Skip to main content

Barcelona VS Chelsea

Oleh : AdukaTaruna

Seperti sedia maklum, Gus Hiddick digelar genius bola sepak. Kejayaan dia membawa beberapa pasukan kerdil di pentas Piala Dunia sangat dikagumi.

So, berasaskan reputasinya, wa susah nak ramal sama ada dia mengetahui pembolehubah kekuatan tengah padang dalam satu-satu perlawanan bola sepak, atau tidak. Kerana pada gua, pembolehubah terbesar terletak di kawasan tengah. Mungkin berbeza pada manusia lain.

Untuk itu, keadaan tergantung kepada 2.

1. Seandainya Hiddick tahu tengahnya lebih lemah berbanding Barca, maka, dia tidak akam membazirkan tenaga atau mengerahkan keselurhan kekuatan pasukan hanya untuk tengah.

Pilihan tiada, terpaksa bermain berkubu-serang balas. Apatah lagi game di tempat lawan. So, jika keadaan ini berlaku, gua menjangkakan keputusan 0-0.

2. Jika menyoroti beberapa perlawananChelsea kebelakangan ini, wa mendapati, Chelsea adalah pasukan yang begitu bernafsu di bahagian tengah. Jika nafsu ini kekal dalam perlawanan menentang Barca, gua ramal pertahanan, sayap kriri kanan akan membantu tengah.

So, keputusan Barca 4, Chelsea 0; atau Barca 6, Chelsea 0.

Akhir kata, macam biasa. Kalau salah, bermakna, jaminan duit pengeras dipulangkan. Hahaa..

Comments

  1. bro.....


    lu da over la tu.....


    jangan melampau bagi keputusan yang besor2.....


    CHELSEA (38) vs BARCELONA (-1)


    kahj...kah...kah.....

    ReplyDelete
  2. barca maen open so chelsea kene maen ketat la pd defend tu..mikel ngn essien perlu close down setiap pmain barca yg pgg bola so barca akan sentiasa berada dlm keaddan tetekan yg berterusan..dan messi perlu dikawal rapi kerana setakat ni messi adalah antara pemain yg mampu bermain cantik walaupun dalam keadaan yg tertekan because he's enjoying the game not playing the game..

    chelsea akn cuba mngekalkan possession permainan dan mngelakkan kesilapan kecil dr sudut hantaran pendek kerana barca amat laju dlm mencari gol yg disebabkan kesilapan hantaran..

    sbg pundit tak berlesen, wa predict barca mng tp dgn jumlah gol yg amat kecik...

    ReplyDelete
  3. wakakak...gua dgn penuh riak dan belagak nye pilih celsi seri malam ni..seken league nanti baru celsi pukul barca....aku berani tukar blog aku jadi warna pink seminggu kalo tilikan aku salah malam ni..wkakakak

    ReplyDelete
  4. kepala hotak lu AT, chelsea menang sorak kampung tergadai pagi nnt...

    lu bukan tatau..lu nampak dalam mangkuk megi lu tapi lu tak leh trima keadaan ni..

    lepas chelsea mng ngan barca, penyokong barca merusuh..

    hampir semua pemain chelsea mati..

    wakaka..

    nah..awat tak amek..wa dah bosan dengan crita kepala hotak ni..

    kepala hotak wa btoi! grrr!!!

    -bukancalon-

    ReplyDelete
  5. pasal kawal tengah tu wa xbrape nak setuju...sebab kuat mana pon tengah kalau striker xperform xguna bai..yg lu dapat possession ngan shot on goal je la..haha. kalau lu dapat possession 98% pon tapi x score xguna kan??

    but anyway, wa setuju barca 4 chelsea 0..wakaka..

    -orang jauh-

    ReplyDelete
  6. waa tak nak ada kaitan dengan jew, so waa sokong barca menang 3-0 he he

    fanatik

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.