Skip to main content

Keluarga Azmin yang memundekkan negara.

Kesemua dalam keluarga ini, duduk bergayut bawah orang politik yang sedang berstatus tinggi. Lu ingat siapa Azmin-Azwan dan Ummi kalau Anwar dan Mahathir hanyalah seekor blogger? Sudah pasti dia still memeningkan kepala rakyat juga. Kerana dia bergayut di bawah orang politik lain. Pundek!


 
Setelah hampir dilupakan tiba - tiba Ummi Hafilda muncul semula dengan diberikan liputan media hebat. Kali ini dia muncul dengan saman RM 700 juta ke atas Anwar, Wan Azizah, Karpal Sigh dan PAS.
Semua orang tahu krisis terbesar politik negara yang mengemparkan pada tahun 1998 ialah bermula dengan satu keluarga yang rapat dengan Anwar Ibrahim. Azmin yang merupakan 'anak angkat' Dr. Mahathir dan Siti Hasmah sebaik sahaja pulang dari belajar dari luar negara dihantar menjadi Setiausaha Sulit, Anwar Ibrahim. Semua tahu bagaimana karisma Anwar dalam 'kekosongan' kepimpinan dalam Umno beliau naik tangga politik begitu laju. Sebagai Setiausaha paling lama Azmin makin dipercayai dan kesempatan ini juga menjadikan keluarga beliau seperti isterinya dan adik beradiknya rapat juga dengan Anwar. Ramai pada ketika itu melihat bagaimana Ummi yang masih bujang kelihatan cuba 'all out' cuba berada 'serapat' mungkin dengan Anwar. Ada juga cakap - cakap yang mungkin dari puak yang tak senang dengan kelajuan pendakian politik Anwar yang menimbulkan fitnah apabila melihat Shamsidar juga rapat dengan Anwar. Namun di sinilah semua ini bermula.



Bermula dari surat Ummi kepada Dr.Mahathir maka konspirasi dilengkapkan. Wajah Ummi, Azwan dan beberapa lagi umpama seleberiti yang menadah 'flash' kamera tiap kali keluar dan masuk media, namun ia menjadi cemuhan rakyat.



Azwan yang terkenal dengan seleberiti mulut celupar juga pada tahun 2004 pernah memanggil kami aktivis SAMM yang menghantar 'memo' ke Abdullah ketika menjadi PM masa itu sebagai Anjing, Syaitan dan banyak lagi kata - kata kesat dan lucah melalui tulisan blognya.


Namun baru - baru ini dia muncul kembali dengan twitter nya yang konon menyerang Ummi pula. Memaki hamun Ummi (sekutunya dulu) sebagai puaka dan lain - lain. Maka tweet tersebut telah menjadi bahan berita beberapa blog pro PR.

Rakyat makin pening melihat permainan keluarga ini. Kepada teman- teman blogger saya nasihatkan abaikan sahajalah benda - benda seperti ini. Ia akan memeningkan rakyat. Ini semua konflik keluarga yang diperguna regim penguasa. Kejap mereka akan begini kejap lagi mereka akan begitu......

Keluarga Azmin memang sentiasa menjadi perhatian dan sasaran fitnah.... terbaru blog - blog Umno menyiarkan gambar sempena hari raya yang lepas kononya dirakamkan di rumah Kampung isteri Azmin yang menjadi kontroversi kononya kereta dibelakang gambar keluarga itu ialah Ferrari yang bernilai jutaan ringgit.

Saya cukup gusar nanti ada pula yang kononnya bangga dengan tweet Azwan terus pula anjur program PR anjur program Azwan Azmin...amboi...amboi...amboi...

lepas itu nanti kita akan dikejutkan semula dengan 'u turn'.... yang terbaik ialah biarkan dan abaikan konflik dari keluarga tersebut. Saya rasa Azmin juga tidak selesa perkara - perkara seperti ini diberi perhatian tak tentu arah.

Paling penting nanti rakyat bosan melihat masalah konflik keluarga menjadi tumpuan gerak kerja kita..... tumpukan masalah harian rakyat.

Sekadar pandangan.

Comments

  1. lu tulis ke artikel ni bhai?
    apa pasal ayat sopan 'saya awak' bak Ustaz Amirul ni?
    lu taip sambil pegang tasbih ke?
    hehehehehe.....

    ReplyDelete
  2. Gua rembat dalam blog Edyes. Pastu tambah tokok sket.

    ReplyDelete
  3. bro.
    klu pegang tasbih bgtahu je pegang.^_^

    kita org paham.

    ReplyDelete
  4. bro...citer lu pasal lu jumpa dompet tu.bikin wa dapat komisen rm 500 inggit..kebetulan member wa ngan wa dah round seminggu cari keta istima pasal member wa nak tolak alpad dia nak selaraskan ekonomi konon bisnes dah kurang.Lepas wa baca blog lu wa cari le kedai keta tu wa dok kat klang so dekat je.wa pegi sana itu cina x de tp wa citer la lebih kurang yang lu ni sepupu sepapat wa belah abah wa dan lu ade citer pasal kedai dia so wa dtg la..dia cakap cina ngan kwn dia wa x phm wa rilex je dia kasi wa air kotak suruh tunggu wa sedut ar lum abis sedut kwn dia dtg cocecoce ckp cina suruh wa ikut dia...wa suspen bro..rupanya dia suruh wa lepak lam bilik rehat aircond sejuk giler siap dia amik no tepon wa...dlm lima minit tepon wa bunyi ..cina yg ilang dompet tu tepon..wa citer la tujuan kedatangan wa nak cari istima 2.4 dia tanya budged..wa citer ar...susah skit dia ckp tp tunggu dia contact member dia kat kedai dia dlm lingkungan budget member wa tu tak dapat. wa tunggu x lama dia tepon suruh wa call member wa jumpa dia last citer deal jadi...dia kasi 2k wa bagi balik kat member wa 1500..wa ambil 500..lu nak bape wa ikhlas wa bank in kat aac lu.

    ReplyDelete
  5. tak bape faham citer lu ni kamarul. pasal duit, gua nak sejuta jer. wakakaka.

    Takper la bro.. lu ambil la rezeki lu. Alhamdulillah.. thanks Allah untuk semua pada kita ini.

    ReplyDelete
  6. apa kata bro.kamarul
    masuk kan je dlm akaun wa.

    AT dah kayooo,
    org glamer lah kan. ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.