Skip to main content

Pembolehubah Hadi Awang mudah didekati.

Oleh : AdukaTaruna

Pembolehubahnya ialah orang yang mendekati Hadi itu boleh menggugat kuasa politiknya atau mengukuhkan kuasa politiknya.

Jika mengukuhkan kuasa politiknya, jangan kata UMNO mendekati, dia sendiri boleh mendekati UMNO. Jika mengukuhkan kedudukan kuasa politik Hadi, berkerajaan campuran dengan APCO-Israel melalui UMNO sendiri akan menjadi wajib. Jika mengukuhkan kedudukan kuasa politik Hadi, amanat kafir dahulu anytime boleh dilupuskan. Benda kecil. Ayat Al-Quran sendiri memansuhkan ayat Al-Quran lain.

Perjumpaan Hasan Ali dengan izin Presiden PAS, dengan UMNO Selangor adalah dalam kedudukan PAS datang (mendekati) berjumpa UMNO. Bukan UMNO datang berjumpa PAS. PAS mendakwa, PAS mahu mendengar tawaran UMNO. Peliknya, jika yang menawar ialah UMNO,mengapa yang start kereta, berkejar dan  berlutut untuk berjumpa ialah PAS?

Sejarah lampau, IPD Marang dilaporkan pernah dikepung team Hadi kerana cubaan menahan Hadi. Pembolehubahnya, polis itu mendekati Hadi adalah berada dalam tajuk menggugat kuasa politiknya. Jika polis itu mendekati Hadi dalam tajuk membantu kuasa politiknya, sudah pasti polis itu dibenarkan memberi kuliah di masjid Rusila.


Sebelum Hadi menunjukkan true color, tiada hujah orang biadap boleh dipancung. Kaset lawan kaset. Takrifan biadap dan hukum2 Islam jatuh kepada sidang Rusila. Bila tarikh bermula UMNO kafir, dan bila tarikh kafir UMNO berakhir. Mengapa tiada draf hudud PAS Terengganu yang memperuntukkan hukuman pancung dan mati untuk orang biadap? Dan jika gua membuat laporan polis atas kenyataan wajib bunuh dan pancung pengikut Hadi, adakah Hadi dan PAS Terengganu mempertahankan pengikut mereka atas nama perintah hukum Allah?

Islam itu mulia. Yang bodoh itu Hadi. Paling bodoh dan zalim itu penegak kepada kedudukan Hadi.

Comments

  1. lu silap bro.
    PAS parti dakwah.
    so PAS kene lah g jumpe UMNO.^_^
    org nak berdakwah kene g jumpe org bro.^_^

    betul tak bro.SFH.^_^

    ReplyDelete
  2. ubah la skit bahasa tu AT.
    puas wa nasihat, lu masih degil.
    wa bacakan sajak penyucian jiwa la mcm ni..moga2 hati lu lembut utk berbudi bahasa dgn ulamak..^_^

    ReplyDelete
  3. yer la... yer la.. lepas ni gua taip sambil pegang tasbih.

    ReplyDelete
  4. A ah la AT .. ubah la sikit bahasa kan ke jiwa bangsa... bahasa lu dah terlalu 'high' sampai menjiwa bangsa-t ... ho ho ho. Ubah sekarang. B4 it's too late!

    TAPI bahasa indah, bunga-bunga pun lu mesti terus sinis, kreatif & kritis la. Keep it up, bro!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.