lantik...apa susah?...Sihirkan aje jadi batu

    hehehehehehehe

    ReplyDelete
  5. Datuk Suhaili Abd. Rahman, Bekas MP PAS dari Labuan. Dia memiliki dua Kad Pengenalan, sebab itulah dia boleh tipu bank. Ini adalah ciri ciri Pemimpin untuk 1 Malaysia. HAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. Ketua Umno Labuan Didakwa Menipu

    Datuk Suhaili Abdul Rahman bekas Ahli Parlimen Wilayah Persekutuan yang ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan kes penipuan mengaku tidak bersalah berhubung tuduhan menipu dan membuat deklarasi palsu pada tahun 1996.

    Ahli politik veteran itu yang ditahan di ibu negara pukul 8.30 malam tadi, dihadapkan di Mahkamah Sesyen Kota Kinabalu sebentar tadi.

    Bekas wakil rakyat berkenaan didakwa di bawah Seksyen 420 dan Seksyen 199 Kanun Keseksaan.

    Suhaili yang juga merupakan Ketua Umno Bahagian Labuan dan Pengerusi Perbadanan Labuan dikatakan telah mula disiasat sejak lebih setahun lalu dan mempunyai dua kad pengenalan, yang dipercayai digunakan untuk membeli kereta dan memperoleh pinjaman bank

    ReplyDelete
  7. bro, lu kalau bab provok wa memang tabik spring la. muakakaa..

    aukauk88.

    ReplyDelete
  8. Salam Derhaka


    Alamak aku tertipu n terperanjat
    di sembang derhaka aduka jebat derhaka ini.

    Nasib baik tak mampus aku ni,

    Datok ni ajen nikaziz atau haji hadi atau mat sabu atau dato mahfuz

    ReplyDelete
  9. Jauh tersasar la tembakan lu. Tersasar 180 darjah.

    ReplyDelete
  10. dah tu...pas mane la bleyh takluk Sabah ngan Sarawak...x leyh berkembang depa nih

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.