Skip to main content

PAS Kelantan tak perlu kusutkan keadaan.

"bro.. lu komen sket isu PAS Kelantan la ni.. kat blog lu."


Oleh : AdukaTaruna

Pada wa, PAS Kelantan tak perlu kusutkan keadaan. Jangan pecahkan fokus rakyat. Jangan pecahkan momentum rakyat. Kes2 Adun Melor dan Ibrahim Katak tu diam jer dulu. Biar blogger nyamuk jer cakap. Lu orang releks dan stanby. PRU13 baru tolak dalam longkang.

Skang ni fokus negara kat kes Perak. Kat PRK 2 bukit. Dan fokus negara juga kat moral PKR. Dari segi persaingan sihatnya, PAS dilihat paling dipercayai. Susah nak dapat senario nih beb. Jadi, Takiyuddin tak perlu menggelabah up kes Kelantan, dan mengheret media mendapatkan komen TGNA.

Lu duduk jer dediam dan fokus kepada Perak dan 2 PRK. Jangan nak memandai2 cipta isu. Ikut Q ma. Tak ke mana si katak tu. Biar jer dia belasah Anwar. Tak kemana Adun Melor tu. Cuma lu orang bangang la kalau pilih si bangsat tu lagi next PRU. Releks, senyum dan do it. PRU13, jangan pilih katak, jangan pilih si bangsat tu. Apa ada hal punya.

PRK beb.

Ni PRK nih. Fokus jangan pecah. UMNO dah buat anak angkat dah. Setiap cawangan anak angkat UMNO negeri. Yang lu orang pulak? Dah wat kerje blom?

1. Khusus PKR di Perak, panggil blogger Perak, raikan diorang, dapatkan maklumbalas dari diorang. Apa yang perlu dibuat dan apa yang boleh dibantu. Lu tak tgk ke cane punya power blogger Perak dalam isu krisis perlembagaan ni beb.

Kalau boleh, sponsor duit minyak ke, bayarkan bil tenet diorang ke, pinjamkan brotben kat diorang ke, apa2 yang patutla.

2. Yang ni kena sound awal. Media macam Harakah, jangan heboh dan sibuk buat liputan pemilihan UMNO plak nanti. PRK beb. PRK. Wa letih sket dengan Harakah nih. Yang mana satu tugas utama pun diorang selalu tak tau.

Comments

  1. wa pun tak paham la.... apasal la PAS ni dok kecoh² pasal 1 makhluk ni... cuba buat tak layan... biar dia cakap sensorang.... jangan layan provokasi brehim ni..... tak lama dia jadi MP ni.... tunggu hingga PRU13 habis la riwayat politik brehim ali ni.... sekarang biar jer dia nak cakap apa pun...

    1 makhluk lagi ni..... seperti yang aku kata sebelum ni.... apasal PAS kelantan masih lantik mamat ni sebgai calon.... sejak dulu lagi dia buat hal dalam PAS kelantan.... aku harap lepas ni jangan bagi dia jadi calon lagi..... buat malu Tuan Guru jer

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.