Skip to main content

AS ucap tahniah kepada Najib

AT : Ni kalau Anwar, memang dah kena luku dengan penyokong UMNO. Tapi sebenarnya, regim BN adalah boneka US-Britain.

Dulu, kalau siapa yang masih ingat, Najib pernah larang syarikat Iran dari menyertai pertunjukan senjata di Malaysia. Alasan PBB kata Najib. Kemudian dicabar syarikat Iran itu.


WASHINGTON: Amerika Syarikat (AS) mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Malaysia yang baru, Datuk Seri Najib Razak, yang mengambil alih jawatan itu daripada Tun Abdullah Ahmad Badawi hari ini.

"Kami akan memberikan kerjasama kepada Perdana Menteri Najib dan kerajaannya dalam memperkukuhkan lagi hubungan AS-Malaysia," kata pegawai Jabatan Negara AS kepada Bernama malam tadi.

Awal semalam, Najib mengangkat sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia keenam. - Bernama

Comments

  1. waa rasa anwar lebih amerika banding dengan najib, lepas anwar kena bebas oleh paklah dia gi duk amerika he he he....

    ReplyDelete
  2. nak berkawan dgn amerika tak kesah.nak duduk sana sampai mampos pun takpe.tapi tgk pendirian dgn amerika camne.kalau tunduk,ikut telunjuk ketua diorg jugak,tak berani nak lawan,baru amerikaa...!!!cth:amerika kata serang iran,tapi kalau najib diam je,mmg lembik la.

    ReplyDelete
  3. Dalam Rand Corporatian menyatakan, modus operandi melantik pemimpin islam yang pro Amerika di universiti ternama di US seperti John Hopkin dan George University adalkah cara pihak keselamatan US untuk melatih rangkaiannya, dalam hal ini, anwar , nucolish majid tersenarai dalam list amerika dan pernah menjadi fellow pelawat di sana...
    hope kita berhati -hati dengan anwar jika kita benar sayangkan PAS.

    ReplyDelete
  4. wa bukan nak defend Najib atau wa ni pro Anwar.... Najib ni bagi wa langsung wa tak yakin kebolehan dia jadi PM.... Anwar plak wa kureng skit.... kureng dari segi mana lu pk la sundri..... cuma pendapat wa dalam hal ni.... kalau nak tuduh orang tu proksi Yahudi orang ni agen ALIAS amerika..... kalau wa lah.... buang masa jer lantik proksi or agen di Malaysia ni..... buang duit jer... apa ada kat Malaysia ni sampai US nak lantik ejen..... nak cover pembunuhan altantuya ( sapa altantuya???.... model jer.... )pun tak lepas.... baik wa train agen² untuk masuk dalam negara China ke, German ke, Iran ke.... ada gak la manfaatnya.... aduka.... lu selalu cakap gen melayu ni IQ bodoh... abis tu kalau la US lantik gen Melayu sebagai agen dia..... berlapis² la bodohnya dia orang.... lantik orang bodoh jadi agen.... ada logik ka???.... baik US lantik agen kat indonesia.... dah la negara besar.... hasil banyak.... malaysia ni baik US bagi kat singapore jer urus...... bagi wa segala tuduhan pasal agen US agen Yahudi ni mengarut jer.... semua ni pengaruh citer hollywood jer.... biasa la gen melayu.... mudah terpengaruh!!!!

    - abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.