Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 30, 2010

Insyaallah, gua turun PRK Galas.

Oleh : AdukaTaruna

Kalau diizinkan Allah, gua turun PRK Galas. Tapi tak la macam Topeng Perak dan team. Diorang level tinggi. Gua nyamuk banyak pun dah bersungut dah. Hua3....

Mana AbangHensem? Gua ingat nak belanja lu Mekdi kat Galas. Tapi sebab Galas takda Mekdi, gua nak belanja lu sup belut. Tapi sebab fatwa Terengganu baru keluar, yang lu diharamkan berkawan dengan gua, nanti jatuh hukum munafik plak kat lu. Ngeee...

Jadi, kita perlu jadi ulama. Kita cilok fatwa. Fatwa berbunyi begini :

"Barang siapa yang berkawan dengan AdukaTaruna adalah munafik, celaka dan belahak."

Jadi, lu jangan kawan dengan gua. Biar gua jer berkawan dengan lu. Wakakakaka. Ke guane?

Benti perang hujah sesama kabilah.

Dengan ini gua nasihat diri gua sendiri terutamanya, henti perang hujah sesama kita. Kita perang hujah dengan UMNO plak.

Apa kaedah terbaik nak dekati pengundi Melayu tahap hutan ni eh? Galas ni kira macam Pekan Pahang ni beb. Cuma Melayu hutan kat Kelantan ni, tinggi banyak gak IQ dia berbanding Melayu hutan kat Pahang.

Apa kaedah terbaik nak dekati Melayu hutan UMNO? Setakat ceramah syok sendiri, hanya PAS LUAR yang penuh. Nak ziarah rumah ke rumah secara rombongan, berapa banyak yang boleh diterangkan untuk setiap rumah? Apatah lagi kalau datang dengan label PAS. Cer lu orang bagi idea sket.

Ke gua nak gua try masuk dengan pakai baju PAS Reform. Hahahaha. Sekali termasuk plak rumah hardcore PAS, mau gua kena parang free and tree.

Sep 29, 2010

Menteri Samseng, Akhlak Hancur.

Beginikah sifat dan akhlak seorang yang bergelar Ahli Parlimen dan Menteri. Lagak mengalahkan samseng... bongkak, angkuh dan takbur. Layakkah dia kekal sebagai calon PRU-13 nanti. Kepada pencacai umnoApco dalam kawasan Parlimen malaun samseng nih... lihatlah peribadi Ahli Parlimen lu orang nih.... macam sial wa cakap luuuu... untuk bergelar sebagai seorang Pemimpin.


Watak dalam interaksi sms ini ialah:

Sang Nila Utama – SNU: Bekas Penulis dan Moderator Kelab Maya UMNO Malaysia yang juga ahli Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Gelang Patah.

DS Nazri: Y.B Dato’ Seri Mohd Nazri Tan Sri Aziz, Menteri diJabatan Perdana Menteri merangkap Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan Ahli Parlimen Padang Rengas

SNU: As’kum w.b.t, YB Dato’ Seri Mohd. Nazeri bin Tan Sri Abd. Aziz, hari ini org Melayu telah dikejutkan dgn kenyataan Dato’ Seri menyatakan YABhg Tun Dr. Mahathir sebagai racist berikutan kenyatan beliau mengenai module BTN tidakperlu dirombak. Izinkan saya menyatakan beberapa perkara dalam isu ini. 1) Tun Mahathir membuat kenyataan tersebut apabila beliau diajukan soalan oleh pemberita berikutan kenyataan pihak pembangkang mengenai module BTN yg perlu dirombak.
2) Kenyataan Tun mahathir adalah sebagai bekas seorg PM ke 4 dan Presiden UMNO ke 5 yg mana kenyataan beliau didapati menyebelahi Kerajaan BN dan UMNO di bawah kementerian JPM.
3) Tidakkah Dato’ Seri sedar bahawa module BTN selama ini adalah seiring dengan kehendak dan matlamat perjuangan bangsa Melayu sepertimana yg termaktub di dalam perlembagaan UMNO yg mulia selain menanamkan semangat jati diri dan patriotisma terhadap keseluruhan rakyat Malaysia. Ini bermakna kenyataan Dato Ser’ adalah menentang Kerajaan BN dan boleh ditafsirkan sebagai pembelot terhadap perjuangan org2 Melayu Islam melalui UMNO. Justru, saya sebagai org Melayu yg beragama Islam rakyat Malaysia yg berdaulat ingin melafazkan atas nama Allah Yg Maha Besar lagi Maha Berkuasa, atas darah pejuang2 Melayu yg mengalir kebumi bertuah ini krn menuntut kemerdekaan serta memilihar kedaulatan Melayu dan Islam dengan ini mengutuk sekeras2nya kenyataan yg dibuat oleh Dato’ Seri Mohd Nazeri terhadap YABhg Tun Dr. Mahathir sebagaimana yang tersebut selagi mana bangsa Melayu Islam wujud di muka bumi bertuah ini. Semuga Allah SWT memberi hidayah kpd Dato’ Seri untuk menginsafi diatas perbuatan yg dilihat sebagai petualang terhadap bangsa dan agama sendiri.

DS Nazri: Sukahati awak, saya langsung tak peduli kerana yg lemahkan kerajaan melayu ialah kritikan mahadir tak henti2. Ini hak saya, dia kritik orang, jgn jadi bacul takut kritikan saya!

SNU: Sememangnya org yg malas berfikir akan mengatakan kritikan Tun M adalah punca Kerajaan BN lemah. Kenapa pemimpin sperti Dato’ Seri tidak mahu mengkaji fakta2 didlm kritikan Tun M betul atau salah? Sebenarnya faktor utama yg menjadikan kerajaan BN lemah adalah pemimpin UMNO yg amalkan rasuah dan berkelakukan bongkak dengan masyarakat pengundi seperti saya. Pemimpin yg bacul pula adalah pemimpin yg cepat melatah apabila berhadapan dengan kebenaran dan lebih teruk lagi apabila disergah oleh pihak pebangkang.

DS Nazri: Awak nak jadi Tuhan, nak hukum saya apahal….? Saya ada pandangan saya, itu hak saya, kalau takut di lambung ombak jgn berumah di tepi pantai…. saya tak heranlah!

SNU: Nampaknya Dato; Seri melatah apabila saya menyentuh soal rasuah sehingga menuduh saya nak jadi Tuhan jatuh hukum terhadap Dato’ Seri. Kalau Dato’ Seri tidak takut dilambung ombak kenapa hanya berani kritik Tun Mahathir tanpa berhadapan dengannya utk dapatkan penjelasan lanjut dan kenapa pula kelihatan Dato’ Seri tunduk dengan desakan pembangkang dalam isu ni…? Saya tahu la kenapa Dato’ Seri tak eran dalam hal ni dan saya yakin ramai org2 politik pun tahu.

DS Nazri: Saya bila2 masa boleh jumpa Tun. Saya tak takut siapa. Soalnya mahukah dia jumpa saya? Aturlah, beritahu saya bila dan di mana. Dan saya nak tahu apasal awak sms saya dan bukan Tun. Jadi sapa yg takut di sini.

SNU: Soalnya adakah Dato’ Seri sudah buat permohonan jumpa Tun M…? Jgn petikai kenapa saya sms Dato Seri’ dan bukan Tun M kerana isunya sekrg bukan nak tentukan siapa berani dan siapa bacul. Itu cara org yg tidak bertamadun dan tidak bermoral, kerana kita dalam UMNO tak amalkan budaya samseng dan kurang ajar.

DS Nazri: Samseng tu awak, tak tamadun, saya tak kenal awak, mana awak dapat no telefon saya? Kalau jantan awak jumpa saya di parlimen sekarang.

SNU: Etika perjuangan tak perlu petikai dari mana dapat itu dan ini. Seseorang pejuang harus sentiasa redha hadapi apa sahaja yg hadir tanpa banyak persoalan. Lagipun saya bukan nak cari gaduh atau musuh dengan mana2 pemimpin UMNO seperti Dato’ Seri. Saya hanya gunakan hak saya sepertimana Dato’ Seri gunakan hak sendiri untuk kritik Tun M. Dato’ Seri harus ingat kedudukan dan kerusi yg Dato’ Seri perolehi sekarang adalah datangnya daripda kuasa rakyat seperti saya. Untuk berjumpa Dato’ Seri, saya tiada masalah, tetapi bukan sekarang kerana saya berada di luar KL. Insya’allah saya akan berhadapan dengan Dato’ Seri untuk menggali isi perut perjuangan yang sejati demi Melayu dan Islam.

DS Nazri: Awak bukan rakyat dan pengundi saya, saya peduli apa. Pengundi saya kenal saya. Sebab itu saya menang 4 kali. Awak tak kenal saya jangan cuba nak ugut. Saya akan tunggu awak, jangan jadi bacul. Bagi tahu saya bila, saya akan tunggu.

SNU: Memang la saya bukan pengundi di tempat Dato’ Serin tetapi saya memberi gambaran bahawa saya adalah RAKYAT serta antara pengundi yang sentiasa mengundi BN setiap kali PRU dan saya juga ahli UMNO. Tak kira la tempat mana seseorang rakyat itu mengund. Memang benar Dato’ Seri menang di tempat sendiri sebanyak 4 kali, tapi adakah majoriti yg Dato’ Seri perolehi pada PRU yang lepas meningkat naik? Adakah Dato’ Seri yakin akan sentiasa menang pada PRU seterusnya? Jelas kelihatan sikap Dato’ Seri yang sangat bongkak dan takbur serta pentingkan diri sendiri tanpa melihat prestasi BN secara menyeluruh. UMNO dan BN tidak memerlukan pemimpin yang setajat tahu memang kerusi parlimen ditempat sendiri sahaja TANPA melaksanakan amanah dan tanggungjawab untuk Alif Ba TA secara komprehensif. Jika keadaan ini berterusan maka UMNO akan dipimpin oleh pemimpin yg tiada kualiti dan tiada arah yg jelas untuk membela bangsanya dan agamanya. Saya cadangkan Dato Seri’ segera mentertai kembali kem BTN untuk merawat jati diri sayangkan bangsa dalam diri Dato’ Seri.

DS Nazri: Tak payah nak ajar saya tentang politik. Kalau BN nak kalah pun ialah kerana Tun duk hentam kerajaan tak habis2. Awak pegi nasihat orang tua tu. Apapun bacul jumpa saya paham!

SNU: Saya bukan ajar Dato’ Seri, tapi saya terangkan pekara yang saya fikir Dato’ Seri harus tahu dan sedar mengenai UMNO, tapi malangnya Dato’ Seri sedang berada di satu dunia khalayan dan syok sendiri diatas kerusi parlimen yang dimenangi dengan majoriti yang menjunam teruk. Menuduh faktor Tun Mahathir sebagai punca prestasi buruk BN pada PRU12 yang lepas adalah satu sikap bacul yang nyata yang Dato’ Seri harus faham. Bagaimana pula faktor Pak Lah dan menantunya KJ serta rekod buruk peribadi seseorang calon BN yang terlibat dengan skandal rasuah dan salahguna kuasa serta moral? Sepatutnya pemimpin seperti Dato’ Seri harus bermuhasabah diri dan insaf apa yang telah melanda BN dan UMNO disepanjang penguasaan Pak lah selama lebih kurang 5 tahun, bukannya berterusan bersikap angkuh dan bongkak. Jadi Dato’ Seri lah yang perlu dinasihat bukannya Tun Mahathir.

DS Nazri: Awak ni bukan aje bacul tapi buta! Tak baca interview Tun Daim. Apapun jangan lari, saya tak tahu awak kat mana tapi saya ada di Parlimen. Bagi tahu bila nak mari, saya akan tunggu. Apa pun, saya menteri, awak tu apa? Habuk pun takdak… bacul!!

