Skip to main content

Maklumat terbaru dari jin gua.


Oleh :
AdukaTaruna

"Bos. Gua ada maklumat terbaru bos."

"Apa dia?"

"Ada 2 maklumat."

"Mak aih.. sampai 2."

"Dah gua skodeng meeting BN, dah tentu gua dapat maklumat. Bos nak dengar mana satu dulu? Maklumat wanita ke maklumat pilihanraya?"

"Lu ni macam2 la. Maklumat pilihanraya dulu."

"Ketua Propaganda Najib, si Mat Salon tu..."

"Mat Salon?"

"Mat Salon tu omputeh la bos. Gua tengok Pak Bakaq selalu dia taip Mat Salon."

"Pergh... sampai rumah Pak Bakaq lu skodeng?"

"Off record bos. Jangan tulis. Kang orang tua tu tahu, mati gua kena pagar dengan ayat kursi."

"Tak.. gua tak tulis. Citer la pasal Mat Salon."

"Mat Salon tu arahkan pengundi tentera hadir kursus bab komunis bos. Gua ingat dia nak kaitkan komunis dengan DAP la."

"Hhhmmm....."

"Lepas raya nanti, isu komunis akan bermain kat media balik bos. Sekor lulit diarahkan up isu komunis. Then para pemimpin UMNO akan kecam lulit tu."

"Maklumat wanita UMNO plak?"

"Bukan wanita UMNO la bos. Tapi Rosmah."

"Ha.. apsal dengan dia?"

"Gua nampak dia kat area tempat meeting. Dah lawa skang bos!"

Tersedak.

"Lu agak2la jin. Rabun ke apa? Ke lu dah kena sihir kat jin Rosmah?"

"Tolong sket bos. Siapa jin Rosmah nak lawan gua. Pandang mata pun diorang tak berani tau."

"Dah tu, lu tetiba kata dia lawa. Hilang akal ke apa?"

"Gua dah agak dah mesti bos tak caya. Tu pasal gua tangkap gambar dia."

" Lu tangkap gambar?"

"Tengok orang la bos. Gua kerja bukan cincai punya."

"Bak sini gambar."

"Nah."

"Kepala otak lu. Ni bukan Rosmah la sengal. Sah lu dah kena sihir. Apa kejadah dia buat kat tempat UMNO tuh. Ada elite UMNO dah sambar dia ke?"

Comments

  1. kenapa pembuka penutup kurungan warna pink?
    huhu,, ke mata nur silap nih?

    btw pic tuh tokleh bukak la pcik..



    nur

    ReplyDelete
  2. Mentang-mentanglah dia tu Jin, gambar pun tidak boleh nampak!

    ReplyDelete
  3. bila wa buka .....

    ERROR 404

    Wooah you have tried to access a page which doesn't exist or
    has been moved. You now have a few options:

    * Send me an e-mail and I will look into the error.
    * Go back to the homepage and take a look at my portfolio.
    Press any link to continue _
    Home Contact Me

    agaknya jin lu sudah sorokkan gambar tak ataupun pak bakaq dah pagar gambaq tu dgn ayat qursi... jadi sapa pun tak leh tengok pak bakaq sorang jer boleh tengok...
    makan sorang ler tu..... wa pun nak cari jin gak ler.... member gua ada offer jim jam and sunny ...

    ReplyDelete
  4. wah!!! baik punya gambar.... abis posa wa ari ni.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  5. ho ho ho

    Madam Ziela Jalil heh?

    pandai jin lu tangkap dia posing maut gitu..hehe.

    tapi wa kureng stuju lu bawak kawan atau khadam-2 jin..eee..entah ler wa takleh terima kenyataan...hehe. Lu bawak tobat ler...hehe

    ReplyDelete
  6. Fuyoooh...Gua tak lena tido..Gua kena cari Lailatul Qadr...

    ReplyDelete
  7. fuhhh.... pagar dah buka... baru gua dapat masuk.... adusss baik punya barang woooo.... pahala posa wa ari ni kena potong lg la...

    ReplyDelete
  8. pahala puasa gua kurus ari ni.
    wa tak perasab tang tudung tapi wa perasan mende lain plak

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.