Skip to main content

Taik lama pedulikan dulu la PAS. Taik baru ni lu sekat.



Oleh : AdukaTaruna

Nak bersihkan taik UMNO memang payah beb. Kena plak team PAS pegang penyapu, team lain pegang air, team sana pegang sabun. Payah. Tapi ruang-ruang menelinap tetap ada. Nak seribu dalih la kan.

Contoh macam Selangor dan Perak ni. Kedah pun boleh buat step ini untuk kaedah beransur-ansur . PAS pegang penyapu jer. Air PKR, sabun DAP. Susah beb nak bersihkan taik UMNO. Kena plak yang dah melekat dan sebati dengan lantai.

Sebab tu cadangan PAS nak hadkan penjualan arak di Selangor sukar. Bila wa cakap camni, jangan jadi bodoh syorkan PAS keluar dari BR. Itu bukan penyelesaian. Tu bodoh namanya. Lari dari masalah. Macam la keluar dari BR leh hadkan penjualan arak.

Berbalik kepada penyapu tadi, PAS kan dapat Majlis Agama Islam kat Selangor. Hassan Ali yang pegang. So, memula korang bentangkan undang-undang maksiat orang Islam dulu. Masukkan sesi kaunseling dulu sebelum penjara bagi kesalahan seterusnya.

Dah undang-undang untuk orang Islam (bukan hudud yang masih trauma tu), takan DAP nak bantah plak. PKR muslim kompom terpaksa sokong.

Bila dah termaktub, kena pergi kepada penguatkuasaan pulak. Undang-undang melambak, tapi penguatkuasa mati pucuk ala tak guna gak. Hangat-hangat tahi Melayu.

So, tangkap sapa-sapa muslim yang beli arak, beli tiket ekor. Buat betul-betul. Jangan hot2 Malay shit beb. Lepas bicarakan, jatuhkan sessi kaunseling pada kesalahan pertama.

Bila dah ada penguatkuasaan, walaupun tak berat, barulah ada respek. Yang jahil kuti pun ada respek, ada takut, ada segan. Lu buat camni jer dulu. Mana Hassan Ali ni? Dengar ke tak ni?

Kalau penguatkuasaan kekal macam zaman UMNO, baik tak payah muslim undi lu orang. Orang undi bukan suh tawar-menawar secara sulit. Tapi suh jaga muslim guna apa jua kaedah yang lu dapat.

Kesimpulannya, tak dapat nak cuci taik UMNO, just guna apa yang ada sekat dari taik-taik baru. Taik-taik lama biar jer dulu. Ini, korang heboh taik lama, taik2 baru masih berlaku.

So, kaedah penguatkuasaan ni lu kena guna dengan berkesan, kukuh, konsisten dan istiqomah.

1. Pub-pub dan kelab-kelab malam. Serbu jer setiap mingu kalau tak mampu setiap hari. Mana muslim first silap, kena masuk sesi kaunseling. Mana yang kesalahan kedua, lu fikir la sendiri apa hukuman yang patut. Brother2 PEKIDA macai disko tu lu sumbat sekali.


2. Pembeli tiket judi muslim. Tangkap, tahan dan didik.


3. Pembeli arak muslim. Pun sama gak. Kesalahan pertama kelas kaunseling ke, apa ke. Kesalahan kedua lu fikir la sendiri.

Comments

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.