SNU: Tak guna jadi orang yang celik dapat melihat tapi TAK NAMPAK apa yang dilihat, lebih baik jadi si “buta” sungguhpun tak dapat melihat tapi sentiasa nampak melalui hati dan akal. Saya tak pernah lari setiap kali berjuang bersama UMNO. Saya berada di JB. Antara kita tak perlu nak petikai siapa bacul sepatutnya itu bukan standard pemikiran Dato’ Seri yang bertaraf seorang Menteri. Memang saya tahu Dato’ Seri adalah Menteri dan tak perlulah nak bandingkan dengan saya yang Dato’ Seri anggap sebagai habuk kerana bila dalam kubur nanti badan kita akan jadi habuk juga, masa tu adakah pangkat Menteri yang Dato’ Seri bangga-banggakan itu akan dapat kekalkan jasad tidak menjadi HABUK..? Berapa umur Dato’ Seri sekarang dan berapa tahun lagi kah Dato Seri mampu bertahan untuk kekal jadi Menteri?

DS Nazri: Itu kata awak, hakikatnya saya Menteri dan MP dan peguam, awak tu apa nak di buktikan, ahli UMNO bodoh, tak tahu rakyat dah tolak dan kalau tak berubah terus hancur bangang!

SNU: Saya juga punyai kedudukan dan berpendapatan tinggi dalam sebuah syarikat konglomerat, tapi tak perlulah saya nak nyatakan dan banggakan. Di Malaysia ramai juga peguam cabuk dan menipu, makan duit haram, tapi nasib Dato Seri’ agak baik kerana menang bertanding melalui platform UMNO dan BN lalu dapat jadi Menteri yang sedang mengalami kemerosoton undi dan sokongan rakyat. Tunggulah bila sampai waktunya apabila pangkat dan kedudukan ditelan takdir, itulah hakikat sebenar akan tiba nanti.

DS Nazri: Ha… dah nak jadi penyokong Nik Aziz, doa bala kepada orang lain, awak ni orang Pas menyamar UMNO? Tak pe saya nak masuk undi dalam dewan sekarang. Saya memang nak jumpa awak. Bagi saya tarikh, saya tunggu.

SNU: Ini nombor keahlian UMNO saya 0265XXXX, Ahli Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Gelang Patah, Negeri Johor. Jika perlu, sila la buat pengesahan. Saya merujuk kembali text saya sebelum ini, tiada satu ayat pun menunjukan saya mendokan bala kepada Dato’ Seri sepertimana Nik Aziz mendokan bala terhadap PM. Sungguh pelik, Dato’ Seri yang berkelulusan dalam bidang perundangan boleh membuat justifikasi yang lari daripada text saya sebelum ini. Selamat bersidang di dewan yang mulia. Semuga kita dapat berjumpa satu hari nanti.

Sumber: Cuping Merah.

Kisah Designer power BI

Oleh : AdukaTaruna

Nate bewok!

Sebenarnya tadi petang berlaku satu peristiwa niamakahai. Menjelang hari2 berhenti gua plak, boleh berlaku satu peristiwa yang menjahanamkan reputasi gua sebagai Graphic Designer yang cool dan macho. Cilakak sungguhla.

Tengah releks2 curi tulang, tiba-tiba member kerja gua cari gua.

"Jang... jang. Tolong mentar. Ado Cino kecek ore putih. Cina luar segho. Cino Klate tak gitu. Kecek Klate."

Ah sudah... bahana nih. Apsal plak panggil gua? Bangsat sungguh la. Tapi takpa. Apa2 hal kita kaber ensem dulu. Mana tau amoi cun. Gua pun pergi.

Tu dia ada satu Cina lelaki chubby2. Lu bayangkan dia pegang 2 bungkus besar tisu tandas kiri dan kanan. Satu bungkus besar tu ada sepuluh gelung tisu gua rasa.

"Kecek dengan dio." Member gua tunjuk gua. Ah sudah.... gua dapat rasakan yang hari ni hari malang gua.

"%&%* (&*%^$# ^%$#$^ toilet?" Dia start speaking. Gua faham toilet jer nih bai. Toilet = tandas. Gua dah dapat bayang Kak Memot and Ebelin guling2 lantai dah nih. Fakap!

"Err... paden." Gua belasah jer sebut paden. Tak silap gua, gua masih ingat paden tu bermaksud ulang semula. Sebenarnya gua tak faham. Bukan tak dengar. Wakakaka.

"%&%* (&*%^$# ^%$#$^ toilet?" Cina tu ulang. Muka merah2. Bongok ni, Cina Singapore ke Hong Kong ni? Dia tak tahu ke gua ni PERKASA? Jangan memain dengan gua. Pasir MAs dekat jer nih. Sekali gua kol Ayahanda Pak Him kang.

"Can speak in Malay?"

Geleng kepala. Aduss... gua perah IQ gua. Dia sebut toilet. Kat tangan ada 2 bungkus besar tisu tandas. Kompom nak jual tisu tandas nih.

"No need. Thank You." Gua jawab dengan bangga. Mesti member2 kerja gua pun tumpang bangga dengan gua nih. Graphic Designer bai. Kompom berabuk kecek BI.

"No... "%&%* (&*%^$# ^%$#$^ toilet?" Dia jawab sambil tepuk2 perut dia. Kaki makin kepit. Muka semakin merah.

Shit! Kompom nak berak. Wakakakaka. Sial sungguh la. Apsal la gua bangang BI nih.

"Oh... sorry2... can2. U can use my toilet. Over there. Follow me." Gua tunjuk tandas sambil belasah BI ikut suka.

"&^%$ *&^%$#? Or free and tree?" Cina tu cakap sambil follow gua. Gua dapat tangkap free and tree jer. Apa dia percuma dan pokok ni? Tisu dia bebas pokok mesra alam kot. Gua tak jawab. Gua tunjuk tandas jer.

Dia masuk, tak sempat gua jalan jauh, prooootttt!!! Kuat gile bunyi taik bai. Wakakakaka. Terus gua dapat tangkap. Free and tree tu free entry kot. Tak payah bayar. Maybe dia tanya gua kena bayar ke free entry.

Nate bewok!

Sep 28, 2010

Blog gua ada malware ke?

Oleh : AdukaTaruna

Sesiapa yang komputer dia cakap blog gua ada malware, cer angkat tangan kat sini. Komputer gua ok jer. Setakat ni, 2 gadis pingitan dari MyKMU jer yang komplen blog gua ada malware. Kak Memot dan Kak Jie. Gua pun tak tahu cara2 nak buang ni.

Ah sudah.. mampos. Tak pasal2 gua kena study manual yang Kakjie berikan. Hua3..

Klik sini untuk tahu calon PAS DUN Galas.

Gua Musang, 28 September (ABF) – Seorang ahli sukan yang sangat dikenali, diumumkan sebagai calon PAS bagi mempertahankan Dun Galas malam tadi.

Pengisytiharan itu dibuat Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat pada ceramah di Stadium Muhammad ke 1V, yang sendat dengan ribuan manusia.

Hadir sama Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.
Perkarangan stadium sesak sejak petang lagi apabila penduduk tempatan dan petugas parti bertali arus menuju ke tempat ceramah.

Ketika diumumkan nama calon tersebut, suara takbir sambut menyambut mengiringi pengisytiharan tersebut. Kelihatan ramai yang setuju dengan ketokohan yang ditampilkan.

Biarpun telah lama berhijrah ke luar negara, namun beliau mempunyai keluarga yang ramai di Dun Galas. Kakak sulungnya, Mariam isteri kepada seorang pesara polis kini tinggal di Kampung Laloh. Keluarganya berasal dari Bukit Marak berhijrah ke Kuala Krai ketika beliau berusia lima tahun.


Klik sini untuk mengetahui calon PAS DUN Galas.

Agensi Berita Fakap

Antara PAS Manik Urai dan PAS Galas.

Oleh : AdukaTaruna

PAS Terengganu menjadikan keputusan Manik Urai dan Kuala Terengganu (wei.. Manik ke Manek nih?) sebagai hujah penangkis tekanan kekalahan PAS Terengganu PRU12.

Manek Urai PAS Kelantan kalah tipis.
Kuala Terengganu PAS Terengganu menang besar. Merampas semula.

Gua lawak gak hujah cenggini. Tu pasal malas counter masa dedulu. Pada gua, asal PAS menang sudah.Stendet IQ ustaz Azhar Idrus kot. Mana tahu bab pembolehubah. Nanti2lah. Kalau Allah bagi gua kelengkapan, gua nak terjah ramai orang politik dan agama. Ostaz Azhar Idrus dan Ibrahim Perkasa diantaranya. Kalau Allah izinkanlah.

Ada satu ustaz lain, Ganu lah; guna BMW hasil kuliah. Bagus. Tak salah. Kereta yang bagus adalah penting. Jangan bangang macam Hadi dan Nik Abduh dah. Belanja atau mengeluarkan tenaga bagi kerja2 sia2 seperti No Plat. meninggalkan satu sirah rujukan yang Maha Pundek. Belanja untuk kereta yang baik, bagus. Belanja untuk no plat memang lancau. Kalau orang dermakan pun, tenaga dan belanja orang itu pun sial juga. Terima usaha dan belanja dari orang sial juga adalah perkara sial dan terkutuk.

Berbalik pada ostad Terengganu guna BMW tadi, ada satu kejadian dia berlumba dengan satu pengguna jalan raya lain. Naik Honda. Berlumba saling berlumba, provok saling provok, menyebabkan Honda tadi kemalangan dan terbunuh bersama keluarga di dalammnya. BMW lepas dan ghaib. Riwayat cerita, gua gagal kemukakan. Lu boleh anggap gua berdusta atau berdongeng.

Counter ketika ini.

Bila muncul PRK Galas yang membabitkan PAS sekarang ini, gua terpaksa sebut. Sebab pasti akan dimanipulasi yang menyebabkan gangguan kepada PAS.

PAS Kuala Terengganu menang akibat suasana dan sentimen anti UMNO yang meletup. Isu nasional. Baru sangat dari kejutan PRU12. Bagus dan tahniah kepada PAS Terengganu.

PAS Manik Urai kalah plak, sebab isu bodoh PAS Terengganu. Kerajaan Perpaduan kepala ayah dia tu. Nak bagi idea boleh. Digalakkan. Tapi jangan lah lari dan ghaib bila rakyat minta detail. Niamakahai punya ulamak. Gua tak sepak serban lu cukup untung.

Last2, Nasha tak hadir, diboikot jentera tempatan. Terpaksa hadir pulak kemudiannya, anak Kelantan dirantauan malas pulang, faktor kebijaksaan pengundi yang memilih pusat tatkala negeri kukuh dan sebagainya, memnyebabkan Manik Urai menang tipis.

Isu kerajaan perpaduan.

Kalau lu tak percaya pembolehubah 'kekalahan' PAS di Manik Urai adalah kerana Kerajaan Perpaduan, lu kerat janggut C++ kalau gua gagal dalam ramalan gua.

Menjelang PRK Galas, Mufti Perak akan digunakan bagi meniupkan isu Kerajaan Perpaduan. Lu kerat janggut C++ kalau gua silap. Mufti Perak akan digunakan sehingga mendedahkan individu PAS yang terlibat. Time tu lu tengok PAS kelam-kabut bagaimana. Hasil kepala otak bangsat ulama Terengganu.

Time tu kalau PAS Galas 'tewas' lu tengok PAS Terengganu jadikan hujah gila2. Lu pantau jer puak2 PAS ganu kat TKO.

Sep 27, 2010

Pemilihan PKR.

Oleh : AdukaTaruna

Kalau gua ni PKR Tajdid ke Reform ke, memang lumat dah PKR nih. Macam2 hal. Cuma gua respek sket dengan pemilihan Kepala AMK jer, walau banyak juga yang perlu diperbetulkan.

Zaid Ibrahim guna media Utusan.

