Skip to main content

Babi punya babi..



Oleh : AdukaTaruna

Sekali lagi, diingatkan bahawa Melayu adalah genetik yang bangang. Kalau ikut Melayu, dalam isu babi, maka kita akan mengikut jalan yang bangang. Melayu tak makan babi bukan kerana Allah, tetapi kerana jijik dan dimomokkan benda yang jijik.

Sebab itu separuh Melayu meminum arak dan kesemua yang meminum arak itu sesekali tidak akan memakan babi. Malah membenci haiwan ciptaan Allah itu secara total. Begitulah bodoh dan bangangnya genetik bernama Melayu ini.

Jadi, setelah kita mengetahui fakta dan kenyataan bahawa keturunan kita ini adalah genetik yang bangang, maka, jalan penyelesaian setiap masalah ialah mengikut Islam. Tidak perlu ada pejuang bangsa Melayu, pejuang bahasa Melayu, pejuang bangsa India, pejuang bahasa Urdu, pejuang bangsa Israel, pejuang bahasa Hebrew.

Universal. Setiap kita, setiap bangsa, setiap bahasa adalah sama di sisi Allah. Iman dan takwa menjadi pemisah. Kaizen. Setiap yang lebih baik, dalam Islam, perlu diamal dan disampaikan, dan ditambah-baikkan (RnD).

Jika bahasa Inggeris lebih baik untuk subjek Matematik, maka, bahasa lembab dan berjela-jela ciptaan Melayu perlu ditukar ganti. Kaizen. Kalau ikut falsafah universal Allah lah. Kalau ikut falsafah ulama gen Melayu….. kita wajib pertahankan bahasa Melayu.

Ternak babi.

Hak non muslim diiktiraf oleh Islam. Babi makanan mereka. Keperluan mereka. Kalau ikut Melayu, maka, amuk, marah, melatah, gopoh, bodoh akan menguasai tindakan. Apa beza ternakan babi zaman UMNO dengan ternakan babi zaman PAS?

Zaman UMNO ternakan babi disenyapkan, tidak dipantau, berselerak, menyusahkan komuniti muslim dan non muslim sendiri. Kesan terhadap alam sekitar tidak pernah dipedulikan, melainkan Karam Sigh Walia bersuara.

Jadi, adalah tepat dan bijak apabila ternakan babi dikumpulkan di satu tempat, menggunakan teknologi moden. Hak non muslim terjaga, hak alam sekitar terbela. Apa masalahnya? Babi adalah babi dan Melayu adalah Melayu.

Fatwa.

Kepada non muslim, fatwa dalam Islam adalah kegunaan komuniti Islam. Jika terdapat sebarang perbezaan terhadap fatwa tersebut, perbezaan itu hanyalah antara pendapat sesama kami. Kami berhak memilih antara pilihan-pilihan pendapat tersebut. Kerana ianya adalah kegunaan kami semata.

Islam adalah satu agama, bukannya adat keturunan. Islamnya kami, bermakna kami, tidak dapat tidak, perlunya mengikut arahan Allah. Islamnya kami, bermakna kami, tidak dapat tidak, perlunya mengikut arahan Allah supaya menghormati hak-hak bukan Islam selagi kami tidak dianiaya dan diperangi.

Malah, sekiranya perang yang dibalasi perang, Islamnya kami, kamidiarahkan Allah supaya tidak berperang dalam rumah-rumah ibadah, menganiaya orang awam seteru kami itu dan beberapa arahan lagi. Cuma, kekeliruan dalam tajuk ini, adalah laporan media, propaganda yang sampai kepada dunia awam sahaja.

Kesimpulannya, fatwa kami adalah hak milik kami. Untuk kegunaan kami sahaja. Mengikut profesionalnya, anda semua tidak boleh mencampuri hak milik kami. Tetapi keuniversalan Islam itu mengiktiraf hak kalian semua melahirkan kekeliruan kalian kepada Islam supaya ianya dapat dijawab oleh kami.

Tidak kira ianya dijawab dalam bahasa apa, sama ada bahasa Melayu, Mandarin, Urdu, Hebrew, Inggeris, ianya adalah jawapan yang sama. Dalam Islam tiada pejuang bahasa, dan tiada pejuang bangsa. Mana yang lebih baik, lebih terbaik, maka perlulah diamalkan dan disampaikan.

Be a muslim, not a Malay. Islam is universal.

Wallahualam.

Comments

  1. X faham la apa yg kecoh2 pasal ba bi ni...
    bukan nak halalkan ba bi yg haram tu...apsal yg kalut??

    eniwei duka,,a gud job...u hit da nail on the head of da pigheaded right ..
    ~k.memot~

    ReplyDelete
  2. untuk berkongsi dengan semua salah satu teori asal usul bangsa Melayu sila ke :

    www.abjadmalaysia.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. artikel yang mantap dude....superb dan original.jelas dah bagi mu agamu dan bagi ku agamaku..ak minat la citer psl life ko...tulis r lagi...ak byk gak idea yg skepala dan x skepala dgn ko...tp malangnye ak student.ak terpakse akur dgn amanah soh belajor....wei citer la psl ko blajo kat mane n mcm2 lg.x pon ko anto kt email aku,,,,

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.