Skip to main content

Bila Keling Paria membela Melayu.

Oleh : AdukaTaruna

Selepas si sepet tak sunat Lim Guan Eng dikenakan ISA kerana membela wanita bawah umur Melayu yang dirogol Ketua Menteri Melaka UMNO, Rahim Thambi Chik, kini si Keling Paria pula menuntut inkues terhadap kematian Melayu.


Oleh: YB MP Kapar



Media Alert : Penyerahan MEMO bersama Ibu arwah Hairul kepada KPN di bukit aman, 1130pagi, 21/2/2011

Bekas IGP kata Setiap Kematian dalam Tahanan Polis harus diadakan Inkues, tapi cakap hanya cakap…
Dahulu punca Kematian Tahan adalah akibat Serang Jantung, Kini TIGA KEMATIAN PUNCANYA ULCER






Hairul Amri 26, di dapati meninggal dunia sewaktu berada dalam tahan polis di Kuala Selangor pada 17 hb Februari hanya selepas tiga hari beliau di tahan polis. Hairul diadakan ditahan polis kerana disyaki melakukan kecurian. Beliau juga telah mengadu kesakitan perut yang seperti biasa mendapat layanan yang paling memuaskan dari pihak berkuasa.



Ibu arwah Hairul memberitahu bahawa pihak polis enggan memberi jaminan kerana dia kini disyaki mengambil Ganja. Aneh serta pelik pihak polis menahan untuk kes kecurian tetapi mengubahnya ke kes dadah. Hairul dikatakan telah di bawa ke hospital untuk pemeriksaan kencing pada 16 hb Februari tetapi pada 17 hb Februari awal pagi beliau mengadu sesak nafas mengikut seorang rakan dalam tahanan.

APA YANG BERLAKU DI HOSPITAL atau DALAM TAHANAN selepas pemeriksaan Kesihatan ?

Seorang Remaja, 26 yang Sihat ditahan kerana kecurian didapati mati hanya selepas 72 jam? Adakah betul beliau seorang penagih dadah? atau ada apa-apa yang tersirat di sebalik nya?

Kenapakan Pihak Polis enggan mengadakan inkues untuk setiap kematian dalam tahanan ? Kenapa pula pihak kerajaan Terus menyokong pembunuhan dalam tahanan?

Comments

  1. "I'm a part time BUMIPUTRA, full time human being." Hishamuddin Rais


    *Well, UMNO jek full time melayu.

    keh3x

    ReplyDelete
  2. Setengah lokap agak uncivilised... dah la penuh padat macam sardin dlm tin on top of that tiadanya pengasingan kelas penjenayah. Rasionalnya, ada penjenayah yg memang kaki bully & ada followers. Ni akan menularkan budaya raging .. buli newcomer. Ditambah dengan polis (mungkin JSJ,D4,D6, D7?) sendiri pun suka-suka melepas geram kpd OKT/banduan & this must stop.

    Penjenayah juga manusia .. maka layan sebaik mungkin la... must be proven guilty baru kita judge dia.

    ReplyDelete
  3. penjenayah juga manusia...betul la .
    masaalahnya bagaimana pula manusia yang jadi mangsa kepada manusia penjenayah tadi.
    harap2 jangan la manusia penjenayah ni mencuri atau menganggu harta benda aku...
    kalau yang jadi mangsa manusia penjenayah ini diri aku...
    tak ada polis2..aku dulu akan bertindak...
    hidup menyusahkan orang..
    kecik2 tak nak mampos..
    mak bapak pun sama tak reti didik anak.
    mak bapak simati ini hanya pandai buat anak saja.
    syabas polis...dapat peluang tembak saja..
    tangkap...dihukum mahkamah...kena bagi mentedarah...
    menyusahkan...

    rakan polis,selayang.

    ReplyDelete
  4. hehehe.... wa teringat kisah pencuri motorsikal kat area tanah merah-pasir mas yang kena hantam oleh penduduk...... dalam TKO kecoh dan ada yang kata ore klate ni ganas la.... buat hukum sendiri la..... pastu kuar la fatwa UNTUK KAMU SAHAJA BUKAN UNTUK AKU.... tapi bila kes kat negeri lain tak kecoh plak..... fatwa ni tak terpakai kat negeri lain.... forumer pun diam membisu.... sebab bukan berlaku di klate.... baik punya ajaran agama....

    ReplyDelete
  5. takkan nak bagi layanan 5 star kot kat okt???? makin menganas la penjenayah.... nanti kata polis tak buat keja lak.... politik ja nie

    ReplyDelete
  6. Jgn ikut emosi, bile tk kena mmg ler kite kate gitu-gini.. Cuba dibayangkn, kite kena tuduhan mencuri walhal kite xbersalah tapi masuk lokap. Masa tu baru kite nk cakap mcm2, polis ganas lar, kerajaan menyebelahi polis lar. Kite lupe yg orang kafir atau org yg mahazalim pun pun bile dapat hidayah Allah, boleh jadi tunggak utama islam, silap2 boleh jadi kalifah lg. Bukan menyokong org buat jahat, cume berhati2 dalam menjatuhkn 'hukuman' kat org lain.

    ReplyDelete
  7. Yay...

    see, there is still a few in here with brain ... & see thing half full of a glass!

    ReplyDelete
  8. Ala...kalau tak terlibat ngan kes tertentu...dah pasti polis tak tangkap...2 pasti ada kes la 2.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.