Memang tak salah. Tak salah dari prinsip. Tapi dari taktikal tak semestinya selari dengan prinsip. Zaid perlu ingat bahawa PAS dan PKR tak mungkin sama setiap masa.

Dulu, masa Utusan promosi Nasha dan barisan Terengganu, ahli PAS wala'. Menang besar Nasha beb. Tapi kali ini, jika Zaid memaksa Utusan promosi beliau, belum tentu PKR wala'. PKR menatang wala' pun takda dalam kamus.

Tian Chua vs Azmin.

Dari prinsip, gua lebih kepada Tian Chua. Azmin JAUH GILA BABAS tak layak berbanding Tian Chua. Gua malas kemukakan hujah gua.

Tapi dari taktikal tertentu, gua sokong Azmin kali ini, untuk Timbalan PKR. Sehingga waktu tertentu kelak.

Lain2 gua malas komen. Selamat gua ucapkan kepada semua ahli PKR. Semoga anda berjaya membantu kami.

Sep 26, 2010

Imbasan. Tima kasih kat lu orang. Hon satu kali!!!

(Gua dan isteri)

Oleh : AdukaTaruna

Tengah gua merayap2 guna broben cap maxis, gua terjumpa balik N3 sahabat gua time kes gua dulu. Tak lama lagi plak, kes gua akan dibicarakan. 20, 21 dan 22 bulan 10 nih.

Kat sini.


Ustad One-G tengah update blog melalui nsetnya yang canggih-manggih tu.

Gaya macho seorang wartawan Harakahdelay. Opps. Harakahdaily la bai.


Edyes dan Aduka memperagakan gaya terhangat masakini.

Disamping gua mengharapkan doa lu orang, gua jugak nak ucapkan terima kasih kat lu orang yang banyak sapot gua. Nak sebut nama, memang kompom ada yang tertinggal nih. Tapi gua try la eh. Hua3..

Gua ucapkan terima kasih kepada :

1. Team blog Malaysia Reform.
  • Evelyn
  • nyle
  • xenan (gilo kayo dio skang. kemain bz. bila nak belanja gua Hummer bro?)
  • bumblebee
2. Member terdekat gua.
  • Ali Abu
  • Edyes
  • Dayat
3. Member blogger 1 Malaya.
  • Pink Turtle dan rakan2nya
  • Topeng Perak
  • Pakaq
  • Ostad 1G
  • Pak Din Mountdweller
  • Blogger Klate badan besar2 yang turut serta. Sori bro, gua lupa nama la. Mampos gua. Hua3
  • Blogger2 otai, Jiwo Klate, Penarik Beca, MSK, Manjung Mari, etc.
4. Agensi kerajaan. PDRM, mahkamah. Yang baik gua tulis, yang berlagak pun gua tulis. Smol metter.
  • IPD Pengkalan Chepa, dari OCPD sampai unit JSJK
  • Tuan Majistret yang lepaskan tarikh kawin dalam reman gua.
  • JSJK Bukit Perdana (Bukit Aman). Dari IO sampai 'driver' gua.
  • Polis Lokap Bukit Jalil
5. Pelepak tegar blog gua @ member alam maya. Nama kalau tertinggal sori beb.
  • C++
  • Ikut Suka Haku
  • rakuban
  • Taliban
  • zargus2702
  • jibam
  • AkuBukanCalon
  • Saye
  • Che
  • baginda(r)
  • Kepunden
  • Restless
  • Reformis Jalanan
  • Team blogger Perak. (Cenangau, Dugong Darat, etc)
  • Team Blogger PAS Reform terutama akak2 yang bagi semangat kat bini gua.
  • Lelaki_Ini
  • Memember seperjuangan dari TKO (uma, srikandi, sp4n4r, wohulu, abanghensem, etc)
  • Memember dari MyKMU (kakmemot, Berg, kakjie. kah3)

1 Oktober : Lagi himpunan Melayu berdarah ajaib di Kelantan.

Oleh : AdukaTaruna.

Melayu adalah baka special one. Darah dia kaler putih. Buktinya ada Mahsuri. Kena tikam, darah putih bai. Melayu juga adalah satu2nya bangsa hebat yang makan makanan dari langit. 2-3 talam makanan dari langit pernah turun untuk Melayu makan. Melayu juga hebat kerana mempunyai banyak nabi2. Tu belum citer Ayah Pin yang sampai skang UMNO gagal tangkap tuh.

Melayu juga hebat kerana banyak Melayu tercatat dalam penemuan ilmu, teknologi, tamadun. Ibnu Sina sebenarnya Melayu, tapi guna nama Arab. Cheng Ho pun Melayu bai. Tapi ngengada nak guna nama Cina. Newton plak Melayu Pekan. Parlimen Najib. Tapi omputih selewengkan fakta.

Kitab2 agama dari langit juga 3/4 adalah diturunkan dalam bahasa Melayu. Untuk semua ini, demi kehebatan Melayu, gua AdukaTaruna, mewakili PAS Reform mengumumkan satu Himpunan 100 000 Melayu akan diadakan di Kelantan ini.

Gua akan jemput satu pemimpin baka India yang mengaku Melayu sebagai perasmi dan ikon kepada perjuangan Melayu. Tempat plak, gua ingat nak buat kat Wakaf Che Yeh atau Kedai Lalat time hari Jumaat.

Walau PAS Kelantan luluskan permit kat stadium ke apa ke, gile lu. Kena buat kat Wakaf Che Yeh atau mana2 stesen keretapi, atau mana2 stesen bas. Barulah nampak macam ramai orang. Muahahahaha.

"Aduka... baik lu buat kat KB Mall jer."

"Diam la lu. Menyampuk."




10 ribu hangguk dia. Tangkap gambar time keretapi sampai ke apa? Hahaha.

Sep 24, 2010

Notis gua berhenti kerja.

Per : Notis Berhenti Kerja.

Merujuk perkara di atas, saya, Khairul Nizam Bin Abd Ghani ingin memaklumkan kepada pihak tuan bahawa saya akan berhenti kerja pada 1 Oktober 2010. Ini bermakna hari saya terakhir bekerja dengan pihak tuan ialah pada 30 September 2010.

2. Tujuan pertamanya saya berhenti adalah kerana saya ingin menumpukan perhatian kepada kerja-kerja aktivis kemasyarakatan, politik dan perniagaan sendiri.

3. Selain itu, tujuan keduanya saya berhenti adalah kerana telah mendapat tawaran kerja di sebelah malam, dengan beberapa kelebihan yang sesuai bagi tujuan pertama di atas.

4. Untuk semua ini, pertamanya saya memohon ribuan maaf kepada seluruh kakitangan syarikat di sepanjang waktu bertugas saya di XXX xxxxx. Kemudiannya, saya ucapkan terima kasih kepada pihak syarikat dan kepada seluruh kakitangan kerana banyak membantu dan mengajar saya.


5. Ke guane?


Sekian, terima kasih.


………………….............
(Khairul Nizam Abd Ghani)

Gempar! Suspek pembunuh Sosilawati dibela Timbalan Speaker BN.

Oleh : AdukaTaruna

Pergh.. tajuk dah macam Parpu Kari nih beb. Gempar la, panas la, panas berapi la. Hua3... kalau dah DKK tu, pempaham jer la....

Suspek pembunuh Sosilawati diwakili peguam bekas Timbalan Speaker BN. Bekas pelakon lucah plak tu. Peguam tu plak dilindungi oleh UMNO. Melalui Peguam negara. Tan Sri Abu Talib Osman.

Negara dah jadi filem Tamil dah. Tukar jer Malaysia kepada Malayalam. Berkat melayu2 mengangkat India masuk UMNO kot. Racistnya gua seumpama papa gomo. Ngeee.... Melayu hutan dan pinggir hutan pasti mengamuk dengan dakwaan gua nih.

Sumber : Wikipedia


Pita video lucah Vijandran muncul setelah rumah Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vinjandran dimasuki pencuri pada 8 Ogos 1988 . Pencuri tersebut telah mencuri 11 pita video dipercayai aksi lucah D.P Vijandran yang tersimpan dalam sebuah peti besi . Ibu dan anak saudaranya yang berada di dalam rumah itu turut diugut.

Dua bulan kemudian , Datuk Megat Junid Megat Ayub selaku Timbalan Menteri Dalam Negeri mengumumkan bahawa 4 orang lelaki telah ditahan dan sedang disiasat oleh pihak polis PDRM kerana memiliki pita video tersebut.

Pada 6 Disember 1989 , Karpal Singh seorang peguam dan ahli parlimen Jelutong , Pulau Pinang telah membangkitkan isu pita video lucah tersebut. Pada 11 Disember 1989 beliau menamakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vijandran sebagai lelaki dalam video tersebut. D.P Vijandran segera menafikan hal itu dan menutup suis pembesar suara Karpal Singh dan mengarahkan Karpal Singh keluar dari Dewan Rakyat. Tetapi Karpal Singh terus membuat dakwaan di luar parlimen dan mendesak V.P Vijandran meletak jawatan . Lalu D.P Vijandran membuat saman malu terhadapnya.

Datuk Zaman Khan selaku Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah , PDRM menjelaskan bahawa Polis Bukit Aman akan menyerahkan laporan penuh kepada Kementerian Dalam Negeri. Terdapat percanggahan kenyataan antara Datuk Zaman Khan dengan Peguam Negara , Tan Sri Abu Talib Osman.

Tan Sri Abu Talib menasihati polis memusnahkan kesemua 11 pita video dan 4 sampul surat yang dicuri dari rumah D.P Vijandran sedangkan semua itu boleh menjadi barang kes / bahan bukti terpenting di mahkamah. Seksyen 413 Kod Prosedur Jenayah menyatakan hanya majistret mempunyai kuasa memusnahkan bahan bukti. Itupun melalui peraturan yang ketat. Sebaliknya Tan Sri Abu Talib menyatakan beliau tidak melanggar sebarang undang-undang kerana telah mendapat persetujuan daripada pemiliknya, D.P Vijandran, tokoh masa depan MIC.

Ironinya, mengapa D.P Vijandran tidak didakwa di mahkamah di bawah Seksyen 24(1) Akta Penapis Filem 1952 iaitu memiliki video lucah. Denda RM10,000 dan 6 bulan penjara boleh dikenakan atau kedua-duanya sekali serta membuat laporan palsu kepada polis.

Majlis Peguam membidas tindakan Peguam Negara yang bertindak tidak mengikut undang-undang sedia ada. Tetapi Peguam Negara hanya berdiam diri dan enggan menjawab sebarang tohmahan. Pada 1988, Peguam Negara dan Majlis Peguam bertelagah berhubung pemecatan Tun Salleh Abbas selaku Ketua Hskim Negara.

Percanggahan berlaku kerana Tan Sri Abu Talib menyatakan barang kes dimusnahkan setelah mendapat kebenaran D.P Vijandran sementara Datuk Zaman Khan menyatakan polis sedang menyiasat. S.M Mohd Idris selaku Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) hairan bagaimana pita video itu dimusnahkan setahun tahun (1988). Masyarakat mempunyai hak untuk mengetahui perkara sebenar. Peguam Negara sepatutnya memberitahu seawal mungkin , bukan selepas setahun dimusnahkan. Mengapa mesti dimusnahkan ?.

M.G Pandhithan yang juga bekas Naib Presiden MIC ketika itu menyatakan tokoh tertentu jelas terbabit dan D.P Vijandran harus meletakkan jawatan sebelum menjadi isu politik menjelang Pilihan raya umum Malaysia 1990. Datin Paduka Hajah Rahmah Osman selaku Ketua Pergerakan Wanita Semangat 46 mahu D.P Vijandran meletakkan jawatan sebagaimana pemimpin politik Jepun meletakkan jawatan apabila terbabit dengan skandal membabitkan geisha dan skandal penyelewengan dana parti politik.

Untung kawan dengan budak2....

