Skip to main content

Individu Hadi vs Jemaah PAS : 100% rakyat menyaksikan gelodak PAS.

Oleh : AdukaTaruna

Media mempengaruhi pengundi. Tidak kira pro BR atau pro BN. Hanya kerana individu bodoh yang dikekalkan, jemaah PAS semakin disaksikan gelodak oleh 100% rakyat pelbagai bangsa.

50% pengundi BN menyasikan invididu Hadi vs Jemaah PAS melalui media BN.
50% pengundi BR menyasikan invididu Hadi vs Jemaah PAS melalui media BR.

Siapa utama? Individu atau jemaah?

Comments

  1. udahlah tu aduka bodoh..xyah nak diulang tayanglah dosa free ko tu.nanti terjun longkang kat depan tu,susah plak mak ayah ko.wayang yang ko buat ni makin orang lagi menyampah kat ko tau x?

    ReplyDelete
  2. aduka, aku ni sebal sungguh dgn kau ni,,,sebab kaulah aku hampir-hampir marah and entam TGHH..nasib baiklah aku sedar yang kau ni...emang tak ada adap bila berkata dgn TGHH..lu ni dari DNA mana haaa..

    ReplyDelete
  3. dia ni dari DNA yahudi baru masuk Islam.Ulamak,dia xtau apa ertinya dalam islam.tiada tasawwur yang cukup tentang ilmu2 islam. yang dia tau ialah bercakap perihal kecerdikan otak manusia.ntah apa2,nak kaitkan ngan otaknya yang dirasakan cerdik.aku takut tuhan tarik balik dari waras kepada gila baru dia tau.

    ReplyDelete
  4. Ni blog untuk orang2 bodoh ni..menyesal aku masuk!

    ReplyDelete
  5. AT waa kali ni tetap tak sokong lu hentam Hadi Awang, walau ramai orang menyokong lu pada waa tak bermakna lu dalam kelompok betul,...dan tak semstinya idea hadi awang adalah salah semuanya...dia ulamak beb,,,,jangan sesekali bandingkan beliau dengan otak lu...kalau tak kerana ulama dulu, pas skang ni mungkin dah ghuyup dibawah dato asri...lu kena memahami sejarah perjuangan bro, jangan sebarang hentam...

    fanatik`

    ReplyDelete
  6. ingat AT pemikiran manusia yang bergerak tanpa ruh islam, akan menyebabkan ia menjadi cam orientalis2 barat...dari situ lahir pelbagai konsep spt liberalis, komunis dan sebagainya...waaa menentang lu kali ni mua ha ha...

    fanatik

    ReplyDelete
  7. walau berbeza pendapat, yang betul kita perlu raikanlah pendapat semua orang..


    kubangUlu

    ReplyDelete
  8. Salam AT,

    Wa sket kecewa la dgn artikel2 lu yang mengutuk ulama secara terbuka cenggini. Walaupon ada yg wa sendiri x setuju dgn Mufti Perak secara peribadi tp tak pernah plak terlintas nk mencela dia .. jgn lu ingt senang2 panggil orang alim agama bodoh semberono aje. Tanamkanlah budaya timur jgn dok ikut budaya barat yg sesuka hati shj menggelar orang dgn apa2 gelaran.

    Secara jujur wa da lama ikut blog AT sbb diskusinya tidak "bias" tp bab mengutuk ulama mmg wa takle terima lu punya pemikiran.

    ReplyDelete
  9. aduka T mungkin telah dituba....

    ReplyDelete
  10. haa... dah tau dia ni tak bias, kena faham la. dia akan langgar siapa aja.

    tu konsep bias ala at. wa bab ulama ni, wa nyorok. kang demam macam at. wakakaka

    ReplyDelete
  11. wa takde hal dgn pendapat AT..
    tapi wa ada sikit hal bila selamba badak lu cemuh dengan ayat kasar..
    lu nak cemuh-cemuh ulama mana pun wa tetap takde hal, tapi bukan cemuh tahap lu..brutal tak hingat..

    ReplyDelete
  12. Ko dah biul la AT.. X kawin2 lg tu psl jadik camni... Jgn 7 keturunan ko genetik semua bodoh2 sudah... Malangnye sapa jg bini n keturunan ko..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.