Skip to main content

Bersedia ke tak ambil Malaysia PRU13?

Oleh : AdukaTaruna

Lu bayangkan BN jatuh dalam keadaan agen UMNO berada dalam kepimpinan tertinggi PAS.

Then, lu fikir balik situasi BN jatuh dalam keadaan Presiden PAS adalah lurus macam tiang letrik. Sengal2 ubi gitu.

Seterusnya, lu timbang2 apa jadi pada peralihan kuasa BN ke BR dalam keadaan ISA belum lagi masuh.

Gua tambah lagi serabut kepala otak lu semua, apa jadi BN jatuh dalam keadaan PKR yang kononnya masih dalam proses pembersihan ni?

Last sekali, sebelum diri lu sendiri, agak2 lu, bersediakah pemimpin tertinggi BR hadapi suasana penting tersebut?

Comments

  1. lu pikirla..apakah pemimpin PR bersedia bila PERAK PENANG KEDAH dan SELANGOR terlepas dari BN?...
    dah terlingkup semua ke negeri negeri tersebut???
    apalah lu...itu pun tak boleg pikir ker?

    ReplyDelete
  2. SATU LAGI LU XTERPIKIR.. BILAMANA BR BERJAYA AMBILALIH MALAYSIA DARI BN TAPI DLM MASA YG SAMA TERLEPAS KELANTAN KAT BN DLM PRU13?HE2

    ReplyDelete
  3. belom cukup sedia la wa rasa.tapi persediaan tu ada lah sikit nak banding masa PRU12 main tangkap muat je yg jadi wakil rakyat PR.sekarang ni wakil rakyat tu dah ada, tapi diorg ni slow.lambat nak amik peluang utk naikkan PR atau tak pro nak handle isu.tak semua lah, tapi majoriti.pemimpin2 ni kena basuh sikit tapi jgn setahun sekali je.tak lama dah PRU13 ni.

    konon je pas nak dakwah yg cina india sebelum tggu pru13, tapi tgk ahli dan pemimpin tak aktif, tak kemana la dakwah tu.wa blom penah dgr lagi masuk islam sebab pas.ada la kot tapi tak ramai.jadi, melayu islam masih perlu bergantung pada non muslim utk jatuhkan BN nanti

    ReplyDelete
  4. Sudah cukup bersediakan kita menerima DAP sebagai pimpinan tertinggi? Sudah cukup bersediakah kita menerima konsep kesamarataan antara kaum?

    ~sarinilam

    ReplyDelete
  5. bagi wa tak timbul isu sedia ke tak.... kalau dah dapat tu ambik la.... takkan bila dah menang nak serah kat BN balik ngan alasan.... KAMI PIHAK PAKATAN MASIH BLOM SEDIA LAGI NAK PERINTAH NEGARA... JADI KAMI SERAH BALIK TAMPUK PEMERINTAHAN KAT BN... kan ke lawak tu....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  6. bezakan ahli politik,peminat politik,pengkritik politik,rakyat dan juga pengundi.

    semuanya berfikir dalam kotak fikiran yang sangat berbeza.

    mudah faham,
    tengok pengundi..
    mereka akan undi B apabila mereka benci A, tak kira apa risikonya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.