Oleh : AdukaTaruna

Jiwa gua memang cam ni. Dengan elitis, gua takda perasaan. Dengan bebudak atau OKU, gua friendly. Gua tak kata gua bagus, gua pun tak tau tu sifat baik atau jahat. Tapi gua, setakat yang gua tulis ni, gitu la gua lebih kurang.

Gua kerja as grafik design kat kompeni buat baju dan cenderahati dan sewaktu dengannya. Skang ni plan nak benti sebab gua dah mula niaga kecil2. Mampos bos gua mengamuk dengan gua nih. Minta2 dia baca blog gua Sabtu. Sebab Sabtu baru gua nak bagi surat benti. Hua3... Sori la bos.. gua memang jenis gini. Merdeka dan berdikari.

Citer bab sifat gua terhadap elitis, gua nak story lu satu kisah. Pasal gua berbulu dengan elitis nih. Member bos gua, bisnesman la, parking Camry Hitam dia kat depan kedai. Dah la melintang tak ikut peraturan, pastu terpacak kat muka pintu sambil hentak2 hujung kaki dia.

Salam tak bagi, apa tak bagi, dia nak suruh gua tegur dia dulu ke apa?

"Yer bang? Cari siapa?"

"Ha! bos ada?"

Lancau! Hentak2 hujung kaki sampai kiamat la lu kat situ. Tak kena kaki dengan gua cukup untung. Gua releks, buat2 tak nampak, terus wat kerja. Pergi mampos sama lu.

Tapi gua dengan bebudak kecik memang kamceng. Siap main mercun sama2 beb. Siap tertekak pasal bola N9 lawan Kelantan. Hari tu N9 menang plak. Panas telinga bebudak kena sindir dengan gua. Tapi siap la kalau N9 kalah, walau bukan dengan Kelantan. Bebudak kan.... mana tau ikut tajuk.

Kat tempat kerja gua, dah 2 kali hilang motor. Pertama EX5 Dream kaler merah. Baru beli 3 bulan secara cash. Beli atas nama pembeli yang takda lesen. Lepas. Tapi bila nak calim, tak bleh calim. Sebab takda lesen. Cerita yang gua tahu la. Gua pun kompius undang2 zaman BN nih. Kapitalis selalu untung.

Tup2, minggu lepas, motor member gua hilang. Celakak sungguh la. Honda petak zaman Mahathir pun nak rembat. Gua selalu naik motor tu time lunch. Bebudak ni pun kenal motor tu. Hilang pulak. Kesian member gua. Bukannya senang macam Nik Abduh. Tu jer kenderaan dia.

Malam tu gua ajak member gua g jumpa kepala setiap kawasan yang terdekat.

"Gile mu. Set2 ni ganas mu tau tak?"

"Bengong mu ni. Kita bukan nak bergaduh. Nak minta tolong."

Jumpa kepala, minta tolong, kalau anak2 buah dia ada ambil, pulang balik la. Bukan nak gaduh. Si hilang motor ni bukan orang senang. Pulang balik, kita wat mati repot. Settle.

4 kepala gua jumpa. Semua salam dengan gua salam cangkuk. Gua buat bodoh jer. Gua berdua jer, tapi bila jumpa kepala, tak sampai 5 minit dah penuh kena keliling. Ak'alaa....

Cakap molek2 hajat kita. Cakap terus-terang yang kita ni orang susah. Tu jer la motor nak cari rezeki. Tak tuduh, tapi kalau terambil, terjumpa, minta tolong sangat nih.

"Kalau ada budak kawe ambil, kawe pulang ko mu." (Gitu la lebih kurang ayat diorang.)

2 hari lepas tu, tiba2 sekumpulan budak2 kecik langgar gua kat opis. Niamakahai punya budak kecik. Takda adap. G la jumpa Dr Samsuri dulu kalau nak jumpa gua. Protokol jemaah tu penting bai. Penuh opis dengan budak2 kecil. Sekolah rendah la lebih kurang.

"Be, kito dah jumpo motor abe. Kito tahu sapo ambil." (Gitu la lebih kurang.)

Pastu diorang ramai2 tarik tangan gua. Dah macam gua pulak kena tahan dengan diorang. Member gua ikut sekali. Makcik2 kat situ heran tengok gua kena tahan dengan budak2 kecik. Diorang bawak gua kat satu tempat. Tersorok juga la. Tapi dekat jer dengan opis. Ada motor member gua kat situ. Nombor dah tukar dah, tapi semua barang siap helmet pun ada sekali. Ni pencuri bodoh nih.

"Kito tahu siapo be. Muiz be, Muiz. Tapi set debe be." (Gitu la.. banyak lagi yang dia cakap dengan penuh semangat yang gua tak paham. Haha.)

"Ok2.. gini. Mu, mu, dengan mu, g cari dia kat mana. Jangan tegur, jangan gege. Lepas tu mari sini semula."

Gua suruh 2-3 orang jer pergi. Lu tahu jer la kan. Kalau bebudak ni pergi secara jemaah. Jahanam.

Dalam 10 minit gitu, 2 orang dari mereka kembali.

"Ada be. Kat CC alik sano."

"Ok bereh. Terima kasih. Mu semua tunggu sini. Jaga moto. Jangan ikut abe."

"Bereh be."

"Siapa nama dia?"

"Muiz be, Muiz."

"Dia pakai baju apa?"

"Ite be, ite."

"Macamana muka dia?"

"Macam Cina be. Rambut pacak2."

Gua suruh member gua tunggu motor n jaga bebudak. Gua jalan kaki g cc. Masuk, senyum sket kat awek kuanter, usha semua orang kat situ. Aduss... 3 orang lelaki baju hitam. Terus tanya. Siapa Muiz.

"Siapa kat sini nama Muiz?"

Semua toleh.

"Siapa kat sini nama Muiz?"

Senyap. Ak' alaaa...

"Muiz siapa? Ada budak perempuan nak jumpa kat luar tu."

"Kito be."

"Haa.. mu Muiz? Meh sini ikut abe deh."

Gua pegang bahu dia tapi dalam kedudukan dia kat depan, gua kat belakang. Senang gua adjust kalau apa2 hal berbangkit. Gua perasan set2 dia dah mula koling sini sana. Pergi mampos sana lu.

Gua terus bawa dia ke opis. Masuk dalam, kunci pintu.

"Napo be?"

"Tunggu kejap de..."

Gua g ambil air segelas, biskut raya sebekas. Pelawa dia minum. Member gua sampai. Terus mengamok nak te. Ak alaaa... semak gua.

"Releks2.... tanya dulu. Mu duduk luar. telepon siapa yang patut. Tak payah kelam-kabut. Motor pun dah jumpa. Budak pun dah dapat." Gua suruh member gua duk luar.

"Ni abe nak tanya ni. kenapa curi motor abe?"

"Buke kito be, buke kito." Budak ni terus faham kes dia. Bagus.

"Tapi saing kito. bla bla bla..... " (gua dah mula tak paham. Gila pekat Kelantan budak ni. Kamus Kelantan-standard gua si Restless pinjam tak pulang2. Bangsat!)

Tengah dia defend dengan butiran yang gua tak paham, set2 member hilang motor ni sampai. Muka semua pecah rumah. Debe beb. Set2 Teluk Belanga. Mampos pulak budak ni kang. Tak pasal2 DNA gua pulak yang kena test.

Nak kunci pintu ke, nak buka pintu? Kalau kunci kang, mau diorang pecahkan pintu ni kang. Kalau buka kang, mau mati budak ni kang. Cerita sebenar pun tak kompom lagi nih. Ah.. sudah.

Gua buka pintu, terus sound kat brader2 tu.

"Tak tahu cerita lagi ni bro. Budak ni tak tentu salah lagi. Kito tengah tanya nih. Polis pun on the way sampai."

Then, sampai pulak set2 budak yang kena tahan ni. Bos gua pun dah sampai. Ayah dan mak budak ni pun sampai. Sekali pusing2, ayah si kena tahan ni, ahli jemaah PEKIDA. Set2 Teluk Belanga pun PEKIDA. Gua sorang jer PERKASA Pak Him. Masing2 salam2 bukak buah. Orang makin penuh. Gile. Kalau gua niaga air dan burger time ni, mahu lepas downpayment Waja baru nih.

Ah... sudah.... pusing2 gua pulak yang kena te ni. Dah tentu gua orang luar. Member gua ajak naik kete g serbu Kilang Terang Nusa. Saing budak kena tahan yang dikatakan pencuri sebenar nak kena kutip. Gua tolak. Malas gua. Gua dah tahu ending kalau sesama diorang nih. IQ out, emosi lebih. Pasti dan pasti diorang TAK tahu landasan mana yang perlu dipijak, falsafah mana yang perlu diambil.

"Dik, esok petang kumpul sini. Abe belanjo minum." Gua sound kat bebudak.

2-3 biji kereta pergi, gua angkat kaki lambung diri.

Sumber  Idea: Ikut Suka Haku

Bodoh Melayu ni. Nak lantik pemimpin, bukan atas jenama PAS atau UMNO. Nak lantik pemimpin bukan atas label ulama atau professional. Bangang nak mampos baka Melayu nih.


Allah tunjuk satu format atau sunnah dalam nak pilih pemimpin. Rasul perlu lalui banyak gile kesusahan untuk membentuk kekuatan. Ada yang kena hanyut kat sungai time bayi, ada yang miskin gila babi, ada yang kena ugot bunuh. Macam2 la.


Tapi Melayu lantik pemimpin ikut jenama la, ikut sentimen zaman silam la, ikut kopiah tebal la. Bodoh serupa unta. Ke guane?


Kuat ke pemimpin Melayu ni?


Gua tanya lu orang kuat ke tak bai? Cuba lu kosong macam gua. Kerat janggut Edyes pun gua berani, lu dengan gua pun tak lepas punya.


Kalau pemimpin bangsa hebat, laluan dia nak diangkat rakyat punya gila dasyat. Ada yang pemain catur tergenius dunia (Russia). Dipenjarakan. Ada yang dikaitkan dengan penawanan kedutaan USA (Iran). Ada yang bekas agen risikan. Ada yang terbabit dalam revolusi.


Ini, pompan pun takut. Aduss bebal la... Ke guane?



Si mangkuk ayun ni... ntah macam mana boleh terlantik jadi TPM dan Menteri Pelajaran, ntah bangang mana yang mengundi mangkuk ayun nih pun gua tak tau.... dia mengaku dia takda "kekuatan" untuk mengambil tindakan terhadap Pengetua Sekolah yang rasis.


Lagi sekor mangkuk ayun bertingkat-tingkat yang ini, kalau dia ada kekuatan sudah semestinya dia akan bernikah secara halal. Tak perlulah dia naik turun mahkamah bayar denda RM1000 pasal bernikah cara Haram. Sebabnya bernikah cara Haram pasal takut kat bini tua...., itu pengecut dan bacul namanya. Dalam Parlimen melalak macam 9 ekor anjing suspek pembunuhan Sosilawati, rupa-rupanya Takut bini.... wakakakakaaa.... (Maknanya takda kekuatan nak bagitau bini nombor satu yang dia nak nikah satu lagi, bangang punya menteri)



Yang ini pun mungkin takda kekuatan juga (masih dalam kesamaran dan tiada pengakuan lagi), jika benar... tergolong dalam spesis Penakut Bini... kalau tidak buat apa nak nikah senyap2 di London, 2x5 bangang dengan kawan dia kat atas tu.... hahahaha....


Yang ini.... lu orang rasa ada kekuatan tak...???? ha..ha..ha..... pandai2 lu oranglah cari kekuatannya di mana...???
Persoalannya sekarang ini, perlukah orang2 atau mangkuk2 seperti di atas tu di lantik sebagai pemimpin. Soal penakut bini (Bacul dan Dayus... takda teloq untuk berterus terang) tu... kita letak tepi sajalah. Yang gua nak sentuh ialah... contoh dan tauladan dari seorang pemimpin kepada rakyatnya.

