Skip to main content

Beza demo oleh BN dan demo oleh BR.

Oleh : AdukaTaruna

Melayu Hutan, dan baka Melayu jenis bodoh tidak tahu semua ini. Ini bakal ditulis sebagai sejarah dalam buku teks sejarah Malaysia kelak. Tiada kerajaan yang Allah kekalkan. Termasuk kerajaan sehebat dan semulia Nabi Sulaiman as.



Cuma persoalannya, apabila BN bertukar, apakah ada jaminan kerajaan baru tidak bertindak mengikut kasta? Rusila adalah buktinya. Sebab itu apa yang penting sekarang ialah membina masyarakat yang menyokong ikut tajuk dan menyokong ikut prioriti.

Bila2 masa sahaja mereka boleh menukar kerajaan sehingga, Menteri terpaksa meletak jawatan dalam setiap kejadian buruk berlaku di bawah portfolionya. Itu adalah bangsa bijak.

"Pemimpin adalah ayah kita. Takan lu nak biadap dengan ayah kita, Aduka?"

"Jika memilih wadah demokrasi, hanya baka bodoh tahap melampau sahaja menganggap pemimpin sebagai ayah. Falsafah gila."

Comments

  1. Tiada kerajaan yang Allah kekalkan. Termasuk kerajaan sehebat dan semulia Nabi Sulaiman as.

    nicely said, bro.! tunggu masa, yakin saja.

    ReplyDelete
  2. bro.... kerajaan takde yang kekal... masalahnya umo manusia dalam 60-70 tahun jer... tu pun kalau sempat jejak la.... mana boley sabar bro.... wa nak rasa gak kepimpinan islam yang sebenar...

    ReplyDelete
  3. nak rasa kerajaan nyaris2 Islam, dok Kelantan la..

    ReplyDelete
  4. Hebat betul polis regim umno haramjadah bertempur dgn rakyat sendiri. Aku tak boleh nak tgk video tu. Darah aku cepat menyirap. Video tu bukan utk menyedarkan aku utk sokong umno tapi ia jadi 100x lebih benci pd polis dan umno. Dulu aku 100% benci umno tapi lepas tgk video tu dah jadi 1000% benci umno. Komfom lepas ni aku dan generasi aku tak akan sokong umno.

    ReplyDelete
  5. "Pemimpin adalah ayah kita. Takan lu nak biadap dengan ayah kita, Aduka?"

    siapa kata pemimpin adalah ayah kita?
    mai wa suntut kepala lu..biadab punye budak!
    pemimpin lebih dari ayah kita la bhai.
    tak caye???
    tanya bhai SFH...

    "hahaha...
    rusila gedebe... biasa laa..
    kalu tak.. macam mana nak tahan berpuluh buah BAS pengundi Hantu??
    wakaka...
    orang rusila dah anggap aicik lebih daripada bapak.......
    seorang murabbi..."


    ni komen SFH dlm blog albanjari.
    hehehe..mengaku pun yg puak Rusila ni samseng.
    taksub gila babi sampai kalah bapa sendiri.
    tp berani ckp dlm blog banjari la..dlm blog ni pusing ikut lain ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.