Skip to main content

Jangan terkiail-kial lagi PAS.



Oleh : AdukaTaruna

Pengumuman 2 jibauk PKR menyertai bebas membuatkan BR Perak tidak stabil. PRU13 lambat lagi. Sebelum UMNO ambil free, baik lu orang bubarkan DUN Perak. Tapi nak bubar tak leh main hentam keromo jer. Meh wa bagi cadangan.

1. Alang2 Mr Presiden berada di Palestine, mohon Mr Presiden berjemaah dengan HAMAS (hambek berkat orang berjihad), solat hajat minta petunjuk. Then, Mr Presiden solat istikarah. Adakah perlu bubar DUN atau tak payah. Kita ngadu kat Allah dulu. Takan wa pulak. Dosa wa banyak ma.

2. Lepas ngadu kat Allah, baru buat tugas kita sebagai manusia. Mana Unit Amal? Meh sini. Minta Unit Amal buat survey sebebas, sebersih, serambang dan serata mungkin. Ketika ini, adakah sentiment terkini memihak kepada BR.

a. Isu tanah 999 tahun takut mengurangkan sokongan Melayu kepada BR.

b. Hari tu di PRK KT, Cina sokong MCA. PRU12 undi Cina dan India yang tolong BR Perak. Kena tahu kecondongan terkini. Kalau tak reti, lu masuk TKO, cari budak USM bernama Berg. Dia expert bab cula2, survey2, skodeng2 ni.

c. Isu khianat PKR kepada rakyat. Jenis bodoh macam UMNO gak.

3. Seterusnya mohon pendapat kengkawan BR. DAP dan PKR bodoh dan menyusahkan ni. Dengar pelbagai sudut. Pelan2. Tapi jangan ambil masa lebih 6 bulan. Najib tu bahaya ma. Dah ala Mahathir pulak. Zaman Paklah dulu selesa sikit.

4. Then, kumpulkan hasil 1, hasil 2 dan hasil 3. Congak darap apa yang patut, pepandaila buat keputusan.

Jangan lambat sangat ma. Najib tu dah terdesak dah tu. Jangan sampai Rosmah ambil-alih pulak. Lagi bahaya. Muncul pulak ADUN PKR bersama Rosmah menyampaikan hadiah anugerah lagu plak kang.

Comments

  1. wa nak komen pasal isu tanah tu..
    wa dah dengar MB Nizar punya explanation, memang leh diterima.
    Wa rasa kalau PRK diadakan, tak susah nak memberikan penerangan...

    Apapun wa tetap jangka PRK akan berlaku... petugas2 boleh standby terutama kawasan yang terlibat...

    ~zaminc~

    ReplyDelete
  2. sibuk pasal negeri org je..cite la pulak pasal negeri ko n9

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.