Macam ni la bodoh piang punya Melayu, memang patutla kena kencing dengan Singapore. Walla weiiiii....
Nak jawab soalan gua pun mengelak, pundek apa diangkat pemimpin? Tunggula, kalau Allah izinkan gua mempunyai kelengkapan. Paling minima pun tak per. Demi Allah, gua redah.

Ke guane?

Sep 22, 2010

Nombor plat 'PAS' hanya untuk ahli PAS.

Sumber : Agensi Berita Fakap.

PUTRAJAYA - Kontroversi nombor pendaftaran kenderaan dengan abjad 'PAS' yang dikatakan hanya untuk anggota parti PAS mempunyai kebenaran jika sepucuk surat yang didedahkan Menteri Pengangkutan Datuk Seri Nik Abduh.

Naib Presiden PAS itu menunjukkan surat tersebut kepada pemberita hari ini selepas diminta mengulas laporan sebuah akhbar mengenai desas-desus bahawa nombor plat 'PAS' yang bakal didaftarkan di Pulau Pinang, hanya dikhususkan untuk anggota PAS.


"Saya ada surat ini bertarikh 17 Feb, 2010. Saya tak perlu cakap apa-apa, ada surat," katanya di sini.

Ditanya mengenai kandungan surat itu, Nik Abduh berkata:"Ia berkenaan siapa yang bercakap benar dan siapa yang tidak."


Ketika ditanya adakah perkara itu sebenarnya seperti parti yang meragut hak rakyat, Nik Abduh berkata itu semua adalah kenangan.


"Semasa PAS belum memerintah, memanglah begitu. Tapi kini kita sudah kuat. Baru isu sekecil ini pun sudah mahu melatah. Itu belum kami umumkan bahawa ISA bakal dikuatkuasakan semula oleh PAS di bawah tajuk Islamic Security Act."

"Bagaimana jika rakyat membantah hak mereka dirampas parti?"

"Rakyat tidak boleh mengkritik party kerana mereka bukan ahli party."


"Tapi mereka adalah penyokong."


"Penyokong yang bukan ahli hanya layak jadi tukang sorak sahajalah. Bagaimana mereka mahu mengkritik jika mereka bukan ahli party. Soalnya, ahli party PAS tidak membantah. Mereka wala'.""


Ketika ditanya sama ada ini semua adalah bidaah, Presiden PAS pantas menjawab.


"Soal jawab tamat. Saya mahu ke luar negara."

Pemakan babi membantu si anti-babi.

KAMPUNG PAYA KEMUDI - Seorang penuntut perempuan di salah sebuah institut pengajian tinggi awam (IPTA) di sini nyaris menjadi mangsa seorang lelaki gila seks apabila kehormatannya cuba dinodai ketika berada dalam sebuah kereta milik suspek, malam kelmarin.

Kejadian dipercayai berlaku ketika mangsa mengikut lelaki berkenaan yang mahu menghantarnya ke kampusnya di Teluk Gadung, Dungun selepas turun dari bas ekspres di Perhentian Bas Kota Bharu.

Suspek yang pura-pura berlagak baik dikatakan mempelawa mangsa menumpang keretanya dari Kota Bharu ke Dungun.

Sebaik sampai di Dungun, suspek dikatakan tidak menghantar mangsa ke kampus, sebaliknya membawanya kawasan sunyi dalam semak.

Bagaimanapun, usaha suspek memaksa gadis itu melakukan hubungan seks dengannya gagal apabila mangsa meronta sebelum menjerit meminta tolong.

Seketika kemudian, beberapa pemburu babi hutan berbangsa Cina yang kebetulan berada di kawasan berdekatan mendengar jeritan mangsa dan menghampiri kereta suspek lalu berjaya menghalang usaha suspek menodai gadis terbabit sebelum menghubungi pihak polis.

Sebaik menerima maklumat, sepasukan polis diketuai Ketua Polis Balai Dungun, Cif Inspektor Sabri Mohamed Nor bergegas ke lokasi dan berjaya menahan suspek.

Mangsa yang masih trauma dengan kejadian itu kemudiannya dibawa ke Hospital Dungun untuk mendapatkan rawatan.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan suspek berumur 39 tahun berasal dari Pasir Mas, Kelantan kini ditahan reman untuk membantu siasatan berkaitan. 

Sumber : Sinar Harian

Melayu tak makan babi bukan sebab haram. Tapi sebab jijik pertamanya. Sebab tak pernah dibuat Melayu lain keduanya.

Nasib baik ada Cina makan babi tolong Melayu jenis babi ni. Mula2 tempeleng pompoan tu dulu. Bangang. Berapa kali nak ajar ntah. Asal pelawa jer ikut, asal ikut jer pelawa. Lainla kena kencing ingatkan prebet sapu.


Second pijak2 perot Melayu jenis babi yang gila seks tu. Bangang serupa ex-MB UMNO Melaka. Jantan gila seks.


Then, tanya kedua-dua Melayu jenis babi tu. Diorang makan babi tak? Paling pantas jawab dengan mimik muka menjijikan ialah lelaki Melayu tu la.

"Eeee.... gile ke mu? Haram tu tau tak. Uweekkk!!"


Lepas tu, minta tolong Cina tu sumbat babi tu dalam mulut 2 Melayu babi tu. Settle. Asal melayu, bodoh piang, asal bodoh piang jer Melayu. Tu pasal kadar pertumbuhan saudara Islam kat Malaysia ni lembab berbanding negara maju. Sebab bukan Islam ingat Islam tu adalah Melayu.


p/s : Seb baik gua orang puteh. Ngeee..

Sep 21, 2010

Macam2 la lu Rosmah. Meluat gua.

Oleh : Qayum Rahman

KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor hari ini mengumumkan bahawa sidang kemuncak "First Ladies" bakal diadakan bermula 11 Oktober hingga 13 Oktober ini.

Menurutnya, sidang kemuncak itu akan membincangkan perancangan secara bersama dengan wanita-wanita pertama dunia mengenai agenda penting dalam memperkasakan kanak-kanak yang akan menjadi pemimpin masa hadapan.

Beliau berkata, lebih daripada 20 wanita pertama dari seluruh dunia dijangka hadir untuk mewujudkan satu platform baru dalam meningkatkan kesedaran dunia global bagi menceburi bidang pelaburan, pembangunan, kebajikan dan pendidikan.

Sidang Kemuncak ini akan diadakan selama tiga hari di Hotel Palace Of Golden Horses Kuala Lumpur.

Rosmah berkata, sidang ini adalah satu signifikan kerana wanita-wanita pertama merupakan penyokong perubahan strategik untuk membantu pemimpin lelaki ke arah kejayaan.

"Kita telah menerima jawapan positif daripada 24 wakil negara luar yang mengesahkan kehadiran untuk bersama-sama melaksanakan program ini.

Kepimpinan wanita masa kini

"Sidang ini diadakan untuk menyakinkan umum mengenai kepimpinan wanita pada masa kini," katanya ketika sidang media di kediaman Perdana Menteri Jalan Duta di sini hari ini.

Antara ‘First Ladies’ yang terlibat adalah dari negara Afghanistan, Chile, Sri Lanka, Albania dan 20 negara lain.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Sharizat Abdul Jalil yang turut hadir berkata, kementeriannya berbangga dengan inisiatif Datin Seri Rosmah yang mampu merancang sidang kemuncak seperti ini.

"Kita patut berbangga kerana Malaysia adalah negara pertama berjaya mengelolakan sidang kemuncak "Wanita Pertama" bersama lebih dari 45 negara yang akan mengambil bahagian.

"Perbincangan secara bersama ini akan dimanfaatkan oleh semua ‘Wanita Pertama’ untuk membantu kepimpinan dan pendidikan wanita lain di negara masing-masing," katanya.

Sharizat berkata, sidang kemuncak ini akan menjadi satu sejarah dunia untuk mendorong pelapis ‘Wanita Pertama’ akan datang meneruskan perjuangan kepimpinan wanita.

"Deligasi yang akan wujud hasil kemuncak ini mampu menjadikan ‘Wanita Pertama’ lebih bergerak maju mengikut peredaran semasa," katanya.

Sidang kemuncak la, forum dunia la... setakat sembang air liur macam ulama, baik buat blog macam gua jer. Duit tak membazir.

Gua ingat kalau Imam Mahdi muncul, ulama2 buih laut macam Hadi Awang no 1 yang dia bunuh. Gua ingat la. Betul tak betul, lu tapis la sendiri.

Sebab forum sana-sini, hotel sana-sini, makan sana-sini, microphone sana-sini, cakap2, makan2, peluk2, pastu no action. Claim kat pengikut kampung halaman masing2 berjihad untuk Islam. Macam sial.

La ni Allah macam tunjuk Bik Mama merakamkan watak2 ulama akhir zaman bodo piang nih. Selamat bersidang gua ucapkan. Pes ledi tu bhai... Sebenci2 gua pada Mahathir pun, gua respek Dr Hasmah. Sebenci2 gua pada Najib, lagi semak gua dengan Rosmah..

Sokong CheguBard.

Sumber : MSK
Ulasan : AdukaTaruna

Sumber Gambar : FB Madness Mohd Zuhairi Khamis's 
(Gilo buruk gambo nih. Hua3... tersedak jenazah brader tu dalam kubur)


Ramai yang menjangkakan debat calon Ketua AMK akan panas. Tetapi apa yang berlaku sebaliknya, dan ada yang mengatakan hambar.
 
Aku tak tau apakah kriteria yang digunakan untuk menilai sama ada ianya panas, sejuk, hebat atau hambar. Tapi aku yakin, mereka yang merasakan ianya hambar kerana tidak ada tuduh menuduh, hujah-menghujah ala Presidential Debate Amerika…atau pun macam debat Anwar-Shabery Cheek.

Tetapi.. apabila Presidential Debate diantara Obama dan Hillary juga dikatakan hambar oleh CNN. tidak ada tuduh menuduh, tidak ada kontradiksi kerana mereka dari parti yang sama. Dasar yang sama, misi yang sama dan visi yang sama. Mungkin hanya pendekatan yang berbeda.

Itu sebab aku tak pernah menyebut debat itu debat ala-Presidential, sebaliknya hanya menyebut Debat 4 penjuru. Mungkin kalau Shamsul Iskandar ada pada malam tu, mungkin panas sikit. Tetapi oleh kerana Sam tak ada, nak kutuk sapa?

Persiapan malam tu pun ada kekurangannya. Aku ingatkan, bila buat kat tempat best macam Taiping Golf Resort, peralatan pun bagus, tapi sound-system kaput. PA system ceramah aku pun tak buat kacau macam tu. Aku rasa macam nak baling mikrofon. 
(Memasing kaber emo tu bro... takdo batu api. Patut panggil Batu Api blogger PAS Terengganu tu. Baru boleh bikin semua bertumbuk. Ngee..)


Internet connection pun teruk…so sapa yang tengok live malam tu sori la. Anaz dah buat apa yang terdaya.

Itu kelemahan..tapi aku juga minta hangpa faham. Program itu dibuat dengan zero budget. Team UREKA main terjun saja…kalau jadi..jadilah. Kami mahu menjadi perintis. Lepas ni, aku dengar dah ada orang lain nak buat. IKD nak buat, MyDemocracy Watch pun nak buat. Aku kata..bagus.
(Apa pun gua tabik lu bro.. untuk tajuk kerja yang lu jalankan. Walau lepas ni, akan ada pihak yang buat lebih bagus dari lu orang, tapi lu lah yang tukang tebas lalang masa mula2.. takda honda bulat, takda Honda CBR bro.)

Dalam sessi pertama, sessi pidato..aku tak dapat memahami apa yang cuba disampaikan oleh Hasmi. Aku rasa macam mengikuti kelas sejarah untuk menaikkan semangat. Tak ada blueprint, perancangan dan wawasan yang disampaikan oleh Hasmi. Kalau ada pun, mungkin aku tak faham.

Ini diikuti denga Rafizi. Memang bagus. Cara penyampaian yang jelas dan dia dapat menerangkan visi dan misinya dengan jelas dalam masa 20 minit yang diberikan. Kalau nak berbahas, aku rasa dia menang.
(Gua tak kenal Rafizi.. maybe sebab gua orang luar. Nora Danish gua kenal.)

Kemudian Chegu Bard. Kelebihan Chegu Bard ialah memukau penonton. Aku cuma pernah dengar ceramah Chegu Bard mungkin dua kali. Tapi mungkin kerana kelebihan dia berceramah yang menyebabkan orang Pas selalu sangat panggil dia. Dan Chegu Bard juga berjaya merangkumi semua yang aku nak dengar. Tentang macam mana nak perkukuhkan AMK, macam mana nak cari duit…dan yang paling penting, Chegu Bard menetapkan kepentingan iaitu bagaimana nak memenangi pilihanraya.

Kalaulah debat tersebut dijalankan secara format Akademi Fantasia, Hasmi out dipusingan pertama.
(Cakap semua orang boleh cakap bro. Tulis semua orang boleh tulis. Tapi, CheguBard dah ikat janji bahawa perjuangan adalah perlaksana an kata-kata, membuatkan kita boleh pegang dia bro. Cakap boleh, tulis boleh, kita pegang time buat tuh plak. Kalau gua, dah lama out dah. Hua3)

Sessi kedua ialah dialog dengan penonton.

Sebelum program ini dijalankan, kami telah berbincang tentang segala kemungkinan. Mungkin ada yang provokatif…mungkin ada yang membangkitkan persoalan peribadi. Dan mungkin juga ada yang akan menanyakan soalan budak darjah satu.

Akhirnya kami bersetuju bahawa apa saja yang akan terjadi akan menampakkan imej AMK itu sendiri. Biar saja.

Kalau ada penonton tunjuk gambar Chegu Bard berpeluk dengan Maya Karin…mampuih pi la. Kalau ada yang nak kutuk Rafizi pun…kutuk la.
(Seb baik Maya karin.. kalau Nora Danish tadi, terus jer gua isytihar perang dengan CheguBard. Jangan memain lu bro dengan gua.)

Tapi itu semua tidak terjadi. Cuma ada soalan provokatif dari Juwaini dan Dawai Kokot. Yang tu aku suka.

Semua soalan yang lain dapat dirungkai oleh Chegu Bard dan Rafizi dengan baik, tapi bila soalan provokatif dari Juwaini yang bertanyakan kepada Rafizi tentang punca dia meninggalkan AMK dulu menyebabkan aku sudah kurang berminat dengan Rafizi.
(Lepas ni, kalau dia kalah, dia tinggalkan AMK tak bro? Aduss.... dah nampak dah gua..)

Rafizi meninggalkan AMk kerana tidak bersetuju dengan Ezam berkenaan dengan kemasukan wanita muda dalam AMK. Benar..itu soal prinsip. Tapi kalau tak bersetuju…terus ambil keputusan letak jawatan, aku jadi fobia.

Macam mana kalau dah jadi Ahli Parlimen, kemudian tak setuju dengan Ketua Whip atau tak setuju dengan Presiden…Rafizi letak jawatan kerana prinsip?

Sorry la. Zulkifli Nordin, Jamal, Osman, Zahrain, Wee Choo Keong…semuanya letak jawatan dan keluar parti kerana prinsip. Yang naya…tukang gantung bendera, tukang tampal poster.

Oleh kerana dia kata dia yang cari duit untuk parti…aku rasa dia patut teruskan bidang kemahiran dia. Aku tak nampak Rafizi boleh memimpin Generasi Reformasi. Apa yang aku nampak, Rafizi lebih banyak menceritakan tentang apa yang dia buat…berlainan dengan Chegu Bard yang lebih banyak mengiktiraf peranan orang lain. Mungkin itu sebabnya Chegu Bard lebih diminati.

Apabila Dawai kokot memberikan label ‘elitist’ kepada Rafizi, Rafizi cuba memberikan analogi Aung San Su Kyi. Lagi la aku pissed-off. Aung San Su Kyi diangkat oleh rakyat Burma, tetapi Rafizi diturunkan oleh Anwar Ibrahim. Gone!!

Dan sesuatu yang janggal dan mungkin ditertawakan oleh Hishamuddin Rais ialah apabila Generasi Reformasi memakai baju batik. Nasib baik perut tak boroi.
(Kalau pakai baju batik sambil pakai serban bro?)

Aku lebih suka pendekatan Chegu Bard. Walaupun tak ditawarkan apa-apa jawatan oleh Sam, dia terus buat kerja. Dan apabila dia mengutamakan pemerkasaan AMK untuk menghadapi pilihanraya, yang tu aku setuju. AMK cuma hidup atas nama saja. Nak menghadapi pilihanraya, jentera pilihanraya kena kuat.

Duit belum tentu menguatkan jentera. Yang perlu ialah semangat dan kerja kuat dari ahli-ahli yang komited. Betul duit itu perlu, tapi itu bukan yang utama. Sebaliknya, yang tinggal dalam parti adalah mereka yang tak berduit. Mereka yang nak cari duit, keluar parti.

Satu lagi kesilapan Generasi Reformasi ialah apabila mengumumkan barisan kepimpinan bayangannya. Dah la tak ada sorang pun wanita muda didalamnya, ditambah pula dengan sejarah Rafizi yang bertindak meletak jawatan kerana menentang percantuman wanita muda dalam AMK. Apa pun alasan yang diberi, persepsinya ialah Generasi Reformasi anti-wanita.

Lebih teruk..apabila Rafizi mengumumkan mereka yang didalam barisannya tanpa persetujuan mereka yang terbabit. Salah seorang darinya ialah Chang Lih Kang yang dikatakan termasuk didalam barisan kepimpinan Generasi Reformasi. Sedangkan Chang Lih Kang ialah running-mate Chegu Bard. Sebiji stail Azmin.

Masih banyak ruang yang boleh diperbaiki tapi aku lebih berkeyakinan terhadap Chegu Bard untuk memperkasakan AMK.

Untuk pemilihan kali ini, aku sokong Chegu Bard.


Kayveas sahkan BN bela gangster.

Sumber : Utusan Malaysia

KUALA LUMPUR 20 Sept. - Gejala gengsterisme melibatkan kaum India didakwa berpunca daripada sikap tidak bertanggungjawab segelintir pemimpin politik di kalangan kaum tersebut yang 'membela' mereka.
Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M. Kayveas mendakwa, tindakan itu bertujuan mengekalkan pengaruh politik dan melindungi kegiatan tidak bermoral pemimpin yang bersikap talam dua muka itu.

Sehubungan itu katanya, beliau sedia bekerjasama dengan pihak polis untuk memberikan maklumat tentang beberapa pemimpin politik kaum India yang didakwanya 'membela' gengster-gengster berkenaan.
"Terdapat segelintir pemimpin politik daripada kaum India di negara ini yang membela dan menggunakan gengster sebagai orang suruhan mereka.

"Pemimpin politik seharusnya menjadi contoh kepada rakyat. Tetapi, bagaimana kaum India mahu mencontohi pemimpinnya sedangkan mereka sendiri membela gengster bertujuan mencapai kepentingan diri sendiri," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas gesaan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Mohd. Zaman Khan yang meminta Polis Diraja Malaysia (PDRM) bertindak segera bagi mengekang gejala gengsterisme melibatkan kaum India.

Menurut beliau, ini kerana kumpulan gengster itu mampu bertindak ganas dan kejam berdasarkan beberapa kes yang berlaku sekitar 1980-an.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T. Murugiah dalam wawancaranya bersama Mingguan Malaysia turut meminta polis memberi perhatian terhadap gejala gengsterisme di kalangan kaum India yang semakin memuncak.

Mengulas lanjut, Kayveas mencabar pemimpin politik kaum India di negara ini supaya menafikan bahawa mereka 'membela' gengster.

"Saya bukan sengaja membuat tuduhan ini. Malah saya sendiri pernah diberi amaran oleh gengster milik seorang pemimpin politik India yang telah kehilangan kuasa dalam parti politik,'' katanya.

Sehubungan itu katanya, masyarakat India tidak seharusnya dipersalahkan sekiranya terlibat dalam gejala tersebut kerana pemimpin mereka sendiri menyimpan gengster.

"Bagaimana anak murid (masyarakat India) ingin bebas daripada gejala gengsterisme sedangkan guru (pemimpin politik India) membela gengster?" katanya.

 Sejarah pembunuhan yang dikaitkan dengan BN-UMNO.

1. Satu kampung muslim di Memali, Kedah dibunuh.

2. Datuk UMNO Taha Gemencheh, N9.

3. Samad Gul Kelantan.

4. Padang Terap oleh Najib Razak.

5. Mona Fendi.

6. Datuk Norjan. Wanita UMNO mati ketika berzina di Hotel Sabah.

7. Norita.

8. Timbalan Pengerusi MIC Johor mati ditembak.

9. Ketua Pemuda MIC Hulu Langat ditembak.

10. Adun Lunas dari MIC, Dr. Xavier Fernandez mati ditembak.

11. 2 penjenayah anak kepada seorang pengerusi MIC cawangan di Taiping, mati ditembak.

12. Bekas Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Permatang, Selangor, Datuk Abdul Aziz Mohd Noh ditemui mati bersama-sama Naib Ketua Wanita Umno Bahagian Tanjung Karang Siti Rohana Ismat.

13. Altantuya.

14. Teoh Beng Hock.

15. Rangka yang ditemui di Bangunan Umno Bahagian Kuala Terengganu, 6 Februari 2005, disahkan sebagai remaja perempuan yang dicekik secara kejam sebelum disumbat dalam almari di bangunan itu.

16. Bekas Ketua Umno cawangan Felda Mengkawang, Asimah Abdul Rahman, 51, mati dibunuh dengan kejam di rumahya di Felda Mengkawang.

Woh... banyak bai.. kalau lu ingat, lu letakla kat sini. Boleh jadi direktori ke apa ke. Tu belum list yang salah laku seks tuh. Bab ni, gua akan suruh pakar seks kita, IkutSukaHaku buat.

Sep 18, 2010

Pembunuh Sosilawati : 'Datuk' di zaman Barisan Nasional bakal terlepas?



1. Di atas gua kopipes animasi yang dibuat oleh rakyat Malaysia. Betul atau tidak, tidak boleh percaya 100% sebagaimana kita tak percaya kepada PDRM 100%.

2. Tiba-tiba plak siasatan penganugerahan Datuk kepada pembunuh itu gagal menemui petunjuk. Mengikut kepercayaan gua, itu adalah arahan yang menyuruh PDRM siasat sejauh sekian, setakatsekian sahaja. Jangan lebih dari itu. Itu adalah kepercayaan gua. Jikalah benar kepercayaan gua, alangkah baiknya kita mengetahui Sultan Melayu mana yang menganugerahkan Datuk kepada si pembunuh itu. Ianya akan tercatat dalam sejarah tamadun Melayu.

3. 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu mula mengganas pada 2005. Berkubu di Selangor. Penjahat hanya berkuasa di kubu sendiri. Penjenayah yang mendapat perlindungan politik di kawasan A, pasti akan melakukan jenayah di kawasan A. Bodoh jika dia membunuh dan melupuskan mayat di kawasan B. Pemimpin UMNO Selangor menikus sebaik sahaja kes ini pecah? Mungkin gua terlepas pandang. Tiada kutukan dari Khir Toyo, Rahman Pahlil dan lainnya.

4.  Cakap2 dari kedai kopi di kawasan perumahan polis Padang Tembak, yakni majoriti ahli kopi terdiri dari anggota polis sendiri, UMNO sedang cemas jika gambar pembunuh Sosilawati itu bersama pimpinan UMNO Selangor tersebar di internet. Itu cakap2 dari mereka. Gua sampaikan sahaja.

5. Disampaikan oleh pakar DNA bahawa sample dari mayat yang hangus secara total dan telah diurai oleh agen pengurai adalah sukar untuk didapatkan DNA nya itu. Di sini, kita boleh tahu, mengapa si pembunuh, 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu merancang keluarga mangsa hanya membuat laporan polis selepas 3 hari.

6. 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu berhak mendapatkan khidmat peguam ketika kesnya dibicarakan. Gua nak tengok peguam mana yang membela 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu. Walaupun kita perlu professional, atas tajuk taktikal politiknya, peguam yang mempunyai hubungan kepartian akan mendamagekan imej party.
  • Pendakwaan bagi pihak polis diuruskan di bawah 'kepakaran' Peguam Negara. Peguam Negara pula ialah Abdul Ghani Patail. Melayu. IQ standrad Melayu. Untuk berhadapan dengan barisan peguam yang mungkin dibayar mahal berdasarkan kemampuan pembunuh itu.
  • Jika 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu berjaya mendatangkan keraguan yang munasabah terhadap keputusan DNA, wujud peluang lepas diri di situ. Kes yang dibicarakan ialah pembunuhan Sosilawati. Tapi DNA ragu2 sama ada Sosilawati atau tidak. Maka, wujud peluang lepas di situ.

  • Jika 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu berjaya meletakkan kesalahan ke atas para pembunuh upahan, maka, hukuman 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu akan ringan. Contoh :
"Saya hanya meminta mereka menakutkan mangsa. Tetapi mereka melakukan lebih dari itu. Jika saya tahu kesemua pekerja saya yang diarahkan menakutkan mangsa itu mempunyai kes jenayah sebelum ini, pasti saya tidak akan meminta mereka menakut-nakutkan mereka. Sepanjang pengetahuan saya, mereka adalah pekerja yang baik dan disiplin. Saya mempunyai rekod kedatangan mereka sebagai bukti mereka pekerja yang baik sepanjang dalam pengetahuan saya."
  • Jika terbukti 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu mempunyai hubungan politik rasmi dengan UMNO Selangor, maka akan wujud tawar-menawar. 'Datuk' di zaman Barisan Nasional itu pasti mempergunakan beberapa kepentingan politik UMNO Selangor bagi menyelamatkan dirinya. Maka dalam perjalanan perbicaraan kes, berlakulah satu situasi yang bernama pindaan pertuduhan.
 (Wajah selamba dan yakin 'Datuk' di zaman Barisan Nasional.)

7. Terdapat satu persamaan antara kes Sosilawati dengan Altantuya.
  • Mastermind mempunyai hubungan rasmi dengan politik kerajaan dan kenamaan negara. Di zaman Barisan Nasional.
  • Mastermind adalah kaya. Mempunyai harta bertimbun. Altantuya dikatakan dibunuh kerana duit kapal selam. Akaun mastermind tidak dibekukan. Sosilawati dikatakan dibunuh kerana duit tanah. Akaun mastermind juga tidak dibekukan (setakat ini).
  • Wajah 'mastermind' disiar secara bebas. Difokuskan media kerajaan, menyebabkan media akternatif turut sama memfokuskan wajah dan identity 'mastermind'.
  • Wajah  si pelaksana arahan tidak disiar. Atau mungkin disembunyikan. Kita boleh lihat Azilah dan Sirul yang 'unknown' identity.
  • Akhirnya 'mastermind' lepas. Si pelaksana arahan jadi kambing. Mastermind terus berhijrah ke luar negara.
  • Identity kambing hitam yang unknown dihukum, identity mastermind pula bebas dan berhijrah ke luar negara dengan taktikal akaun yang tidak dibekukan.

Sep 15, 2010

Hindraf Makkal Sakthi dilancarkan Presiden UMNO 10 Oktober ini.

1.





2.




3.



Sosilawati : Mengapa PKR dan UMNO tolak Bank DNA?

Oleh : AdukaTaruna

Ini adalah bacaan yang berat. Memang berat. Dakwaan gua. Walau gua tahu, secara tipikalnya, ramai Melayu yang akan meluat dengan dakwaan ‘berlagak’ yang akan gua nyatakan di bawah, tetapi gua akan tetap menjadi gua. Gua tidak akan tunduk mengikut corak dan pemahaman Melayu. Walau makan masa atau makan diri, gua akan paksa Melayu tunduk mengikut kepelbagaian. Sedaya upaya gua. Lebih dari semua ini, Allah tetap pegang hati gua.

Gua mendakwa apa yang bersarang dalam kepala gua ini bukan tahap pemikiran ahli parlimen Melayu. Lu sebut siapa ahli parlimen yang ada di Malaysia, atau pemikir yang ada, gua mendakwa mereka tidak berupaya. Gua tak peduli lu sinis atau meluat. Kalau gua berada di negara bersuasana tertentu, atau memiliki tajaan tertentu, atau memiliki kemampuan tertentu, pasti sudah lama beberapa buku yang bersarang berat dalam kepala gua, dalam beberapa isu; sudah lama lahir.

Manusia itu berbunuh-bunuhan.

Manusia ni makhluk Allah. Sama macam binatang dan jin. Tangkap-menangkap, cedera mencederakan, bunuh berbunuhan antara satu sama lain. Malaikat sudah lama meramalkan ini yang berlaku. Betapa hebat dan bijaknya malaikat apabila menyuarakan perkara itu kepada Allah ketika Allah mahu mencipta manusia Adam. Tapi, Allah lebih mengetahui segalanya.

Bila sebut manusia, apabila satu2 pembunuhan itu berlaku dalam satu2 tamadun, perkara utama yang manusia tamadun itu buat ialah mendapatkan keadilan kepada si mati. Manusia dalam satu2 tamadun lah. Tak kira tamadun baik atau jakun. Janji ada tamadun. Manusia tiada tamadun cerita lain. Bunuh ikut suka. Zaman Mamak Keling Raja Melayu Berbahasa Sanskrit.

Bunuh di Malaysia.

Sekarang gua nak ajar lu A to Z tentang bunuh. Bunuh di Malaysia. Tapi format artikel la. Bukan format buku ilmiah.

Pembolehubahnya Malaysia. Sub pembolehubah utama dalam pembolehubah Malaysia itu ialah Melayu. Dari mangsa, polis, mahkamah, undang2 hingga ke liang lahat. Hampir semua membabitkan Melayu. Mereka adalah spesis baka bodoh, termasuk ahli parlimen yang ditugaskan menggubalkan kaedah terbaik dalam negara. Malaysia….

Apabila berlaku satu-satu pembunuhan, maka automatic keadilan akan cuba ditegakkan. Untuk tegakkan keadilan, maka perlunya siasatan. Di sinilah segalanya bermula. Pembolehubahnya Malaysia, sub utamanya Melayu.

Siasatan pembunuhan di Malaysia.

Katakan begini. Seorang tidak dikenali dibunuh. Cara bunuh orang yang tidak dikenali di Malaysia ini, dengan kemudahan siasatan tahap Malaysia, agensi terlibat tahap Melayu  ialah; menghilangkan identity si mati. Bagaimana dan kenapa?

Bagaimana ialah cara-cara menghilangkan identity si mati. Contohnya bakar rentung sampai tidak dikenali baik dari rupa, tanda lahir, parut dan sebagainya. Jika si mati ada rekod besi di tulang akibat kemalangan, itu juga adalah identity. Maka hancurkan dan musnahkan. Atau dihancurkan guna mesin, atau dikuburkan dalam konkrit atau sebagainya bermotifkan menghilangkan identity.

Mayat dibakar bermotif menghilangkan bukti – Polis Malaysia.


Fakap! Polis Malaysia sama ada stupid atau berniat kononnya untuk tidak mahu mengajar masyarakat Malaysia cara2 membunuh yang selamat. Mungkin berkesan untuk tahap intelek keseluruhan di Malaysia, tetapi tidak lagi sehingga lu orang membaca ini.

Jika kita ikut tepat dengan istilah, mayat bukan barang bukti. Mayat adalah barang kes. Bakar mayat sampai abu pun, abu itu tetap barang kes. Bukti apa yang dihapuskan? Kalau tulang pun, tulang itu tetap barang kes. Mujurlah polis Malaysia menipu rakyat Malaysia. Jika menipu rakyat Jepun?

Kenapa pula ialah untuk membuntukan kaedah siasatan pihak polis. Apatah lagi di Malaysia. Di seluruh dunia, siasatan pembunuhan bermula dengan pengenalan identity mangsa. Tanpa identity, manusia mahu siasat dari mana? Kasim kah dia. Abu kah dia? Warganegara kah dia? Alien kah dia? Jadi dari mana siasatan mahu bermula kalau identity mayat pun kita tidak tahu.

Paling last kaedah, polis umumkan penemuan mangsa dan lokasi. Dan diminta sesiapa yang kehilangan ahli keluarga datang untuk membantu. Malaysia bai.. Melayu ni Cik Kak oi. Spesis paling bangsat.

Contoh 1.


Makcik Timah tengok pengumuman polis itu. Dan anak lelaki dia kerja jauh di KL. Dan memang anak lelaki dia jarang telefon. Adakah Cik Timah tergerak untuk lapor polis akan anak lelakinya yang 2 bulan tidak telefon? Jawapannya ialah : pundek. Mak Cik Timah Melayu beb. Ah… mayat kat KL. KL biasalah.. tapi jangan takut. Di mana UMNO kuat, pasti Melayu terbela (khaahkkkhh ptuih!). Paling habes ikhtiar jumpa bomoh.

Setelah diasap dan dikemenyan,

“Owh… anak awak ni selamat. Cuma dia dalam masalah sikit. Jangan risaulah. Selesai masalahnya, baliklah dia tu. Anak lelaki, biasalah.”

“Ooo… yang gitu2 tu jambatan yeaa…”

“A’ah… gitu2 tu jambatan la tu… nanti undi jangan lupa. Parti tardisi membela rakyat. UMNO.”

“A’ah.. molek la tu.. kan TokMoh Nora Fendi.”

Then, polis nak buat macamana? Nak suruh kesemua keluarga yang dalam rekod orang hilang untuk test DNA bagi mayat anak lelaki Makcik Timah? Beribu tu beb. Last sekali, fail kematian anak lelaki Makcik Timah terjeruk tak selesai. Makcik Timah pula mengadu dekat ulama pondok. Ulama pondok cakap anak lelaki zaman sekarang memang macam tu. Kacang lupakan kulit. Siap bagi hadis akhir zaman lagi.

“Makcik kena ingat. Doa ibu ni makbul. Apa kata makcik doakan anak makcik jadi Honda Jazz siap geran dengan no plat sekali. Dapat plak no plat PAS17 ke, PAS12 ke, lagi cantet. Wakafkan pada pondok nih. Panjang pahala makcik.”

“Yer tak yer jugak Tuan Guru. Ana setuju sangat nih. Na’am… na’am…”

Persoalannya, bagaimana polis nak siasat kalau identity pun tak dapat dikenal pasti? Apatah lagi mangsa adalah Melayu tipikal yang tidak dikenali. Pendidikan rendah. IQ tahap warga Felda. Maruah out.

Contoh 2.


Lainlah jika mangsa adalah orang terkenal. Yang mempunyai nilai berita. Kehilangannya pasti ingin diketahui masyarakat. Pasti direbut pemberita atas nilai komersial yang ada. Rating meningkat. Iklan berlumba masuk. Jika orang terkenal itu mempunyai keluarga tahap bodoh macam Makcik Timah pun, akan ada wartawan yang membawa jalan kepada desakan, bongkaran kehilangan tersebut. Atas falsafah kapitalis, bukan atas falsafah keadilan.

Di sinilah wujud pengenalan identity. Siapa yang hilang? Sosilawati. Siapa yang hilang? Bekas isteri Nash. Identity mangsa hilang sama ada melancong, buat kelakar atau dibunuh sudah dikenalpasti. Daripada identity, barulah siasatan bermula. Kenal pasti individu yang terakhir bersama atau berhubungan dengan mangsa. Tahan dan siasat. Bakar kejadah apa untuk hapus bukti? Tak perlu mayat pun untuk tahu identity, nak bakar atau lupaskan buat apa?

1.  Tahu identity yang hilang.
2. Dapatkan individu terakhir yang bersama mangsa.
3. Misteri settle.

So, kejadah apa untuk bakar mayat? Tak payah mayat pun tak perlu la ngok. Setakat pembunuh tahap India dengan Melayu, apa beza tahap perancangan mereka? Nak letupkan Altantuya nak buat apa kalau Altantuya sudah stanby nasib dirinya dengan meminta rakannya membuat laporan di kedutaan jika gagal untuk pulang? Identity dah tahu. Melayu dengan India sama jer IQ jenis sampah. Bodoh. Nanti kita cerita pembunuhan tahap bangsa hebat.

Jika tidak melalui jalan di atas pun, selepas memastikan Sosilawati tidak keluar negara, maka polis mengambil kemungkinan dibunuh. Dan ianya mewujudkan tekanan kepada pihak polis untuk menguji setiap mayat yang ditemui bermula pada tarikh kehilangan, di seluruh negara. Cuma lambat sedikitlah. Perlu padankan DNA setiap mayat dengan DNA keluarga mangsa.

Suasana Malaysia tidak selamat untuk rakyat biasa.


Itu Sosilawati. Terkenal. Malah mungkin kalau dia tidak pernah berkahwin dengan Nash, nilai beritanya juga menjunam. Sekaligus mengecilkan peluang pembongkaran kematiannya. Mungkinlah. Tapi yang pastinya, 4 usahawan Melayu yang dikaitkan dengan Datuk Barisan Bangsat Nasional itu perlu mengucapkan terima kasih kepada Sosilawati. Kerana Sosilawati sebenarnya ditakdirkan Allah sebagai asbab keadilan kepada 4 keluarga muslim itu. Semoga Allah merahmati Sosilawati.

Berbalik semula kepada rakyat biasa tahap kita. Tahap AdukaTaruna dan Mak Cik Timah, apakah suasana Malaysia regim Barisan Bangsat Kapitalis ini selamat? Kalau listkan kes2 jenayah yang melibatkan regim Barisan Bangsat Nasional ini, memang tak cukup untuk satu artikel. Atas kebodohan setiap baka Melayu, terutama Johor, termasuk ulamanya; Malaysia hanya melindungi elitis dan kenamaan bangsat tanah air.
Jadi, apakah jalan atau idea yang baik? Yang melindungi semua ini?

Wujudkan segera Bank DNA.


Di negara maju sudah belas tahun ahli parlimen, intelektual mereka berbahas dan berdebik demi melindungi kepentingan rakyatnya. Ahli parlimen Malaysia pula berbahas dan berhujah isu2 seperti ubahsuai gambar kebudak2an yang di bawa oleh tahap Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan. Berhujah soal Presiden PAS berenang selamatkan orang lemas sedangkan Presiden PAS sebenarnya hanya tunggu di tepi pantai. Bukankah ini bukti setiap baka Melayu otaknya bangsat termasuk ulamanya?

Bank DNA akan menyebabkan banyak kambing hitam – Topeng Perak.


Ini hujah PKR sempena kes liwat Anwar Ibrahim. Sebenarnya, member gua ini tidak sampai tahap kedalaman sejauh yang gua bawa hari ini dalam idea Bank DNA. Kalaulah UMNO sponsor gua langgar Anwar Ibrahim dalam isu Bank DNA, pasti gua akan langgar. Smol metter.

Tanpa menafikan kudrat dan ketentuan Allah, sama-samalah kita tengok Anwar Ibrahim itu duduk di level mana dalam idea Bank DNA bila berdepan dengan gua. Gua tidak berjuang demi kes liwat Anwar Ibrahim. Gua berjuang demi rakyat kebanyakan seupaya gua yang kerdil dan bersendirian ini.

Apakah itu Bank DNA?


Bank DNA itu hanya merakamkan DNA setiap rakyat yang berada dalam Malaysia dalam bentuk pengkomputeran. Sample hanya diambil sedikit, dan selepas ditranfer dalam bentuk grafik (mungkin), sample perlu dilupuskan.

Bagaimana sample tidak dilupuskan dan digunakan sebagai kambing hitam?


Soalannya sample di ambil dari bahagian tubuh yang mana? Kalau darah, semua rakyat akan wajib melalui proses pengambilan sample darah. Kalau air liur, maka semua rakyat begitu. Katakan darah, adakah semua kes yang berlaku boleh disabotaj sample darahnya untuk dijadikan kambing hitam? Tidak semua kes jenayah sesuai untuk disabotaj melalui darah.

Apa beza dengan polis yang sabotaj dengan meletakkan dadah ke tempat kambing hitam dan mendakwa si kambing hitam berkenaan dadah. Seperti kes Aminurasyid yang didakwa polis terdapat parang dalam keretanya? Sabotaj DNA dan sabotaj barang bukti / kes apa bezanya? Jika hujah sabotaj atau kambing hitam digunakan Topeng Perak bagi menolak idea Bank DNA, maka tolak sekali keperluan barang bukti digunapakai di mahkamah.

Sample DNA boleh dicabar.


Kita tolak factor hakim yang didakwa boleh ditentukan oleh bangsa India Correct2 atau bangsa mamak Mahathir. Kita katakan Topeng Perak dikambing hitamkan dalam kes kematian Norita ketika berzina. Sample dalam bentuk darah.

Sample itu boleh dicabar dengan cara bagaimanakah darah Topeng Perak boleh berada di tempat kejadian. Paling kuat, sample itu boleh dicabar dengan alibi. Yakni keberadaan Topeng Perak pada masa kejadian. Pada ketika itu, ribuan rakyat Kelantan melihat Topeng Perak sedang membuat liputan majlis rasmi kerajaan Kelantan, sedangkan kes mati zina berada di Perlis.

Jadi, hujah sabotaj atau kambing hitam bagi menolak idea Bank DNA adalah dangkal dan menjelaskan kecetekan pemahaman untuk  idea ini. Kita tidak boleh menggadai kepentingan satu system yang baik untuk rakyat demi satu elitis seperti Anwar Ibrahim. Contohnyalah. Itu bukan falsafah gua.

Gua berjuang demi Anwar Ibrahim?
Gua berjuang demi Hadi Awang?
Gua berjuang atas kasta ulama atau kasta professional?
Fuck off.

Gua berjuang demi Kebangsaan Melayu?
Triple fuck off.

Bagaimana Bank DNA boleh membantu rakyat biasa?


Berbalik kepada anak Makcik Timah tadi, satu penemuan mayat rentung tanpa pengenalan diri ditemui. Cubit sedikit apa yang perlu, dan dapatkan DNA. Kemudian lakukan padanan DNA dengan database yang ada di Jabatan Pendaftaran Negara. Zap! Terus dapat indentity.

Anak Makcik Timah adalah Manap. Maka, siasatan pula terus ke individu terakhir yang berjumpa dengan Manap. Rujuk PERKESO untuk mengetahui tempat kerja. Dapat tempat kerja, terus siasat rakan terdekat. Zap! Terus tahu individu last jumpa dia ialah India. Nama Parpu Purpa. Rupa2nya bergaduh pasal rebut awek. Ada ke patut India Parpu Purpa nak adjust awek si Manap. Kalau ensem takper… tapi tu dia….. Akhirnya dibunuh India Parpu Purpa.

Semuanya ini membantu menyediakan suasana yang selamat pada kita, rakyat Malaysia yang kebanyakan.
Setelah gua menjelaskan ini semua, soalan gua ialah, adakah spesis Melayu termasuk ulama besar Rusila mampu mencapai tahap ini? Jangan mimpi la bai… ulama melayu itu mendapat sijil ulama hanya kerana dia anak yang lurus bendul. Orang bodoh kalau bagi peluang dia belajar 100 tahun pun dia mampu dapat sijil ulama, dia boleh dapat Prof, walau dia terpaksa ulang semester ribuan kali.

Baka anak yang cerdik pula akan terkeluar dari rangka pendidikan konvensional kerana system pendidikan ala Malaysia menyebabkan genjala itu berlaku. Hari ini, semua university termasuk aliran Islam, dipenuhi oleh lelaki2 bapok, jenis ayam daging yang tidak mampu berdikari bila dilepaskan.

“Membazir Makcik Timah. Setakat university ambil kos kosmetik mekap2, selama 5 tahun, berhutang riba puluh ribu, gadai tanah, baik dia kerja dengan Cina mekap 2 tahun, kemudian berniaga sendiri. Lim Goh Tong tak sekolah pun boleh tipu MB Melayu dapatkan Tanah Melayu di Genting Highland pegangan bebas adaban abada.”

“Takper la Aduka… janji anak Makcik masuk U. Pakai kot dengan tali leher dengan seluar slack kaler hitam. Belajar plak teakwando. Dapat black belt kaler merah. Bangga Makcik dengan orang kampong.”

“Yer la Makcik…. Makcik memang pundek orangnyee…”

Mengapa Bank DNA ditolak UMNO?


Pertamanya, Bank DNA melibatkan kos yang tinggi. Walau tak setinggi berbilion RM yang hilang setiap penggal pemerintahan akibat rasuah, tapi, untuk belanja kepada rakyat, memang Barisan Bangsat Nasional berkira.

Keduanya, Bank DNA akan memerangkap mereka sendiri. Kita boleh tahu MB mana yang berzina dengan Norita, kita boleh tahu MB mana yang merogol budak sekolah bawah umur sehingga Lim Guan Eng diISAkan. Bini2 pemimpin UMNO boleh memerangkap suami2 mereka. Musuh2 sesama UMNO boleh cah keting pesaing mereka dalam UMNO.

Barisan Bangsat Nasional akan berbunuhan sesama sendiri.

Cara bangsa hebat melakukan pembunuhan.


Melainkan pembunuhan dilakukan atas bentuk peperangan, bangsa hebat dan cerdik di dunia ini tidak membunuh dengan cara pembunuh tahap India dan Melayu. Mereka tidak membakar atau cuba melupuskan identity. Kerana di negara mereka mempunyai Bank DNA.

Jadi, mereka melakukan pembunuhan dengan teliti, rapi dan sophisticated yakni dalam bentuk kemalangan. Pembunuhan bangsa hebat dalam bentuk kemalangan juga dicabar oleh penegak keadilan yang juga berbangsa cerdik. Tapi jika tidak cukup bukti, maka, kes itu hanya menjadi pendebatan teori yang tiada kesudahan. John F. Kennedy, Lady Diana antara contoh pendebatan yang masih kekal sehingga kini.

“Bank DNA akan menyebabkan banyak kambing hitam.”

Tidak. Itu hujah dangkal dan tidak mencapai kedalaman yang sepatutnya.

“Takper la Aduka… janji anak Makcik masuk U. Pakai kot dengan tali leher. Bangga Makcik dengan orang kampung.”

Yer la Makcik…. Makcik, dengan anak Makcik, dengan orang kampong Makcik, memang pundek orangnyee…

“Aduka, kenapa tak nak berdebat dengan Jamil Kucing dan Katil Empuk? Takut ke?”

What? Gua rela dicop takut dari terpaksa berdebat dengan orang yang tahap basic pun huru-hara. Tapi gua lebih rela masuk lokap dari terpaksa berdebat dengan orang bapok dan pondan tanpa identity dan personality.



Barangkali dipipis serai Burma padi apa buahnya,
Sesekali elitis bagai ulama Hadi apa salahnya…



-AdukaTaruna-